خواص آب پیاز برای پوست | ماسک آب پیاز برای صورت

چند مدل ماسک جادویی با آب پیاز برای پوست + طرز تهیه

A
۰

آب پیاز با خاصیت ضد پیری٬ رفع آکنه و جوش های پوستی می تواند برای صورت معجزه کند. در این مطلب روش تهیه ماسک خانگی با آب پیاز برای پوست را یاد می گیرید.

آب پیاز لایه بردار قوی است که پوست را روشن می کند و باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست می شود. اگر آب پیاز را با ماده های مفیدی مانند عسل٬ روغن زیتون٬ آبلیمو و یا ماست ترکیب کنید اثرات خوبی روی پوست می گذارد. در ادامه روش تهیه انواع ماسک خانگی با آب پیاز را توضیح دادیم.

 ماسک خانگی آب پیاز و عسل

عسل حاوی کربوهیدارت، پتاسیم، گلوکز، ویتامین B و ویتامین C است که تمامی آن‌ها برای از بین بردن جوش و آکنه مفید هستند. مواد مغذی موجود در عسل به حفظ شادابی و لطافت پوست کمک می‌کند و با مرطوب نگه داشتن پوست از خشک و چروک شدن آن جلوگیری می‌کند. ماسک آب پیاز و عسل معجزه‌گر پوست است. ماسک آب پیاز و عسل علاوه بر رفع تیرگی و جای جوش با پیری زودرس پوست نیز مقابله می‌کند.

  •  مواد لازم برای تهیه ماسک عسل و پیاز، عسل طبیعی و پیاز است. برای تهیه این ماسک ابتدا باید عسل را کمی حرارت دهید تا رقیق شود. سپس آب پیاز را به عسل رقیق شده اضافه کنید و برای مدت 5 دقیقه رو حرارت ملایم مخلوط کنید. بعد از سرد شدن، یک لایه از ماسک را روی پوست‌تان بزنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه رو صورت بماند. بعد از خشک شدن ماسک صورت‌تان را با شامپو و آب ملایم بشویید. این ماسک در دراز مدت به درخشندگی پوست و از بین بردن لک‌های صورت کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:با پوست موز زیبایی رو به صورتت هدیه بده

ماسک خانگی آب پیاز و ماست

اگر به دنبال یک ماسک خانگی برای پوست‌تان هستید بی‌شک ماسک آب پیاز و ماست یکی از بهترین‌ها است. ماست حاوی زینک، لاکتیک‌اسید و ویتامین B است که همگی آن‌ها باعث درخشندگی و جوانی پوست می‌شوند. ماست یک رطوبت‌رسان و آبرسان قوی است و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

  • برای تهیه ماسک آب پیاز و ماست باید پیاز را ریز خرد کرده و آب آن را بگیرید. سپس دو قاشق آب پیاز را با ماست و یا در صورتی که ماست موجود نبود با کشک مخلوط کنید. اگر از بوی پیاز خوش‌تان نمی‌آید می‌توانید چند قطره روغن اسطوخودوس یا روغن رزماری به ماسک اضافه کنید. این ماسک را برای مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست صورت به‌صورت دورانی ماساژ دهید. بعد از این مدت می‌توانید ماسک را از روی صورت‌تان پاک کنید.

آب پیاز برای پوست

ماسک خانگی آب پیاز و آبلیمو

آب لیموترش برای پوست فوق‌العاده عمل می‌کند. آب لیموترش و خواصی که دارد به کاهش چربی پوست کمک کرده و ظاهر پوست را زیبا و شفاف نگه می‌دارد. خواص آبلیمو از ویتامین ث و اسیدیته بودن آن ناشی می‌شود. همچنین آبلیمو حاوی مقدار زیادی نیاسین‌اسید است که با رفع خشکی پوست از بروز التهابات پوستی جلوگیری می‌کند. آبلیمو از ایجاد آکنه، پسوریازیس و چربی اضافی پوست جلوگیری می‌کند و باعث افزایش کلاژن‌سازی در پوست می‌شود.

  •  درست کردن این ماسک بسیار آسان است. برای تهیه ماسک آبلیمو و آب پیاز کافی است یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با دو قاشق غذاخوری آب پیاز تازه ترکیب کنید و با کمک یک تکه پنبه روی پوست بمالید. بعد از گذشت 15 دقیقه صورت‌تان را با آب ولرم شستشو دهید. برای نتیجه بهتر و کاهش تیرگی و لک‌های پوستی می‌توانید هفته‌ای دو بار از این ماسک فوق‌العاده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:نحوه تهیه چند مدل ماسک نعناع برای انواع پوست

ماسک خانگی آب پیاز و روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب مفید برای پوست است. این اسیدها شامل اسیداولئیک، اسیدپالمیتیک و اسیدلینولئیک هستند و هر سه آن‌ها برای سلامت پوست مفید هستند. روغن زیتون غنی از ویتامین E و آنتی‌اکسیدان است که سبب حفظ رطوبت پوست می‌شود. روغن زیتون به خوبی پوست را احیا می‌کند و با کاهش خشکی پوست باعث درخشندگی آن می‌شود. ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون، اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد و آلودگی‌ها را خنثی می‌کند.

  • برای درست کردن این ماسک باید یک قاشق غذاخوری آب پیاز را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون مخلوط کنید. این ماسک را با استفاده از یک تکه پنبه روی تمام سطح پوست‌تان بزنید و به‌صورت دورانی روی صورت ماساژ دهید. بعد از 15 تا 20 دقیقه صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

منبع: ریحا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها