ته چین بدون گوشت | روش تهیه ته چین قارج | ته چین با بادمجان

ته چین قارچ ؛ بهترین غذای مجلسی بدون گوشت برای گیاهخواران + طرز تهیه

A
۰

اگر مهمان وگان دارید که گوشت دوست ندارند پیشنهاد ما تهیه ته چین با قارچ است تا با یک غذای مجلسی و بدون گوشت و با پروتئین از مهمانان گیاهخوارتان پذیرایی کنید.

ته چین گیاهی را خیلی آسان و بدون دغدغه می توانید با قارچ درست کنید تا اگر وگان هستید و نمی توانید گوشت مصرف کنید خیالتان از پروتئین غذایی که نوش جان می کنید، راحت باشد. اینفوگیاهی در ادامه مطلب طرز تهیه ته چین بدون گوشت گیاهی را آموزش می دهد برای درست کردن این غذا کافیست که قارچ را جایگزین گوشت کنید.

مواد لازم برای لایه وسط ته چین گیاهی

قارچ 250 گرم
بادمجان 2 عدد
پیاز 3 عدد
سیر 3 حبه
زرشک یک لیوان
پوست پرتقال 2 قاشق غذاخوری (اختیاری)
زردچوبه نصف قاشق چای خوری
زیره یک قاشق چای خوری
هل یک قاشق چای خوری

بیشتر بخوانید:نحوه تهیه هویج پلو با قارچ

مواد لازم برای برنج ته چین بدون گوشت

ماست غلیظ 400 گرم
برنج 3 لیوان
زیره 2 قاشق چای خوری
دارچین یک قاشق چای خوری
نمک نصف قاشق چای خوری
فلفل یک قاشق چای خوری
زعفران 1 قاشق غذاخوری
هل نصف قاشق چای خوری
روغن 1 فنجان
گلاب 3 قاشق غذاخوری

ته چین گیاهی

روش تهیه ته چین با قارچ

  1.    بادمجان‌های پوست‌کنده را به برش‌های با ضخامت یک سانتی‌متر خرد کنید. آن‌ها را در یک تابه قرار دهید تا بدون روغن کمی کبابی شوند. هدف در این‌جا پخت کامل نیست.

  2.     برنج را بشویید تا آب آن شفاف شود. یک قابلمه بزرگ را با حدود ۶ لیوان آب پر کنید و بگذارید بجوشد. دو قاشق غذاخوری نمک به برنج شسته‌شده اضافه کنید. حدود ۸ دقیقه دوباره روی حرات متوسط بگذارید تا بجوشد.برنج خیلی نرم نباید باشد. بعد از ۸ دقیقه برنج را آبکش کنید، با آب سرد بشویید و کنار بگذارید.

  3.     سه عدد پیاز را در ۲ تا ۳ قاشق عذاخوری روغن تفت دهید تا کمی شفاف شود. سپس زردچوبه و سیر خردشده را به آن اضافه کنید. ۲ تا ۴ دقیقه دیگر تفت دهید.

  4.     قارچ خردشده، یک قاشق چای‌خوری زیره، نصف قاشق چای‌خوری هل و کمی نمک و فلفل سیاه به پیازها اضافه کنید. مخلوط را به مدت ۵ دقیقه دیگر تا زمانی که قارچ‌ها پخته شوند سرخ کنید.

  5.     بعد از این، یک لیوان زرشک، پوست پرتقال و ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن را به مخلوط اضافه کنید. یک دقیقه دیگر روی حرارت ملایم سرخ کنید تا زرشک‌ها کمی پف کنند.

  6.     در همین حین، بادمجان‌ها را در روغن سرخ کنید. وقتی بادمجان‌ها نرم شدند و یک طرف آن‌ها قهوه‌ای شد، آن‌ها را برگردانید. وقتی دو طرف آن‌ها قهوه‌ای شد، بادمجان را در حوله کاغذی بگذارید تا روغنشان گرفته شود؛ سپس کمی نمک بپاشید.حالا در یک کاسه بزرگ، همه مواد برنج را با هم مخلوط کنید. ماست، تخم مرغ زده‌شده و زعفران را با برنج مخلوط کنید.

  7.     یک ظرف یا قابلمه نچسب انتخاب کنید. کف و کناره‌های آن را با روغن چرب کنید. یک لایه از مخلوط برنج را در ته آن به ضخامت ۲ سانتی‌متر بریزید. مقدار دیگری از مخلوط برنج را به وسط اضافه کنید تا قطر آن زیاد شود.

  8.     مخلوط زرشک و قارچ را به‌صورت یک لایه صاف روی برنج بریزید و بادمجان‌های ورقه‌شده را روی آن قرار دهید. لایه بالایی ته چین را با بقیه برنج بپوشانید و فشار دهید تا فشرده شوند. درِ قابلمه را بگذارید و اجازه دهید به مدت یک ساعت روی حرارت متوسط بماند تا بپزد.

  9.     برای سرو، بگذارید کمی قابلمه خنک شود تا به‌راحتی از قابلمه جدا شود. برای کمک به جداشدن ته چین از قابلمه، می‌توانید آن را زیر شیر آب سرد بگیرید. یک دیس مخصوص برنج انتخاب کنید. قابلمه را روی آن به‌سرعت برعکس کنید تا ته چین یک‌تکه از قابلمه خارج شود.با مقداری زرشک و خلال پسته روی ته چین را تزئین کنید.

منبع: چی شی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها