درمان گرمازدگی با سبزیجات | سبزیجات برای رفع گرمازدگی

کدام سبزیجات رو میشه برای گرمازدگی استفاده کرد؟

A
۰

سبزیجاتی مانند نخود فرنگی و یا کرفس به دلیل داشتن آب زیاد برای درمان گرمازدگی موثر هستند. با سبزیجات مفید برای رفع گرمازدگی آشنا می شوید.

گرمازدگی از رخدادهای طبیعی در روزهای گرم است مخصوصا اگر در گروه کسانی هستید که زمان زیادی از روز را خارج از خانه گذرانده و ساعاتی را در آفتاب می گذرانید. زمانی که گرمازده می شوید بهتر است راهکاری برای درمان آن بیندیشید چون در صورت مداوا نکردن ممکن است منجر به مرگ شود. در ادامه سبزیجات مفید برای درمان گرمازدگی را معرفی کرده ایم.

درمان گرمازدگی با سبزیجات

کرفس

همانند خیار، کرفس نیز درصد زیادی آب دارد. به طور خاص، 96 درصد از این سبزی کاملاً آب است. حتی فقط دو یا سه ساقه کرفس می تواند مجموعه ای از مواد معدنی حیاتی از جمله سدیم، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن و روی را برای بدن تامین کند. این الکترولیت ها را حفظ کنید و با یک ساقه کرفس از رفلاکس معده اسیدی جلوگیری کنید. یک یا دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را داخل کرفس بریزید تا وعده سالمی از چربی‌ های غیراشباع و پروتئین داشته باشید.

نخود فرنگی

صرف نظر از اثرات آبرسانی نخود فرنگی، این ماده غذایی دارای مقدار فوق العاده بالایی از ویتامین C است. این آنتی اکسیدان محلول در آب نه تنها از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند، بلکه به تولید کلاژن نیز کمک می کند.

بیشتر بخوانید:موثرترین میوه ها برای رفع گرمازدگی رو اینجا پیدا می کنی

برگ ریحان

در روزهای گرم و سوزان تابستان زمانی که به پیاده روی می روید، بهتر است یک مشت ریحان را در اسموتی‌ های ریکاوری خود بریزید. یک وعده دانه ریحان بخورید تا بدن گرمای بیش از حد خود را خارج کرده و خنک شود. این دانه ها در واقع اثر خنک کنندگی پس از مصرف بر روی بدن القا می کنند. بدن شما می تواند نور خورشید را جذب کند، اما اجازه می دهد که این دانه ها گرما را جذب کنند.

نعناع

به دلیل وجود ماده ای به نام منتول در داخل برگ های نعناع این ماده غذایی طعم ترجیحی بسیاری از انواع اسموتی و بستنی در تابستان است. این ترکیب القا کننده نعناع، گیرنده پروتئینی در مغز شما به نام TRPM8 را فریب می دهد تا فکر کند غذا خنک است و از همین طریق به خنک شدن بدن و رفع گرمازدگی کمک بسیاری خواهد کرد.

چند نکته مهم درباره گرمازدگی

  •     هنگام گرمازدگی از گرفتن دوش با آب یخ به جهت ایجاد شوک، از قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر به دلیل ایجاد عفونت‌ های تنفسی و از نوشیدن سریع مایعات بسیار سرد به جهت به هم خوردن وضعیت سیستم ایمنی و گوارشی بدن خودداری کنید.

  •     با استفاده از حوله خنک در بدن فرد گرمازده، وی را به حالت طبیعی بازگردانید. میوه هایی مانند آلبالو، خیار و هندوانه نقش به سزایی در تنظیم درجه حرارت بدن دارند.

  •     از آنجا که فرد گرمازده اشتهای زیادی برای خوردن آب سرد و یخ دارد، باید وی را تشویق کرد تا به تدریج و آهسته مایعات را بنوشد تا معده وی دچار تحریک و درد نشود.

 

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها