روش استفاده از نخود فرنگی | نخود فرنگی را چگونه بخوریم

با این روش ها نخود فرنگی رو به وعده های غذاییت اضافه کن

A
۰

نخود فرنگی سرشار از فیبر سالم و ویتامین های مختلف است. اما این سبزی سالم چگونه باید مصرف شود تا از خواص بی نظیر آن بهره ببریم؟

نخود فرنگی از سبزیجاتی است با طبع سرد که فیبر و آنتی اکسیدان زیادی دارد و برای کاهش وزن، پیشگیری از پوکی استخوان و تنظیم قند خون مفید است. برای اینکه از خواص این دانه سبز بیشترین استفاده را ببرید پیشنهاد می کنیم به روش های معرفی شده از نخود فرنگی استفاده کنید.

نحوه مصرف نخود فرنگی

  •  می‌توانید نخود فرنگی را در پوششی که دارد استفاده کنید. با این کار مقدار فیبر، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی را که می گیرید افزایش می‌دهید.

  •     نخود فرنگی را با دیگر سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات، غلات کامل، چربی های مفید برای قلب و منابع کم چرب پروتئین ترکیب کنید. این کار باعث می‌شود بتوانید وعده ای کامل برای خود بسازید.

  •     وقتی نخود فرنگی را با دیگر غذاها برای بدست آوردن وعده ای کامل ترکیب می‌کنید می‌توانید دست به خلاقیت‌هایی جدید بزنید. از نخود فرنگی در انواع پلوها و کتلت‌ها می‌توانید استفاده کنید.

  •     همچنین نخود فرنگی از مواردی است که می توانید خیلی ساده به حمص اضافه کنید.

  •     نخود فرنگی را می‌توانید به صورت تازه، منجمد یا خشک شده استفاده کنید.

روش مصرف نخود فرنگی
نخود فرنگی

بیشتر بخوانید:بادام رو چجوری بخوریم تا لاغر شیم؟

  •     سوال بسیاری از افرادی که قصد کاهش وزن دارند و می‌خواهند نخود فرنگی را به برنامه غذایی خود اضافه کنند، نخود فرنگی خام بهتر است یا پخته. نخود فرنگی خام ممکن است در برخی از افراد موجب نفخ و دیگر مشکلات گوارشی شود؛ به همین دلیل بهتر است آن را به صورت پخته در کنار گوشت یا در سوپ استفاده کنید.

توجه داشته باشید که مقدار وعده را به اندازه یک مشت نگه دارید. درست مانند دیگر میان وعده‌ها مقدار خوردن نخود فرنگی نیز ممکن است از دست‌تان در برود و بی‌توجه مقدار زیادی استفاده کنید.

اسید فیتیک موجود در نخود فرنگی در جذب مواد مغذی مانند آهن، کلسیم، زینک و منیزیم مشکل ایجاد می‌کند و همچنین لکتین‌های نخود فرنگی با علائمی همچون نفخ و ورم در ارتباط است و ممکن است در جذب مواد مغذی نیز مداخله کند. سطح این ضد مواد مغذی‌ها در نخود فرنگی نسبت به دیگر حبوبات بسیار پایین‌تر است، بنابراین فقط در صورت استفاده مرتب از نخود فرنگی ممکن است فرد را دچار مشکل کند.

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها