قورمه سبزی بدون گوشت | طرز تهیه قورمه سبزی با قارچ

قورمه سبزی رو بدون گوشت این مدلی درست کن تا حسابی جا بیفته! + طرز تهیه

A
۰

خورشت قورمه سبزی را بدون گوشت و با قارچ می توانید درست کنید تا یک غذای مجلسی و خوشمزه داشته باشید. مواد لازم و طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی را در ادامه بخوانید.

قورمه سبزی در لیست اصیل ترین غذاهای ایرانی قرار می گیرد که بسیار محبوب است. این غذا بهترین انتخاب برای پذیرایی از مهمان های خاص است. برای قورمه سبزی حتما احتیاج به گوشت ندارید و خیلی آسان با قارچ می توانید قورمه سبزی گیاهی درست کنید. اینفوگیاهی طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت را آموزش می دهد.

مواد لازم برای تهیه قورمه سبزی بدون گوشت

سبزی خورشت ۴۰۰ گرم
لوبیا چیتی نصف پیمانه
پیاز ۱ عدد
لیمو عمانی به مقدار لازم
قارچ به مقدار لازم
آب ۱ لیتر
روغن به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی یک قاشق مربا خوری

بیشتر بخوانید:خورشت گوجه سبز رو به سبک شمالیا و بدون گوشت بپز!

قورمه سبزی

طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی

  1. در خورش قورمه سبزی گیاهی، قارچ جایگزین گوشت می‌شود. برای تهیه این خورشت باید ابتدا لوبیا چیتی را خیسانده تا نفخ آن گرفته شود. سپس آن را همراه آب روی حرارت متوسط قرار داده و 2 تا 3 ساعت بپزید. البته می‌توانید از لوبیا قرمز هم استفاده کنید ولی لوبیا چیتی طعم بهتری به خورش قورمه سبزی می‌دهد.

  2. سپس سبزی خورش را که از قبل آماده کرده‌اید، روی حرارت متوسط قرار داده و کمی روغن بریزید تا کاملا سرخ شده و رنگش تیره شود.

  3. در ظرفی دیگر پیاز نگینی شده را با روغن تفت داده و به آن زردچوبه اضافه کنید. در مرحله بعد تهیه خورش قورمه سبزی گیاهی، سبزی و پیاز را با هم مخلوط کرده و تفت بدهید. سپس یک قاشق مرباخوری رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و مجددا تفت دهید.

  4. در ادامه نمک و فلفل سیاه را به مواد داخل قابلمه افزوده و لوبیای پخته شده را هم درون آن بریزید. لیمو عمانی را هم از قبل خیسانده و به مابقی مواد اضافه کنید. بعد مواد ترکیب شده را همراه با آب گرم به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت روی حرارت متوسط بپزید.

  5. حالا نوبت اضافه کردن قارچ‌ها به خورش قورمه سبزی است. قارچ‌ها را درشت خرد کرده و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه با مابقی مواد بپزد. حالا خورش گیاهی شما آماده است. می‌توانید آن را همراه پلو و سالاد سرو کنید.

منبع: ایده آل مگ
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها