خواص روغن سیب | فواید روغن سیب طبع روغن سیب

با روغن سیب و خواص عجیب و غربیش آشنا هستی؟

A
۰

روغن سیب خواص زیادی برای سلامت بدن مانند پیشگیری از سرطان پوست و کاهش قند خون دارد. مهم ترین خاصیت های روغن سیب را اینفوگیاهی توضیح می دهد.

روغن سیب از سیب به دست آمده و شاید کمتر کسی با آن آشنایی داشته باشد. این روغن طبع گرمی داشته و برای تسکین درد معده و درمان اسهال مفید است. اینفوگیاهی در این مطلب از شیوه تهیه روغن سیب٬ خواص و طبع آن توضیح می دهد. با ما همراه باشید.

روغن سیب چیست؟

روغن هسته سیب، از محصولات جانبی فرایند آب میوه است که آن را از سیب خام می گیرند. امیگدالین  روغن دانه سیب به طور کلی بسیار کم است. آمیگدالین نوعی ترکیب گیاهی است که دارای قند است و سیانور تولید می کند البته اعتقادبر این است که سیانید موجود در امیگدالین باعث ازبین رفتن ترکیبات سرطانی می شود.

امیگدالین ترکیبی گیاهی است که حاوی قند می باشد و تولید سیانور می کند که اعتقاد بر این است سیانید موجود در امیگدالین موجب از بین رفتن ترکیبات سرطانی می شود . روغن گیاهی سیب خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد و به عنوان یک ضد سرطان رفتار می کند ، هم چنین این روغن در برابر باکتری ها و مخمر فعال است. از دلایل استفاده زیاد از این روغن رایحه خوش آن برای نرم کردن موها و تسکین پوست ملتهب است.

طبع روغن سیب

طبیعت این روغن گرم و تر است .

بیشتر بخوانید:سیب رو شب بخوریم یا صبح؟

روش تهیه روغن سیب

روغن گیری سیب به روش پرس سرد (cold press) است .از این روش ، می توان بهترین روغن خوراکی را تهیه کرد .فشار مکانیکی روی دانه ها و میوه های روغنی باعث استخراج روغن آنها می شود. روغن های بدست آمده از این روش طعم و عطر مطبوع و ارزش تغذیه دانه های را حفظ می کند.

خواص روغن سیب

تسکین معده درد

خواص سیب و فوائد آن برای سلامتی بسیار فراوان است . سیب با داشتن خواص قلیایی ، اسید اوریک را خنثی می کند و باعث تنظیم ترشحات غدد معده می شود . سیب هم چنین برای برای ورم معده و زخم معده مؤثر است . روغن آن درد معده را تسکین می دهد .

کاهش سطح قند خون

قند خون بالا در مدت طولانی به عروق و اعصاب لطمه وارد می کند . اگر به دیابت مبتلا هستید باید به دنبال روش هایی باشید که قند خون شما را کاهش و کنترل نماید . روش های طبیعی و گیاهی وجود دارد که بدون ضرر و عوارض جانبی می توان ، قند خون را کاهش داد. روغن سیب دارای فیبر بالایی است . غذاهای پر فیبر سرعت جذب کربوهیدرات را دربدن کم می کند و مقدار قند خون را پس از غذا با شیب ملایم افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:شیره سیب؛ خوشمزه و مقوی

درمان اسهال

افراط در اسهال و استفراغ باعث کم آبی و ضعف در بدن می شود. بنابراین با راه های مختلف باید آن رادرمان کرد  در مورد کودکان که تغییرات بسیار حساس هستند و نباید تا زمان بروز ضعف یا کم آبی صبر کرد. سیب و فراورده های آن از خوراکی های مؤثر برای درمان اسهال است . خواص پروبیوتیک سیب باعث رشد و تغذیه مفید برای معده می شود و باعث درمان اسهال می شود.

دیگر خواص روغن سیب

  •     ماساژ بدن

  •     استفاده در غذا

  •     درمان آکنه

  •     جوانسازی پوست

  •     نرم کننده پوست

  •     جلوگیری و درمان چین و چروک پوست

  •     ضد آفتاب

  •     درخشان کننده پوست

  •     جلوگیری از کش آمدن پوست

  •     جلوگیری از سرطان پوست

  •     استفاده در عطرها ،انواع لوسیون و کرم های بهداشتی

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها