عوارض آبلیمو

آبلیمو برای دندان | عوارض مصرف آبلیمو برای دندان

می دونستی با مصرف زیاد آبلیمو دندان هات رو به فنا میدی؟

A
۰

مضرات مصرف آبلیمو برای دندان می تواند با تغییر رنگ دندان و خراشیدگی رو سطح دندان نمایان شود. در ادامه از مهم ترین نشانه های آسیب دیدگی دندان توسط آبلیمو می خوانید.

آبلیمو خاصیت اسیدی زیادی دارد و به همین دلیل مصرف بی رویه آن می تواند برای دندان ها خطرناک بوده و مینای دندان را دچار آسیب دیدگی کند. این آسیب دیدگی در رنگ دندان و شکل آن ها نمایان می شود. در ادامه اینفوگیاهی از تاثیرات مصرف افراطی آبلیمو بر دندان و روش های پیشگیری از آن را توضیح می دهد.

عوارض آبلیمو برای دندان چیست؟

مرکبات به علت اسیدی بودن شان تاثیراتی بر روی دندان ها دارند. این مساله در مورد لیمو نیز صادق است و عوارض آبلیمو برای دندان ها غیر قابل انکار! اسید سیتریک موجود در لیمو به سرعت کل مینای دندان را می پوشاند و از آن جایی که مینای دندان به سختی قابل ترمیم است در صورت هر گونه آسیبی به آن ممکن است غیر قابل جبران باشد و همین نکته باعث توجه ویژه به عوارض آبلیمو برای دندان شده است.

علائم آسیب دیدگی مینای دندان

  • حساسیت: مصرف غذاهای خاص (شیرین) و غذاهای گرم یا سرد می تواند باعث تیر کشیدن دندان در مراحل اولیه فرسایش شود.

  • تغییر رنگ: با فرسایش مینای دندان و در معرض آسیب قرار گرفتن عاج دندان، ممکن است رنگ دندان زرد به نظر برسد.

  • ترک خوردگی یا خراشیدگی: با فرسایش مینا لبه دندان ها ممکن است زبرتر، بی قاعده و نا منظم به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:بالاخره چای و آبلیمو برای سلامت بدن مفیده یا مضره؟

عوارض آبلیمو

  • حساسیت شدید و دردناک: در مراحل پایانی فرسایش، دندان ها به شدت نسبت به حرارت و شیرینی حساس می شوند. در این حالت ممکن است به قدری احساس درد داشته باشید که نفس شما بند بیاید.

  • بریدگی: در این حالت سطح رویی دندان نا منظم و بریده به نظر می رسد.

چگونه از عوارض آبلیمو برای دندان جلوگیری کنیم؟

 برای رفع و جلوگیری از عوارض آبلیمو برای دندان راهکار هایی وجود دارد که به آسانی می توانید آن ها را به کار گرفته و توجه داشته باشید که به هیچ عنوان لیمو را از رژیم غذایی تان کنار نگذارید. با این راه هایی که می گوییم کمترین آسیب به دندان هایتان وارد می شود.

  1.  طوری آبلیمو را بخورید که کمترین برخورد را با دندان هایتان داشته باشد. می توانید با نی آبلیمو را بنوشید.

  2. سعی کنید آبلیمو را سرد بنوشید. آبلیموی سرد آسیب کمتری به دندان ها وارد می کند.

  3. بعد از نوشیدن آبلیمو بلافاصله مسواک نزنید. مسواک زدن بیشتر موجب فرسایش مینای دندان می شود. قبل از مسواک زدن دهان خود را با آب کاملا بشویید.

  4.  به جای آبلیمو می توانید از عصاره آن که حاوی پوست لیمو است استفاده کنید. این عصاره تمام خواص آبلیمو را دارد به علاوه اینکه آسیبی به دندان ها وارد نمی کند. ۲ قطره از این اسانس در یک لیوان آب کافی است.

 

منبع: آفتاب نیوز
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها