خواص چای ماچا | روش تهیه چای ماچا

به قهوه اعتیاد داری؟ چای ماچا رو جایگزینش کن + فواید

A
۰

چای ماچا به چای معجزه گر معروف است که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده و خواص درمانی زیادی دارد. اینفوگیاهی این چای ژاپنی را به شما معرفی می کند.

چای ماچا نوعی چای گیاهی ژاپنی است که منبع غنی از آنتی اکسیدان به شمار می آید. این چای سبز رنگ خواص زیادی مانند کاهش استرس و بهبود عملکرد قلب دارد که می تواند برای سلامت جسمانی مهم باشد. نحوه تهیه این چای گیاهی ژاپنی را در ادامه بخوانید.

چای ماچا

چای ماچا یکی از انواع‌ ویژه چای است که از برگ‌های گیاه “Camellia sinensis” به دست می‌آید. این نوع چای اصالت ژاپنی دارد و در این کشور به عنوان یک نوشیدنی سنتی و مفید معروف است. فرآیند تولید آن بسیار متفاوت از دیگر انواع چای است و معمولاً برگ‌های آن در مرحله خشک کردن و سپس آسیاب کردن، به دست می‌آید.

این چای که به صورت پودر می باشد در واقع یک نوع پودر خاص از چای سبز می باشد که از لحاظ طعم و مزه دارای یک شیرینی ملایم می باشد ولی از لحاظ خاصیت و فواید می توان گفت از چای سبز نیز دارای ارزش بالاتری می باشد.

چای ماچا
چای ماچا

ترکیبات و مواد مغذی چای ماچا

چای ماچا یکی از نوشیدنی‌های غنی از مواد مغذی و ترکیبات مفید است. ترکیبات و مواد مغذی مهمی که در چای ماچا یافت می‌شوند عبارتند از:

کاتچین‌ها

این گروه از ترکیبات فعال بسیار قوی در چای ماچا یافت می‌شوند. این ترکیبات به عنوان آنتی‌اکسیدان‌ها عمل می‌کنند و در مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو و پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها مؤثرند.

ویتامین‌ها

چای ماچا حاوی ویتامین‌های مختلفی از جمله ویتامین C (آسکوربیک اسید) است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و به سلامتی سلول‌ها کمک می‌کند.

مواد معدنی

این چای غنی از مواد معدنی از جمله منیزیم، منگنز، فسفر، آهن و کلسیم است. این مواد معدنی برای حفظ سلامت استخوان‌ها، افزایش انرژی و حفظ عملکرد بهتر مغز و عضلات ضروری هستند.

آمینو اسیدها

چای ماچا حاوی آمینو اسیدهایی مانند لی‌سین، ترئونین و آرژینین است. این آمینو اسیدها برای حفظ سلامتی عضلات، افزایش سطح انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن مفیدند.

همه این ترکیبات و مواد مغذی با هم، چای ماچا را یک نوشیدنی فوق‌العاده واقعی برای حفظ سلامتی و افزایش انرژی می‌کنند. بهره‌برداری از این ترکیبات مغذی در چای ماچا، می‌تواند به شما کمک کند تا از مزایای سلامتی و انرژی این نوشیدنی فوق‌العاده بهترین استفاده را ببرید.

چای ماچا
چای ماچا

فواید چای ماچا برای سلامتی

  • قدرت آنتی‌اکسیدانی بالا

  • افزایش انرژی و کاهش استرس

  • پشتیبانی از سلامتی قلب و عروق

  • کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن

  • حفظ سلامت مغز و عملکرد بهتر مغزی

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

نحوه تهیه چای ماچا

بهترین کار این است که ۱ تا چهار قاشق چایخوری چای ماچا را در ماگ یا فنجان بزرگ بریزید و آب با دمای ۷۵ درجه سانتی‌گراد مخلوط کنید. بهتر است چای ماچا را با قاشق چوبی یا با همزن های چوبی مخصوصی به شکل دورانی و سپس به شکل W هم بزنید. دقت کنید که به هیچ وجه روی چای ماچا آب جوش و داغ نریزید.

منبع: فیت کلاب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها