میوه برای فشار خون | پایین آوردن سریع فشار خون با میوه

واسه بالا و پایین آوردن فشار خون این میوه ها رو بخور

A
۰

میوه ها برای فشار خون با توجه به مواد معدنی آن ها اهمیت زیادی دارند مثلا هلو برای کاهش فشار و خربزه برای بالا بردن فشار اهمیت دارند. در ادامه با میوه هایی که برای کاهش و بالا بردن فشار کابرد دارند آشنا می شوید.

رعایت مصرف میوه برای فشار خون از مهم ترین نکات حفظ سلامت بدن مخصوصا برای کسانی که مشکل فشار دارند؛ می باشد. با مصرف میوه ها شما می توانید فشار خون را بالا برده و یا فشار را پایین بیاورید. در صورتیکه مشکل فشار داشته باشید ممکن است مصرف برخی میوه های مضر برای این مشکل؛ سلامت شما را به خطر بنیدازند. در ادامه با میوه هایی که برای فشار مفید و مضر بوده؛ آشنا می شوید.

میوه‌های مفید برای پایین آوردن فشار خون

عموماً میوه‌هایی که حاوی پتاسیم و منیزیم بسیار بالایی هستند، به‌عنوان گزینه‌های خوبی برای رژیم غذایی افرادی که فشار خون بالایی دارند، شناخته می‌شوند. در ادامه به شرح بیش‌تر این موضوع می‌پردازیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که برای فشار خون بالا چه میوه‌ای بخوریم؟

موز

یک عدد موز با اندازه متوسط حاوی ۴۲۰ میلی‌گرم پتاسیم است و به همین دلیل، یکی از بهترین منابع این ماده معدنی شناخته می‌شود. پتاسیم نقش مهمی در مدیریت فشار خون ایفا می‌کند و به‌واسطه فیبر بسیار زیادی که دارد، باعث پایین آمدن فشار خون می‌شود.

بیشتر بخوانید:خوراکی های مفید برای افراد با فشار خون پایین

هلو و شلیل

هلو و شلیل به‌عنوان دو میوه دوست‌داشتنی تابستانی هم به‌عنوان یکی از منابع خوب پتاسیم شناخته می‌شود و در دسته‌بندی میوه‌های پایین آورنده فشار خون قرار می‌گیرند. پتاسیم موجود در هلو و شلیل به تعادل سطح آب بدن کمک می‌کند و باعث می‌شود تا از شر سدیم اضافی خلاص شویم.

انار

با وجود این‌که خوردن انار چالش‌برانگیز است و دانه‌دانه کردن‌اش فرایند سختی دارد، اما این میوه دوست‌داشتنی مزایای بسیار زیادی برای بدن، به‌خصوص فشار خون دارد. به‌نقل از سایت Prevention، مطالعه انجام‌شده در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که سطوح بالای آنتی‌اکسیدان در انار می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند                           

کیوی

کیوی ویتامین C بسیار زیادی دارد که در کنار فیبر، پتاسیم و منیزیم، می‌تواند به تنظیم فشار خون و پایین آوردن آن کمک شایانی کند. این میوه از پلی فنل‌های گیاهی و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی قوی‌ای ساخته شده که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ناشی از فشار خون را هم کاهش می‌دهد.

توت‌ها

در پاسخ به این سوال که برای فشار خون بالا چه میوه‌ای بخوریم؟، می‌توانیم به نقش پررنگ توت‌ها مثل توت سفید اشاره کنیم. این گروه منبع غنی‌ای از یک نوع آنتی‌اکسیدان به اسم آنتوسیانین است که سطح نیتریک اکسید خون را افزایش می‌دهد و با کاهش تولید مولکول‌هایی که جریان خون را محدود می‌کنند، باعث بهبود سطح فشار خون می‌شود.

لیمو

لیمو حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی بسیار زیادی است که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مثل فشار خون بالا را کاهش دهد و در بهبود سلامت کلی بدن هم نقش داشته باشد.

سیب

فلاونوئیدهای موجود در سیب به افزایش تولید اکسید نیتریک در بدن کمک می‌کند و بدین وسیله، عملکرد دیواره‌های داخلی عروق بهبود یافته و سطح فشار خون کم‌تر می‌شود.

آلو خشک

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در بین بهترین میوه برای فشار خون بالا و پایین، آلو خشک از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. ترکیبات موجود در این میوه می‌تواند به کاهش فشار خون، جلوگیری از سفت شدن عروق و همچنین حفظ سلامت قلب کمک کنند.                               

میوه‌های مفید برای بالا بردن فشار خون

برخی افراد با مشکل فشار خون بسیار پایین دست‌وپنجه نرم می‌کنند که به اندازه فشار خون بالا، مشکلات زیادی برای سلامتی بدن به‌همراه دارد. در نتیجه، داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب می‌تواند به بهبود این شرایط کمک کند و سطح فشار خون طبیعی‌تری را برای هر فرد به‌وجود آورد. به همین واسطه، در ادامه قرار است در قالب یک لیست، به این سوال پاسخ دهیم که برای فشار خون پایین چه میوه‌ای بخوریم؟

انبه

انبه به‌واسطه داشتن قند بسیار زیاد، فیبر و ویتامین‌های مختلف، در دسته‌بندی میوه‌های پایین آورنده فشار خون قرار می‌گیرد می‌تواند گزینه خوبی برای اشخاصی باشد که فشار خون پایینی دارد. با این حال، به این نکته توجه داشته باشید که مصرف این میوه باید به‌شکل متعادل باشد تا با مشکلات جانبی‌ای مثل افزایش سطح قند خون با بدن مواجه نشوید.

بیشتر بخوانید:با این گیاه دارویی فشار خون را پایین بیاورید

خربزه

خربزه به‌واسطه داشتن مقدار زیادی سدیم و قند، به بالا بردن سطح فشار خون کمک می‌کند و می‌تواند در رژیم غذایی تابستانه شما جایگاه خوبی داشته باشد.

میوه‌های خشک

میوه‌های خشکی مثل کشمش، خرما و حتی انجیر قند و کالری بسیار زیادی دارند که به‌واسطه آن، سطح فشار خون شما افزایش پیدا می‌کند.

پرتقال

پرتقال یکی از مهم‌ترین میوه‌های زمستانه از گروه مرکبات است که به‌واسطه ویتامین‌ها، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد، می‌تواند روی افزایش فشار خون و متعادل‌تر کردن سطح آن نقش مؤثری داشته باشد.

منبع: لیمومی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها