خام گیاهخواری بهترین رژیم برای کاهش وزن | رژیم خام گیاهخواری

A
۰

خام گیاهخواری یکی از بهترین رژیم ها برای لاغری و کاهش وزن است و می تواند بیماری های ناشی از اضافه وزن را نیز کاهش دهد.

رژیم غذایی خام‌ گیاهخواری یک انتخاب برای سبک زندگی است و برای پاکسازی بدن بسیار موثر عمل می کند. چاقی می‌ تواند کشنده باشد و بهترین رژیم برای کنترل و کاهش وزن خام گیاهخواری است. یک رژیم کامل خام نه تنها می‌ تواند وزن اضافی بدن را برطرف کند، بلکه قادر است سایر بیماری‌ هایی که در نتیجه اضافه وزن حاصل شده است درمان نماید. این یک حقیقت است که چاقی زمینه را برای بیماری‌ های جدی از قبیل آترواسکلروز، ناراحتی‌ های قلبی، فشارخون بالا، دیابت، سرطان و غیره آماده می‌ نماید و از مقاومت بدن در مقابل عوامل مرض و پیری زود رس می‌ کاهد. رژیم خام گیاهخواری می‌ تواند در مدت کوتاهی بدون کوچکترین ناراحتی وزن اضافی بدن شما را کاهش دهد و به وزن متعادل برساند.

درمان چاقی

مرحله اول

اگر وزنتان زیاد بالاست و بخواهید سریع نتیجه بگیرید بهتر است ابتدا سه تا پنج روز رژیم تمام میوه بگیرید. ( رژیم تمام میوه )

در مدت درمان با رژیم چاقی سعی نکنید هر روز خود را وزن کنید، بلکه فقط پس از هر مرحله رژیم خود را وزن نمایید. اگر وزنتان خیلی کم کاهش یافت اشکالی ندارد در مرحله بعدی جبران خواهد شد. البته شکی نیست با ادامه این گونه روش‌ ها شما سریعاً کاهش وزن خواهید داشت.

میوه

مرحله دوم

پس از انجام مرحله اول می‌ تواند از رژیم پاک سازی بدن استفاده نمایید و این مدت رژیم می‌ تواند وزن شما را به طور معجزه آسایی کاهش دهد و پف‌ های صورت را بر طرف نماید و رنگ چهره شما را باز کند. نشاط فراوان و سبکی حرکات و تحرک و نیروی بهتری در شما به وجود آورد. خواب عمیق و شیرین، میل به کار و بیداری بدون احساس کسالت از نتایج اولیه خام گیاهخواری است.

مرحله سوم

در این مرحله برگشت به تغذیه کامل و غنی خام گیاهخواری است. اکنون تقریباً ذائقه شما با مواد خام گیاهی آشنا شده است و بدن می‌ تواند آنها را بپذیرد. در این مرحله رژیم پایه را نمونه قرار داده و نوع مواد آن را متناسب با فعالیت جسمانی روزانه خود نیز می‌ توانید تغییر دهید و به توضیحاتی که در این باره داده شده توجه نمایید.

۱ ـ اگر هنوز وزن شما به حد طبیعی خود نرسیده است لازم است باز هم از مواد کم کالری مانند میوه‌ جات، سبزیجات و سالاد ها و مواد فیبری دیگر استفاده نمایید که نیاز های بدن شما از نظر املاح معدنی و ویتامین‌ ها و آب و غیر اینها تأمین گردد و بدن برای کمبود های چربی و تأمین انرژی خود مجبور باشد از چربی‌ های ذخیره بدن بسوزاند و در نتیجه شما لاغر تر شده و به وزن مناسب خود برسید.

۲- پس از آن که به وزن متعادل رسید ید، می‌ توانید با تغییر و تبدیل و جانشین کردن بعضی مواد خام گیاهی و اضافه یا کم کردن وعده های غذایی و بطور کلی اجرای صحیح خام گیاهخواری وزن طبیعی خود را حفظ نمایید.

موادی که برای لاغر شدن بیشتر موثر است

سیب، تره فرنگی، تربچه، آب تمشک، پرتقال، آب لیمو، آب کرفس، غوره، کلم، شلغم، سیب زمینی، هویج، گوجه فرنگی، گلابی، و مواد ید دار (سیر، پیاز، ترتیزک یا شاهی)، روغن زیتون، روغن سويا، فندق و یا دم کردنی‌ ها و جوشانده های گیاهی.

خام گیاهخواری و کاهش وزن

نکات مهم و قابل توجه در رژیم خام گیاهخواری

1 ـ اگر احساس گرسنگی شدید می‌ کنید می‌ توانید مقدار مواد خام را زیاد نمایید و یا اگر ذائقه شما بعضی مواد خام را نمی‌ پذیرد به نوع دیگری تغییر دهید و اگر احساس سنگینی می‌ کنید به یک یا دو وعده میوه یا سالاد اکتفا کرده تا اشتهای شما برگشت نماید.

2 - می توانید به جای یک وعده ناهار یا شام 4 - 3 قاشق غذا خوری کنجد آسیاب شده داخل برگ‌ های کاهو بصورت ساندویچ گذاشته و با یک یا دو لیمو ترش تازه میل کنید.

3- به جای جوانه گندم از سایر جوانه‌ ها مانند جوانه‌ های عدس، ماش، نخود، یونجه و یا جوانه سویا و گندم و یا مخلوط آنها استفاده نمایید (مخلوط جوانه‌ ها بسیار مغذی و کاملا سیر کننده است. از هر کدام یک قاشق غذا خوری انتخاب کنید. )

4- به جای یک غذای ناهار و یا شام از غذاهای ترکیبی که با مواد خام گیاهی تهیه می‌ شود از قبیل کباب، کتلت، کوفته برنجی، ماست و خیار، شله زرد، دلمه، حلوای جوانه گندم و… جانشین نمایید و یا برای پیش غذا از انواع دسر ها مانند بستنی، فالوده، نان خامه‌ ای، کمپوت‌ ها، شربت‌ های مختلف که طرز تهیه خام آنها در کتاب‌ های خام گیاهخواری نوشته شده است استفاده کنید.

5 ـ همیشه سعی کنید که در میهمانی‌ ها از غذاهای موجود از قبیل میوه جات و سالاد ها و غذاهای طبیعی دیگر استفاده کنید یا مقداری آجیل و یا گندم جوانه زده همراه ببرید و یا قبل از رفتن به این گونه مجالس قدری با مواد خام به اصطلاح ته بندی کرده و در آنجا به میوه و سالاد اکتفا نمایید. در مسافرت‌ ها می‌ توانید از غذاهای خام آنچه فاسد شدنی نیست همراه ببرید و در هر جا که هستید سبزی و میوه را هم به آن اضافه نمایید.

6- همراه با این روش تغذیه می‌ توانید از ورزش‌ های تنفسی، دوچرخه سواری، شنا، راهپیمایی در هوای پاک، حرکات ژیمناستیک یا ورزش‌ های سوئدی، حمام آفتاب، دوش گرم و سرد، ماساژ و… آنچه مناسب حال و کیفیت شماست نیز استفاده کنید.

7 ـ در مدت رژیم غذایی هیچگونه مواد غذایی دیگر از قبیل گوشت، پختنی، لبنیات و فرآورده‌ های آن، تخم مرغ، شیرینی، کیک، بستنی، شکر، قند، غذاهای کنسروی، نان و… نخورید و از مواد محرک از قبیل چای، سیگار، قهوه اجتناب کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها