خواص شربت بهار نارنج | طرز تهیه شربت بهار نارنج

شربت بهار نارنج با تخم شربتی؛ یک نوشیدنی با هزاران فایده

A
۰

برای جذب آنتی اکسیدان زیاد شربت بهار نارنج بنوشید تا از بیماری ها در امان مانده و سرماخوردگی را دور کنید. در ادامه روش تهیه این شربت را می خوانید.

بهار نارنج از گیاهان دارویی است که از آن می توان به عنوان دمنوش، عرق گیاهی،  مربا و شربت استفاده کرد تا از خواص بی نظیر آن بهره مند شد. شربت بهار نارنج را با عسل می توانید درست کنید تا با خیال راحت یک نوشیدنی با کالری کم و پرخاصیت نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت بهار نارنج با عسل

عرق بهار نارنج    ۱۰۰ میلی لیتر
عرق بیدمشک ۱۰۰ میلی لیتر
تخم شربتی ۱ قاشق غذا خوری
عسل ۵ قاشق غذا خوری
زعفران ساییده نوک قاشق چای خوری
آب ۱/۲ لیوان
گلاب ۲ قاشق چای خوری

شربت بهار نارنج

بیشتر بخوانید:نوشیدن شربت بادرنجویه برای رفع عصبانیت

روش تهیه شربت بهار نارنج با تخم شربتی

  1. برای شستن تخم شربتی و جدا سازی آن از خاک و یا شن ریزه های احتمالی، ابتدا در یک ظرف کوچک، تخم شربتی را ریخته و با چند قاشق آب مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا تخم شربتی کاملا نرم شده و گلوله نشود. سپس یک لیوان دیگر آب اضافه کرده و هم بزنید. سپس به آرامی تخم شربتی را به درون ظرف دیگری انتقال دهید. مشاهده خواهید کرد که دانه های ریز و زبر ته ظرف باقی می مانند. چند بار اینکار را تکرار کنید تا تخم شربتی کاملا تمیز شود.

  2. تخم شربتی شسته شده را در یک پارچ بریزید. عرق بهار نارنج، عرق بیدمشک، گلاب و زعفران را به همراه یک و نیم لیتر آب به تخم شربتی اضافه کنید.

  3. اگر از عسل برای شیرین کردن این عرق استفاده می کنید، عسل را در یک لیوان جدا ابتدا با آب ولرم حل کنید و سپس به شربت اضافه کنید. عسل سرشار از آهن بوده و آرام بخش نیز هست مضافا به اینکه شیرینی آن برای دندانها خطری ایجاد نمی کند. در صورتی که تمایل دارید از شربت سکنجبین استفاده کنید، حدود 100 میلی لیتر شربت سکنجبین را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

  4. شیرینی شربت را می توانید منوط به ذائقه خود کمتر یا بیشتر کنید. شربت را قبل از مصرف در یخچال نگهداری کنید تا کاملا خنک شود. کسانی که کم خوابی دارند باید این شربت را 2 ساعت قبل از خواب بنوشند تا خواب آرامی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید:خواص تخم شربتی با عسل

خواص شربت بهار نارنج

  • این شربت برای کسانی که مشکلات گوارشی و معده‌درد دارند، بسیار مناسب است. بهار نارنج و عسل هر دو برای درد معده مفید هستند. این شربت به کاهش رفلاکس و اسید معده کمک می‌کند.

  • عسل در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده موثر است. به همین دلیل افرادی که دچار زخم معده یا زخم اثنی عشر هستند، بهتر است به جای شکر از عسل در شربت خود استفاده کنند.

  • این شربت برای بیمارن مبتلا به دیابت هم انتخاب خوبی است. عسل اگر به اندازه مصرف شود، می‌تواند قند خون را کنترل کند، بنابراین جایگزین مناسبی برای قند است. افرادی که رژیم دارند هم بهتر است به جای شکر از عسل طبیعی استفاده کنند.

  • این شربت برای تسکین اعصاب بسیار مفید است. ترکیب گلاب و بهار نارنج ضد تشنج است. این نوشیدنی در بهبود اضطراب و افسردگی موثر است. بیشتر مردم این شربت آرامش‌بخش را در مراسم‌های سوگواری خود سرو می‌کنند.

  • در طب سنتی، این شربت برای پیشگیری از حمله‌های قلبی توصیه می‌شود، زیرا بهار نارنج و گلاب هر دو در تنظیم ضربان قلب موثر هستند. افرادی که فشار خون بالا دارند، با نوشیدن شربت بهارنارنج و گلاب به تنظیم فشار خون، محافظت از رگ‌ها و پیشگیری از سکته قلبی و مغزی کمک می‌کنند.

  • بید مشک گیاه ضد تب و ضد درد است و استفاده از آن در شربت بهار نارنج به بهبود علایم سرماخوردگی کمک می‌کند. بید مشک باعث تقویت اشتها و سیستم گوارشی می‌شود و ترکیب آن با بهار نارنج بسیار خوش‌طعم و مفید است.

  • کسانی که پوست خشکی دارند، نوشیدن این شربت در سلامت و حفظ رطوبت پوست آنها موثر است. در فصل تابستان و ماه مبارک رمضان، شربت بهار نارنج و بید مشک باعث حفظ آب بدن می‌شود.

  • این شربت در تنظیم خواب، افزایش میل جنسی، کاهش فشار خون و رفع خستگی موثر است. یک لیوان شربت بهار نارنج و بیدمشک می‌تواند انرژی از دست رفته شما را برگرداند و سردرد ناشی از فعالیت زیاد را کاهش دهد.

منبع: یوتاب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها