هویج پلو بدون گوشت | طرز تهیه هویج پلو گیاهی

هویج پلوی مجلسی بدون گوشت و مرغ | نحوه تهیه هویج پلو با قارچ

A
۰

شما می توانید هویج پلوی خوشمزه را بدون نیاز به گوشت و مرغ درست کنید. پس اگر گیاهخوارید و یا گوشت دوست ندارید این روش تهیه را بخوانید.

هویج پلو از غذاهای خوشمزه ای است که برای مهمان ها هم می توان آن را درست کرد. اگر به انواع گوشت علاقه ندارید و یا وگان هستید پیشنهاد ما تهیه هویج پلو بدون گوشت و با قارچ است. در این مطلب روش تهیه هویج پلوی گیاهی را به سبک نواب ابراهیمی آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه هویج پلوی گیاهی

برنج ۲ لیوان
هویج ۳ یا ۴ عدد
زرشک ۱ فنجان
قارچ ۹ تا متوسط
روغن به مقدار لازم
دارچین ۱ قاشق چای خوری
زردچوبه ۱ قاشق چای خوری
شکر ۲ قاشق کوچک
زعفران به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
یخ به مقدار لازم

هویج پلو

بیشتر بخوانید:نحوه تهیه زرشک پلو بدون گوشت و با قارچ

روش تهیه هویج پلوی گیاهی

  • پیاز رو خرد و ریز کنید. به همراه دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه سرخ کنید. ٧،٨ دقیقه ی بعد قارچ ها رو قاچ کنید، به پیاز اضافه و با حرارت زیاد ۳ دقیقه سرخ کنید.

  • ۲ لیوان برنج شسته شده رو اضافه کنید، آب بریزید و اجازه بدید رو حرارت زیاد بجوشه و آبش تبخیر بشه. بعد در قابلمه رو ببندید و روی حرارت کم بذارید تا دم بکشه.

  • در فاصله‌ی دم کشیدن برنج، زعفران رو آسیاب کنید و روش یخ بریزید. هویج‌ها رو رنده کنید، ۱۰ دقیقه سرخ کنید (حواستون باشه نسوزه). بعد از ۱۰ دقیقه، زرشک رو به همراه ۲ قاشق کوچیک شکر، کمی نمک و زعفرون اضافه کنید و تفت بدید. ٢ دقیقه‌ی بعد آماده‌ست.

  • خیار، گوجه و پیاز رو خرد کنید. بریزیدشون تو یه کاسه و بهش نمک، فلفل، نعنا خشک و آبغوره اضافه کنید. هویج پلو رو هم لایه‌لایه بکشید و تمام.

 

منبع: نواب ابراهیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها