عوارض نداشتن رابطه زناشویی | عوارض نداشتن رابطه برای طولانی مدت

هشدار سلامت! برای زن و شوهر هایی که طولانی مدت رابطه زناشویی نداشتن

A
۰

نداشتن رابطه زناشویی برای زن و شوهر امکان ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را افزایش داده و باعث بروز مشکلات خوابیدن می شود. در ادامه از تاثیرات نداشتن رابطه زناشویی برای زوجین بیشتر می خوانید.

نداشتن طولانی مدت رابطه زناشویی برای زوجین متاهل خطرناک است. اگر طولانی مدت رابطه برقرار نشود مشکلاتی سلامت زنان و سلامت مردان را به خطر می اندازد و باعث بروز بیماری های قلبی، سرطان و افسردگی می شود. در ادامه درباره تاثیرات نداشتن رابطه زناشویی برای زن و شوهر را می خوانید. 

نداشتن رابطه زناشویی باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟

 افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات

مطالعات نشان می‌دهد مردانی که به طور مکرر انزال را تجربه می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ نشان می‌دهد مردانی که حداقل ۲۱ بار در ماه انزال را تجربه می‌کنند، نسبت به افرادی که ۴ تا ۷ بار در ماه انزال دارند، کمتر به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند.

افزایش خطر بی‌اختیاری در خانم‌ها

فعالیت جنسی مکرر در خانم‌ها موجب تقویت عضلات کف لگن می‌شود و می‌تواند به بهبود عملکرد مثانه کمک کند. خانم‌هایی که رابطه زناشویی منظم با همسرشان دارند، معمولا در سنین بالا کمتر به بی‌اختیاری دچار می‌شوند.

بیشتر بخوانید:شایع ترین دلایل کمر درد بعد از رابطه جنسی چیه؟

افزایش اضطراب و استرس

داشتن رابطه زناشویی منظم می‌تواند به سلامت روان مردان و زنان کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که نداشتن رابطه می‌تواند موجب بروز احساس ناامنی و اضطراب در فرد شود. افرادی که میل جنسی کمی دارند و با این مساله مشکلی ندارند، معمولا با نداشتن رابطه زناشویی دچار اضطراب و استرس نمی‌شوند.

افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که کمتر از یک بار در ماه زناشویی با همسرشان دارند، بیشتر به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند. رابطه جنسی هم موجب تحرک بدن و هم کاهش استرس می‌شود و از این طریق از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

ضعف سیستم ایمنی بدن

به نظر می‌رسد داشتن یک بار رابطه جنسی در هفته می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رابطه زناشویی سالم و منظمی دارند، معمولا سیستم ایمنی بدن‌شان قوی‌تر است. مهم‌ترین دلیل این موضوع افزایش ترشح یک ماده ضد میکروب به نام ایمونوگلوبولین A یا IgA بعد از رابطه جنسی است. جالب است بدانید که داشتن رابطه زناشویی با همسر بیشتر از ۲ بار در هفته می‌تواند سطح IgA را بدن کاهش دهد!

بیشتر بخوانید:چرا بعد از رابطه جنسی سردرد می گیریم؟

کاهش کیفیت خواب

برقراری رابطه زناشویی موجب ترشح هورمون پرولاکتین و اکسی توسین در بدن می‌شود و به تجربه خوابی آرام و راحت کمک می‌کند. معمولا ترشح هورمون استروژن در خانم‌هایی که رابطه جنسی با همسر دارند، بیشتر است و این موضوع موجب بهبود کیفیت خواب در خانم‌ها می‌شود. افرادی که رابطه جنسی ندارند، معمولا سخت‌تر به خواب می‌روند و خواب سبک‌تری را تجربه می‌کنند.

 افزایش فشار خون

یکی دیگر از عوارض نداشتن رابطه جنسی، افزایش فشار خون است. به نظر می‌رسد که داشتن رابطه زناشویی موجب کنترل فشار خون می‌شود. رابطه جنسی موجب کاهش اضطراب و افزایش آرامش می‌شود و این موضوع به طور مستقیم روی فشار خون موثر است

منبع: درمانکده
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها