علل سرخی پوست و درمان گیاهی آن

A
۰

بهترین راه برای کاهش قرمزی پوست، دوری از هر چیزی است که باعث ایجاد حساسیت و قرمزی در پوست می شود است. بهتر است از روش های خانگی بهره ببرید.

قرمزی پوست می تواند علت های گوناگونی داشته باشد، اما راه های زیادی وجود دارد که می تواند این علائم را تسکین بدهد. بهترین راه برای کاهش قرمزی پوست ، اجتناب از هر چیزی است که باعث ایجاد حساسیت و قرمزی در پوست می شود است. اگر قرمزی پوست صورت را تجربه کرده باشید، می دانید که این قرمزی بعضی اوقات آنقدر شدید می شود که تا روی گردن هم پیش می رود. به این قرمزی که به طور ناگهانی روی پوست ظاهر می شود " گر گرفتگی" می گویند. بهتر است از روش های درمانی خانگی برای درمان قرمزی پوست بهره ببرید.

عوامل بوجود آورنده‌ی سرخی پوست کدامند؟

سرخی پوست، معمولاً پس از صرف غذا و هنگامی که خون مملو از اوره، اسید اوریک و کلسترول است تظاهر بیشتری از خود نشان داده و گاهی اوقات حالت دیابتی یا پیش دیابتی آشکاری را به وجود می‌ آورد. سرانجام مقدار بیش از حد گلبول‌ های قرمز غالباً به عنوان یک عارضه جنبی ناشی از یک بیماری خونی یا دستگاه قلبی عروقی باعث ایجاد سرخی پوست می‌ شود. درماتیت یا اگزما به گروهی از التهاب‌ های پوستی گفته می‌ شود که معمولا سبب خارش و قرمزی پوست شما می‌ شوند.

راه های جلوگیری از زیاد شدن سرخی پوست

از ایجاد آسیب در سطح صورت جلوگیری کنید

تماس این پوست حساس با باد و سرما یا اشعه آفتاب (در تابستان) نیز باعث تشدید وضعیت و ایجاد آسیب می‌ شود. بنابراین می‌ توان استفاده از روغن جوانه سویا را در زمستان روی گونه‌ ها، بینی و پیشانی و روغن زیتون را در هوای گرم توصیه کرد.

جلوگیری از زیاد شدن سرخی پوست

تغذیه باید بیشتر گیاهی باشد تا حیوانی

تنظیم وعده‌ های غذا از اهمیت زیادی برخوردار است و باید برحسب فعالیت جسمی و شغلی هر بیمار تنظیم شود. در اکثر موارد صبحانه و ناهار می‌ تواند از حجم بیشتری برخوردار باشد، اما شام را باید سبک مصرف کرد. در حالی که غالباً وضعیت معکوس است و صبحانه به خاطر عجله برای رفتن به محل کار، از رژیم غذایی حذف شده و ناهار نیز به خاطر مسائل اقتصادی سریعاً مصرف می‌ شود و دارای ارزش تغذیه‌ ای ناچیزی است. اما شام باید امکان تأمین کالری‌ های مصرف شده را با حجم زیاد خود جبران کند که پس از آن تقریباً شخص هیچ گونه فعالیت فیزیکی و فعالیت متابولیکی او کند می‌ شود (منظور همان خوابیدن است). برای بهبود بخشیدن وضعیت فعالیت‌ های دفاعی بایستی مصرف آب را افزایش داد. نوشیدن یک لیتر آب در خارج از وعده‌ های غذا توصیه می‌ شود.

غذا را آرام و خوب بجوید

مصرف برخی از مواد غذایی به خاطر مقدار زیاد ویتامین‌ های گروه B آن ها (مخصوصا B و ویتامین P) بیشتر توصیه می‌ شود. غلات: به شکل فلاکون‌ های گندم، جو صحرایی یا ذرت که در صبحانه همراه با کمی شیر و شکر مصرف می‌شود. میوه‌ های خشک: خرما، برگه زرد آلو، کشمش و زرده تخم مرغ که از نظر دو ویتامین ذکر شده در بالا بسیار غنی است و می‌ توان آن را پس از جدا سازی از سفیده به صورت خام یا به شکل مخلوط با شیرگرم و شکر، هر دو روز یک بار مصرف کرد. جگر ماهی: بهتر است از روغن مایع جگر ماهی مور و (با طعم ناخوشایند معروف آن) یا روغن جگر ماهی فلتان که به شکل قرص‌ های بدون رنگ و طعم ساخته می‌ شود استفاده کنید.

روش‌های گیاهی درمان سرخی پوست

  • در درجه اول، باید از گیاهان شناخته شده‌ ای نام ببریم که دارای تأثیر تقویت کننده ورید ها و ویتامینی بوده و برخی از آن ها به وفور مصرف می‌ شوند نظیر سرو، بلوط هندی و گردو. از این گیاهان می‌ توان مخلوط زیر را تهیه کرد: یک قاشق سوپ‌ خوری از مخلوط فوق را در یک چهارم لیتر آب جوش ریخته و در ظرف را ببندید. صبر کنید مخلوط تا هنگام سرد شدن دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و با پنبه به صورت موضعی به کار ببرید.
  • 50 گرم برگ انگور قرمز را با 30 گرم برگ آرتیشو، 40 گرم برگ زیزفون، 50 گرم برگ و گل برویر، 30 گرم برگ بلوط هندی، 20 گرم برگ مریم گلی و 5 گرم پوست درخت سیاه توسه مخلوط کرده و دم کنید. برای هر فنجان، یک قاشق سوپ‌ خوری از این ترکیب را استفاده کرده و در اوایل دوره درمان، 4 فنجان در روز مصرف کنید.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها