کاهو برای خواب | بهترین زمان مصرف کاهو برای خواب

شب ها کاهو بخور و مثل یه بچه آروم بخواب

A
۰

کاهو از صیفی جاتی است که با داشتن ویتامین های لازم برای رفع استرس و زیاد کردن آرامش برای خواب خوب مفید است. اصلی ترینن علل مصرف کاهو برای خواب را در ادامه می خوانید.

کاهو از اصلی ترین و پر کاربردترین صیفی جات است که حاوی مقادیر زیادی از ویتامین ها و آب می باشد. این صیفی با طبع سرد می تواند برای خواب موثر باشد. دلیل اصلی آن نیز مواردی است که کاهو از آن تشکیل شده است که برای رفع بی خوابی موثر هستند و بیشتر به افرادی که مزاج گرم دارند؛ برای رفع بی خوابی توصیه می شود. در ادامه با خاصیت های کاهو برای بی خوابی آشنا می شوید.

فواید کاهو برای رفع بی خوابی

در یونان قدیم، مردم از کاهو به عنوان داروی خواب‌آور استفاده می‌کردند. امروزه از نظر علمی این موضوع به اثبات رسیده است. این سبزی ترکیباتی دارد که باعث می‌شود راحت‌تر بخوابیم و به همین دلیل مصرف آن در آخرین وعده غذایی توصیه می‌شود.

این سبزی برای آرامش اعصاب و رفع خستگی و بی خوابی مفید است.کاهو سرشار از  ویتامین های «آ» و «ب» و «ث» و انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین H است

بیشتر بخوانید:این همه برای لاغر شدن سالاد کاهو می خوریم؛ تاثیری هم داره؟

کاهو برای بی خوابی

برخی گیاهان خاصیت آرام بخشی دارند و حتی می‌توانند مانند قرص‌های آرام بخش بی‌خوابی افراد را درمان می‌کند.کاهو سرشار از نمک‌های معدنی است که موجب تصفیه خون‌,حفظ هوشیاری مغز و سلا‌مت بدن و درمان بی خوابی می شود.

سعید امانی متخصص طب سنتی گفت: کاهو به مقدار قابل توجهی سرد و خشک است و معمولا با خیار و گوجه به عنوان سالاد در اکثر سفره‌های ما ایرانیان حضور دارد.

استفاده از کاهو پس از مصرف غذا، برای افراد سرد مزاج اصلا مناسب نیست و موجب بروز اختلالات گوارشی در افراد می‌شود، در واقع بهتر است گهگاهی مقادیر کمی کاهو استفاده نمایند.

وی افزود: افرادی که پوست صورت آنها بسیار جوش دارد و خواستار پوستی شفاف و زیبا هستند توصیه می‌شود 10 روز کاهو با سکنجبین میل شود تا پوست افراد بهبود یابد.

وی اذعان داشت: کاهو خواب آور است و افراد گرم مزاج که با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنند بهتر است به جای اعتیاد به قرص‌های آرام بخش در کنار غذای خود از کاهو استفاده کنند.

منبع: Hi doctor
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها