تست عسل طبیعی با آب سرد | روش خانگی برای تشخیص عسل طبیعی

معرفی بهترین روش ها برای تشخیص عسل طبیعی

A
۰

برای خرید عسل اصل و تشخیص آسان آن از عسل تقلبی چه راهکارهایی وجود دارد؟ با این روش ها به راحتی عسل طبیعی خریداری کنید.

عسل از مهم ترین و با خاصیت ترین خوراکی هایی است که برای پیشگیری و درمان انواع بیماری ها کاربرد دارد. عسل بهتر است که طبیعی و اصل باشد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و بتوان برای مدت طولانی بدون اینکه شکرک بزند از آن نگهداری کرد. در این مطلب از روش های تشخیص عسل طبیعی را توضیح دادیم.

 انواع عسل تقلبی و غیر طبیعی

عسل‌های غیر طبیعی را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم کرد. دسته اول اصل‌هایی هستند که در فرایند تهیه‌ شان زنبوران علاوه بر شهد گل از خرما، شکر، قند و شیرین کننده‌های صنعتی استفاده کرده‌اند. این دسته عسل‌ها را عسل‌های تغذیه‌ای می‌نامند.

دسته دوم عسل‌هایی هستند که از ترکیب عسل طبیعی و مواد شیرین کننده به منظور افزایش حجم استفاده کرده‌اند. این دسته عسل‌ها را عسل مخلوط می‌نامند.

دسته سوم نیز عسل‌های تقلبی نامیده می‌شوند که به صورت مصنوعی با استفاده از شیره میوه‌ها، قند و مواد مصنوعی ساخته می‌شوند.

بیشتر بدانید:مضرات حل کردن عسل در آب جوش

عسل

روش های تشخیص عسل طبیعی در خانه

 طعم: عسل طبیعی دارای طعم شیرین و ملایمی است. عسل تقلبی ممکن است طعمی متفاوت، شیرین‌تری یا حتی ترش داشته باشد.

 بو: بو یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی است. عسل طبیعی دارای بوی ملایم و مطبوعی است. در حالی که عسل تقلبی ممکن است بوی غیر طبیعی داشته باشد.

رنگ: از نظر رنگ عسل طبیعی دارای رنگ‌های مختلفی است که به نوع گل‌هایی که زنبورها از آن‌ها شهد جمع‌آوری کرده‌اند، بستگی دارد. عسل تقلبی معمولا رنگ تیره‌تری دارد.

بافت: عسل طبیعی و غیر طبیعی از نظر بافت نیز با یکدیگر متفاوتند. عسل طبیعی دارای بافتی غلیظ و منسجم است. در حالی که عسل تقلبی ممکن است بافتی رقیق‌تر یا سفت‌تر داشته باشد.

دیگر روش های تست عسل طبیعی

تست عسل با آب سرد

برای این آزمایش یک قاشق چایی ‌خوری عسل مورد نظر را بردارید و در لیوان پر از آب سرد بریزید. عسل ناخالص یا تقلبی در آب حل می‌شود، در حالی که عسل خالص که بافت متراکم تری دارد، درست در ته لیوان به صورت توده  ته‌نشین می‌شود.

استفاده از پارچه سفید

روش دیگری برای اینکار ریختن یک قطره عسل روی یک پارچه سفید است. گفته می‌شود عسل طبیعی خالص جذب پارچه نمی‌شود و پس از شستن از خود لکه‌ای به جا نمی‌گذارد، در حالیکه عسل تقلبی و ناخالص باعث ایجاد لکه‌های ماندگار روی پارچه می‌شود. این تست را با کاغذ سفید هم می‌توانید انجام دهید.

تشخیص عسل اصل با سرکه

در این روش گفته می‌شود باید یک قاشق چای خوری عسل را با مقداری آب و ۲ تا ۳ قطره سرکه مخلوط کنید. اگر این مخلوط کف کند، احتمال تقلبی بودن عسل شما بسیار زیاد است.

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها