نحوه تهیه قیمه وگان | طرز تهیه قیمه بدون گوشت

نحوه تهیه خورشت قیمه با سویا مخصوص افراد وگان

A
۰

گیاهخوران اغلب دغدغه تهیه خورشت قیمه بدون گوشت را دارند. در این مطلب روش تهیه قیمه با سویا و قارچ را آموزش داده ایم.

خورشت قیمه را لازم نیست حتما با گوشت درست کنید تا خوشمزه و مجلسی شود. اگر از طرفداران این غذا هستید و گیاهخوارید و یا دوست ندارید از گوشت قرمز استفاده کنید؛ پیشنهاد می کنیم این مدل روش تهیه خورشت قیمه با سویا و قارچ را امتحان کنید با اینفوگیاهی همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خورشت قیمه وگان

سویا   2 لیوان فرانسوی دسته دار
لپه 250 گرم
پیاز 1 عدد
قارچ 4 عدد
رب گوجه 5و1 قاشق غذاخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده به مقدار لازم
سیب زمینی 1 عدد
بادمجان 2 عدد
لیمو عمانی 2عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:آنچه درباره خواص سویا بهتر است بدانید

خورشت قیمه وگان

طرز درست کردن خورشت وگان

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه قیمه وگان با سویا باید لپه را برای چند ساعت در آب بخیساند. این کار موجب می‌شود لپه راحت‌تر پخته شود و نفخ آن نیز گرفته شود. بهتر است در این مدت چند بار آب لپه‌ها را عوض کنید. در ادامه سویا را چند ساعت در آب داغ بخیسانید. سپس آن را آبکش کنید و خوب با دست فشار دهید.

  2. در این مرحله باید بادمجان‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید. مقداری نمک روی بادمجان بریزید تا تلخی بادمجان گرفته شود. سپس بادمجان‌ها را بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی از آن‌ها خارج شود. سپس بادمجان‌ها را در روغن سرخ کنید. سیب زمینی‌ را هم خلالی خرد کنید و در روغن داغ سرخ کنید.

  3. در این مرحله از طرز تهیه خورش قیمه با سویا باید پیاز را رنده کنید و آب پیاز را بگیرید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید. پیاز را در روغن تفت دهید تا سبک شود. سپس زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و بعد از ۳۰ ثانیه سویا را اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید. در این مرحله می‌توانید قارچ‌های اسلایس شده را نیز به ترکیب پیاز و سویا اضافه کنید (اضافه کردن قارچ به قیمه با سویا سلیقه‌ای است)

  4. بعد این که سویا، پیاز و قارچ به خوبی سرخ شدند، مقداری رب گوجه‌فرنگی به مواد اضافه کنید. می‌توانید مواد را گوشه قابلمه کنار بزنید و رب را در روغن سرخ کنید. با این کار رب خوشرنگ‌تر می‌شود و بوی خامی آن از بین می‌رود. سپس رب تفت داده شده را با سایر مواد قیمه ترکیب کنید.

  5. در این مرحله از روش تهیه خورش قیمه وگان بدون گوشت باید مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید. سپس لپه را اضافه کنید و برای چند دقیقه با مواد تفت دهید. درنهایت حدود ۴ لیوان آب جوش به خورش اضافه کنید. ابتدا حرارت را زیاد کنید تا آب شروع به جوشیدن کند. سپس شعله گاز را کم کنید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید تا لپه کمی بپزد.

  6. بعد از ۳۰ الی چهل دقیقه که لپه‌ها تقریبا پختند، لیمو عمانی، زعفران دم کرده، پودر دارچین و گلاب را اضافه کنید. در این مرحله درب قابلمه را بردارید و اجازه دهید خورش قیمه با شعله ملایم بپزد و غلیظ شود.

  7. بعد از پخت قیمه وگن، خورش را در ظرف مورد نظرتان بریزید و سیب زمینی و بادمجان سرخ شده را روی آن قرار دهید. می‌توانید بادمجان را از طرز تهیه قیمه وگان حذف کنید اما با اضافه کردن بادمجان یک خورشت قیمه بادمجان گیاهی لذیذ خواهید داشت.

 

منبع: مجله کوروش
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها