نزدیکی در زمان عفونت | انتقال عفونت از زن به مرد

داشتن رابطه زناشویی در زمان عفونت واژن چه بلایی سرمان می آورد؟

A
۰

رابطه زناشویی با داشتن عفونت واژن دردناک بوده و امکان بهبود را به تاخیر می اندازد همچنین ممکن است عفونت به شوهر نیز سرایت کند. از مضرات عفونت واژن و رابطه زناشویی می خوانید.

رابطه زناشویی باید محافظت شده باشد و زن و شوهر دائما سلامت جسمانی خود را چک کرده تا در صورت بروز مشکلاتی مانند عفونت واژن از آن مطلع باشند. داشتن رابطه جنسی با همسر در شرایطی که زن عفونت داشته باشد باعث تشدید درد شده و در مواردی ممکن است شوهر نیز به عفونت مبتلا شود. در ادامه از عوارض داشتن رابطه با همسر حین داشتن عفونت واژن می خوانید.

آیا رابطه جنسی حین عفونت واژن خطرناک است؟

عفونت واژن یک بیماری نسبتا شایع در بین زنانی است که از نظر جنسی فعال هستند. رابطه جنسی حین عفونت واژن می‌تواند بسیار دردناک باشد؛ از همین‌رو اغلب زنان حاضر نیستند تا زمان بهبودی علائم عفونت واژن، رابطه جنسی داشته باشند.

از طرفی برقراری رابطه جنسی در زمان عفونت واژن خطرناک است. حتی در صورتی که رابطه جنسی موقع عفونت واژن هیچ علائمی نشان ندهد، باز هم می‌تواند مدت زمان بهبود عفونت را طولانی‌تر کند و باعث عود نشانه‌های خاموش بیماری شود. در اغلب موارد، علائمی که عود می‌کنند از نشانه‌های بهبودیافته بیماری شدیدتر هستند.

مهم‌ترین عوارض و خطرات برقراری رابطه جنسی حین عفونت واژن شامل موارد زیر می‌شوند:

بیشتر بخوانید:فواید رابطه زناشویی برای خانم ها و آقایون

رابطه جنسی درد و التهاب را افزایش می‌دهد

فعالیت زناشویی با همسر ممکن است منجر به افزایش التهاب در ناحیه عفونی شود. به همین دلیل امکان ایجاد درد و احساس ناخوشایند حین رابطه جنسی افزایش می‌یابد. از طرفی اگر قسمت‌های بیرونی (Vulva) یا لبه‌های واژن (Labia) به دلیل عفونت متورم شده باشند، بر اثر اصطکاک پوست به پوست ناشی از رابطه جنسی، درد شدیدی ایجاد می‌شود.

رابطه جنسی علائم عفونت را تشدید می‌کند

عمل دخول حین رابطه زناشویی باعث افزایش عفونت بافت واژن می‌شود و خارش شدیدی ایجاد می‌کند. این کار می‌تواند باکتری‌های جدیدی را وارد واژن کند که نتیجه آن شدت گرفتن عفونت است.

از طرفی تحریک زنان باعث افزایش عفونت در ناحیه واژن می‌شود. در واقع تحریک یا به ارگاسم رسیدن زنان با تولید ترشحاتی همراه است که می‌تواند ناحیه واژن را بیش از حد مرطوب کند. نتیجه افزایش رطوبت در دهانه و داخل واژن، شدت گرفتن خارش و علائم عفونت در آن ناحیه است.

رابطه جنسی باعث انتقال عفونت به همسرتان می‌شود

امکان انتقال عفونت قارچی به شوهر از طریق رابطه زناشویی وجود دارد، اما احتمال آن کم است. تحقیقات نشان داده‌‌اند تنها ۱۵ درصد از مردان پس از برقراری رابطه جنسی در زمان عفونت واژن به این بیماری مبتلا می‌شوند. این احتمال در مردانی که آلت تناسلی ختنه‌ نشده دارند، بیشتر است. با این حال می‌توانید برای کاهش احتمال آلوده شدن به عفونت قارچی، رابطه جنسی محافظت‌شده (استفاده از کاندوم) داشته باشید.

بیشتر بخوانید:سیگار کشیدن چه ارتباطی با کاهش میل جنسی داره؟

رابطه جنسی زمان بهبود عفونت واژن را طولانی‌تر می‌کند

فعالیت زناشویی در زمان عفونت واژن می‌تواند روند بهبودی بیماری را مختل یا طولانی‌تر کند. همچنین اگر همسرتان از طریق نزدیکی به عفونت مبتلا شود، می‌تواند در رابطه جنسی بعدی، درست زمانی که علائم بیماری شما بهبود یافته‌اند، باعث انتقال مجدد عفونت شود. در چنین وضعیتی، عدم برقراری رابطه جنسی تا بهبودی کامل هر ۲ نفر، بهترین راه‌کار برای جلوگیری از ادامه این چرخه است.

رابطه جنسی احتمال بروز عفونت‌های جدی‌تر را افزایش می‌دهد

در برخی موارد این احتمال وجود دارد که عفونت واژنی به عفونت‌های جدی‌تر در دستگاه تناسلی زنان تبدیل شود. در واقع رابطه جنسی هنگام عفونت واژن می‌تواند عامل عفونت را به رحم یا مجاری ادراری انتقال دهد و در این نواحی التهاب شدید ایجاد کند.

منبع: درمانکده
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها