عدس خوردن قبل از خواب | مضرات خوردن عدسی در شب

قبل از خواب چقدر مصرف عدس مجازه؟

A
۰

عدس و غذاهای حاوی آن اگر شب ها مصرف شوند به خواب آرام کمک می کنند اما در صورتیکه زیاد استفاده شوند باعث آشفتگی خواب می شوند. در ادامه از تاثیرات عدس خوردن قبل از خواب می خوانید.

عدس از مفیدترین و بهترین حبوبات موجود است که غنی از هرگونه مواد معدنی برای سلامت بدن می باشد. خوردن عدس قبل از خواب به دلیل داشتن همین مواد مفید مانند فیبر توصیه می شود اما افراط در مصرف غذاهای تهیه شده با عدس؛ قبل از خواب، باعث آشفتگی خواب می شود. شیوه صحیح مصرف عدس قبل از خواب را در دامه می خوانید.

خوردن عدس در شام و قبل از خواب

عدس ها عضو ریز خانواده ی حبوبات هستند که خواصشان مانند خودشان کوچک نیست. عدس علاوه  براینکه منبع غنی از تریپتوفان است، دارای فیبر نیز هست که به گوارش و کاهش کلسترول خون کمک می کند. از عدس در سوپ و سالاد استفاده کنید و آماده ی یک خواب آسوده باشید.

اما توجه داشته باشید که بررسی ها نشان می دهد :زیاده‌روى در خوردن عدس، قدرت دید چشم را کم کرده و باعث خواب‌هاى آشفته مى‌شود.

بیشتر بخوانید:خواص عدس، دانه ای سرشار از پروتئین

کیفیت بالای فیبر موجود در عدس به این غذا مقام مخصوصی می دهد، زیرا می تواند کلسترول بد خون را کاهش دهد و افرادی که مشکل متابولیسم یا سوخت و ساز انسولین دارند و در نتیجه یا به بیماری قند دچار بوده و یا در معرض بروز آن قرار دارند با خوردن عدس می توانند قند خون را کاهش دهند و در کنترل قند خون نقش داشته باشند.

یکصد گرم عدس حاوی 26 گرم پروتئین است ولی افرادی که به ناراحتی کلیه دچار هستند نباید عدس مصرف کنند چون سبب ازدیاد و شدت بیماری مخصوصا نفریت کلیه خواهد شد.

در ضمن عدس بهترین منبع ویتامین B ، مخصوصا B6 و فولات است .این ویتامین ها قادرند میزان خون را کاهش دهند و در نتیجه از بروز سکته قلبی جلوگیری نمایند و همچنین حاوی مقدار قابل توجهی منیزیوم است که در عملکرد کلسیم در بدن موثر بوده و طی عملیات پیچیده ای از بروز و رشد سرطان جلوگیری می کند.

عدس با تمام مزایایی که دارد نباید زیاد مصرف شود و در خوردن آن اسراف گردد زیرا اولا دیر هضم است و تولید نفخ می‌کند ثانیا قابض است و جریان خون را در رگها آهسته می‌کند. البته می‌توان برای جلوگیری از این عوارض عدس را با روغن کنجد و یا روغن بادام و با سرکه خوردو همچنین عدس به علت داشتن میکروپروتئین برای افرادی که ناراحتی کلیه دارند، زیانبخش است.

منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها