کیک بلوبری با ماست | طرز تهیه کیک بلوبری

کیک بلوبری؛ خوشمزه ترین کیک تا ابد + طرز تهیه

A
۰

کیک بلوبری بهترین انتخاب برای امتحان یک طعم جدید است. در این مطلب طرز تهیه این کیک بی نظیر را می خوانید.

کیک بلوبری را پخته و نوش جان کنید تا از خواص بی نظیر بلوبری مانند کنترل فشار خون، حفظ سلامت مغز و قلب و عرق بهره مند شوید. برای تهیه این کیک کافی است به مقداری که اینفوگیاهی می گوید بلوبری تهیه کرده و خیلی آسان این شیوه پخت را دنبال کنید. امیدواریم از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کیک بلوبری

تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۲/۳ پیمانه
ماست ۱ پیمانه
روغن مایع و کره ذوب شده ۱ پیمانه
آرد شیرینی پزی ۲ پیمانه
بلوبری نصف پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چای خوری

بیشتر بخوانید:تمام خاصیت های بلوبری برای داشتن بدن سالم

طرز تهیه کیک بلوبری

  1. قبل از شروع آشپزی باید فر را روشن کنیم تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود سپس قالب مورد نظر را آماده کنید و چرب کنید و آرد پاشی کنید و بعد بلوبری ها را خوب شسته و داخل آبکش قرار دهید و آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا هوادهی آرد انجام شود.

  2. تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به آن وانیل و شکر را اضافه کنید و با همزن برقی یا دستی به مدت ۶ دقیقه بزنید تا خوب کرمی رنگ و کشدار شود حالا مخلوط کره و روغن مایع را که اندازه و اضافه کنید و ۱ دقیقه هم بزنید.

  3. سپس در ادامه ماست را که نباید خیلی ترش باشد و چکیده باشد اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید سپس مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود حالا بلوبری ها را داخل یک کاسه ریخته و کمی آرد به آن اضافه کنید و الک کنید تا فقط کمی به آرد آغشته شود سپس به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا پخش شود.

  4. حالا مایه کیک را داخل قالب بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود سپس قالب کیک را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود اگر کیک شما فن ندارد می توانید در انتها گریل را روشن کنید تا رویه کیک طلایی شود سپس از قالب خارج کنید و با خامه یا میوه بلوبری تزئین کنید.

نکات پخت کیک بلوبری

  •     برای فر برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

  •     بعد از ۴۵ دقیقه با خلال دندان از مرکز کیک آن را چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری بدهید.

  •     می توانید تا ۱ پیمانه شکر هم بریزید ولی این مقدار، شیرینی متوسط و اندازه ای به شما می دهد.

منبع: پارسی دی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها