طرز تهیه ترشی خرفه | ترشی خرفه با هویج

ترشی خرفه؛ یه دورچین ساده و خوشمزه + طرز تهیه

A
۰

ترشی خرفه را تا فصل این سبزی تمام نشده است درست کنید تا هم از خواص بی نظیر خرفه بهره مند شوید و هم یک ترشی خوشمزه در کنار وعده های غذایی داشته باشید.

ترشی خرفه از دسته ترشی هایی است که با سبزی خرفه تهیه شده و با مصرف آن می توانید به واسطه مواد تشکیل دهنده اش مقدار زیادی کلسیم، فسفر و پروتئین جذب کنید. این ترشی با مواد گوناگونی تهیه می شود که اینفوگیاهی شیوه تهیه آن با هویج را آموزش داده است.

مواد لازم برای تهیه ترشی خرفه با هویج

خرفه ۶ کیلو
نعنا ۲۰۰ گرم
هویج ۵۰۰ گرم
سیر ۲ بوته
فلفل سبز قلمی ۸ عدد
نمک ۵ قاشق غذاخوری
سرکه قرمز به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:طبع خرفه و ارزش غذایی آن

ترشی خرفه

نحوه تهیه ترشی خرفه

  1. اولین کاری که باید کنید، شستن گیاه خرفه است. سپس آن را داخل آبکش بریزید تا کامل خشک شود. اگر خیس باشد، ترشی شما خیلی زود کپک می‌زند. بخصوص اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید، این نکته را حتما رعایت کنید.

  2. بعد از اینکه خرفه خشک شد، آن را درشت خرد کنید و داخل قابلمه بزرگ و جادار بریزید. یک لیوان هم سرکه روی آن بریزید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید با حرارت کم برای مدت ۱۵ دقیقه بپزد تا نرم شود.

  3. در این مرحله از طرز تهیه ترشی خرفه ساده و خوشمزه سبزیجات از جمله هویج، سیر و نعناع را خرد کنید. برای اینکه طعم تندی فلفل سریع‌تر وارد ترشی خرفه مجلسی شود، آن را هم خرد کنید. سپس سبزیجات را بشویید و داخل یک سبد بریزید تا خشک شود.

  4. در این مرحله برای طرز تهیه ترشی خرفه مجلسی ابتدا یک ظرف تمیز آماده کنید. سبزیجات را داخل آن بریزید. سپس ترکیب خرفه و سرکه را هم اضافه کنید. قسمت باقی مانده ظرف را هم با سرکه قرمز پر کنید. در نهایت درب ظرف ترشی را محکم ببندید و در جای خنک و تاریک قرار دهید. این ترشی بعد از ۱۴ روز آماده خوردن می‌شود.

نکات تهیه ترشی خرفه

  •     این ترشی برای مدت حداکثر ۶ ماه ماندگاری دارد.

  •     برای اینکه ترشی شما ظاهر بهتری داشته باشد، خرفه‌ها را خیلی ریز نکنید.

  •     بعد از جوشاندن خرفه کمی صبر کنید تا آب آن کامل تبخیر شود. در غیر این صورت ترشی شما حالت لزج پیدا می‌کند.

  •     برای خوشمزه‌تر شدن این ترشی، دو عدد بادمجان را کباب کرده و بعد خرد کنید. استفاده از بادمجان برای درست کردن این ترشی طعم بی‌نظیری به آن می‌دهد.

منبع: کرفس
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها