طرز تیهه ترشی با کلم قرمز | طرز تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی

این مدل ترشی فوری فوتی رو با کلم قرمز درست کن

A
۰

ترشی با کلم قرمز از محبوب ترین دورچین ها در سفره ایرانی است که طرز تهیه آن را اینفوگیاهی به ساده ترین روش توضیح می دهد.

ترشی کلم قرمز از پرطرفدار ترین ترشی ها در میان ایرانی ها است که پایه ثابت در کنار اکثر غذاها می باشد. برای تهیه این ترشی به مواد اولیه خاصی نیاز ندارید و به آسانی می توانید آن را با کلم قرمز و سرکه تهیه کنید. مواد لازم و شیوه تهیه این مدل ترشی را در ادامه می خوانید.

مواد لازم برای تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی

کلم قرمز ۱ بوته
سرکه ۲ پیمانه
نمک و شکر به مقدار لازم

ترشی کلم قرمز

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره کلم و خواص آن

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

۱. کلم قرمز را بشورید و صبر کنید خشک شود. می‌توانید برای تمیز شدن برگ‌های آن را جدا کنید و هر یک را جداگانه بشورید. سپس، در آبکش بریزید یا با پارچه تمیز خشک کنید. در نهایت، نباید هیچ آبی داشته‌باشد. سپس، آن‌ها را خرد کنید. برای این کار می‌توانید از سبزی‌خردکن استفاده کنید اما بهتر است برگ‌ها چندان ریز نشوند و بهتر است از چاقو برای این کار استفاده کنید.

۲. ظرف موردنظرتان برای ریختن ترشی را انتخاب کنید و آن را هم بشورید. بعد از تمیز شدن، آن را خشک کنید تا هیچ قطره آبی در آن باقی نماند؛ چون آب باعث کپک زدن ترشی می‌شود و بهتر است که کاملا احتیاط کنید.

۳. برگ‌های کلم خردشده را در ظرف ترشی بریزید و سپس، نمک و شکر را به آن اضافه کنید. سپس، روی آن‌ها سرکه بریزید. طوری‌که یک بند انگشت روی آن‌ها را بپوشاند. سپس، ظرف ترشی را در یخچال یا یک جای خشک و خنک بگذارید تا بعد از دو هفته آماده شود و نوش جان کنید.

نکات تهیه ترشی کلم قرمز

  •     ریختن شکر باعث می‌شود که ترشی طعم ملسی به خود بگیرد اما اگر ترش بودن را دوست دارید، شکر نریزید.

  •     دستور این ترشی به شکل بالا کامل است اما اگر دوست دارید می‌توانید چند حبه سیر را پوست بگیرید و به همراه دو عدد فلفل سبز تند به مواد ترشی اضافه کنید.

  •     بهتر است از سرکه سفید برای این ترشی به جای سرکه قرمز استفاده کنید؛ چون در این حالت، ترشی رنگ بهتری خواهد داشت اما با ترشی قرمز بعد از مدت کوتاهی، رنگ کلم‌ها کدر می‌شود.

  •     کلم قرمز که آن را به اسم کلم بنفش هم می‌شناسند، سرشار از آنتی‌اکسیدان است و فیبر بالایی دارد. گنجاندن آن در برنامه غذایی می‌تواند شما را مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد و از پوکی استخوان‌هایتان جلوگیری کند.

 

منبع: دستپخت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها