طرز تهیه ترشی هندوانه | ترشی هندوانه با سرکه سفید

ترشی هندوانه؛ عجیب ترین چاشنی که تا به حال خوردی + طرز تهیه

A
۰

با هندوانه و سرکه سیب خوشمزه ترین و جدیدترین چاشنی را تهیه و نوش جان کنید. طرز تهیه ترشی هندوانه را در ادامه این مطلب می خوانید.

ترشی هندوانه یک انتخاب مناسب برای کسانی است که دوست دارند با صیفی های تابستانی یک مدل چاشنی جدید را امتحان کنند. برای تهیه این مدل ترشی باید از سرکه سیب و کمی میخک استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشد. اینفوگیاهی در این مدل طرز تهیه ترشی هندوانه را با جزئیات آموزش می دهد.

مواد لازم برای تهیه ترشی هندوانه

هندوانه 4.5 کیلوگرم
آب 6 پیمانه
شکر 3.5 پیمانه
نمک 1/3 پیمانه
سرکه سفید 1 و 1/2 پیمانه
آب سرد 1 و 1/2 پیمانه
چوب دارچین به مقدار لازم
میخک 2 قاشق چای خوری

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره خواص هندوانه برای سلامت بدن

طرز تهیه ترشی هندوانه

  1. ابتدا رویه سبز پوست هندوانه را جدا نمایید.سپس بخش اصلی میوه که صورتی رنگ است را هم جدا کنید و همه قسمت های اضافه روی پوست را تمیز و جدا نمایید تا لایه ای سفید رنگ باقی بماند سپس این لایه سفید رنگ را به صورت مربع های ۳ سانتی برش بزنید تا ۹ پیمانه برش هندوانه داشته باشید.

  2. برش های هندوانه را درون ظرفی مناسب بریزید سپس درون ظرفی دیگر ۶ پیمانه آب و نمک ترشی را با یکدیگر ترکیب نمایید و مخلوط این مواد را روی پوست های هندوانه بریزید و ترکیب مواد ترشی را به مدت ۲۴ ساعت در مکانی مناسب قرار دهید.

  3. بعد از مدت زمان ذکر شده مخلوط پوست هندوانه را درون آبکش بریزید و با کمک آب سرد آن را بشویید و اجازه دهید تا آب آن ها گرفته شود و خشک شوند سپس برش های پوست هندوانه را درون قابلمه بریزید و آب سرد را روی آن ها بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس درب قابلمه را روی آن قرار دهید و به مدت ۲۵ دقیقه صبر کنید تا مواد ترشی پخته شوند.

  4. در این مرحله از طرز تهیه ترشی هندوانه باید شیره را تهیه نمایید. درون قابلمه ای مناسب شکر و سرکه و ۱.۵ پیمانه آب بریزید و مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس چوب دارچین و میخک را درون آن قرار دهید و مواد را درون آبکش بریزید و آب آن را نگهدارید سپس آب صاف شده را درون همان قابلمه بریزید و پوست های هندوانه را به قابلمه ترکیب شیره بیفزایید و اجازه دهید تا مواد ترشی بجوشند. حرارت گاز را کم نمایید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه دیگر نیز صبر کنید تا مواد پخته شوند و پوست آن ها شفاف و بی رنگ گردد.

  5. پوست های شفاف هندوانه و شیره را درون شیشه ای تمیز و استرلیزه بریزید توجه داشته باشید که باید حدود یک سانت از بالای شیشه را خالی بگذارید سپس درب شیشه را به صورت محکم ببندید و شیشه را به مدت ۱۰ دقیقه درون آب در حال جوش قرار دهید سپس شیشه ترشی را در گوشه ای مناسب قرار دهید تا خنک شود.

منبع: آرگا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها