عرق خارشتر برای سنگ کلیه | نحوه مصرف خارشتر برای دفع سنگ کلیه

دفع سنگ کلیه با مصرف این عرق گیاهی سنگ شکن

A
۰

عرق خارشتر به دلیل خاصیت ادرار آوری که دارد به راحتی می تواند در دفع سنگ کلیه مفید باشد و سنگ ها را نابود کند. نحوه مصرف خارشتر برای کلیه را در ادامه بخوانید.

عرق خارشتر به دلیل آنتی اکسیدان زیادی که دارد برای پیشگیری از بسیاری بیماری ها و عفونت ها مفید است.  یکی از مهم ترین خواص این عرق گیاهی دفع سنگ های کلیه است که به دلیل خاصیت ادرار آوریش می تواند برای شست و شوی کلیه ها مفید باشد. در ادامه از خواص و نحوه مصرف عرق خارشتر برای کلیه توضیح دادیم.

عرق خارشتر برای دفع سنگ کلیه

از آنجایی که بهترین راه درمان و دفع سنگ کلیه ادرار کردن است و این امر نیاز به نوشیدن آب فراوان دارد، می‌توان از تمامی مواد خوراکی که حجم ادرار را افزایش می‌دهد، استفاده کرد. از جمله این خوراکی‌ها که در تسکین درد و دفع سنگ مؤثر واقع می‌شود، می‌توان به آب انار، هندوانه، چای برگ گزنه، دم کرده برگ ریحان و آب آلوئه‌ورا اشاره کرد ولی از میان تمام درمان‌های موجود عرق خارشتر تأثیر ویژه‌ای در دفع سنگ‌های کلیه و مثانه دارد. البته استفاده از این درمان بسته به مزاج و ترکیب سنگ متفاوت است ولی ثابت شده که این عرق در دفع انواع سنگ نقش بسزایی دارد.

از زمان‌های قدیم از عرق خارشتر برای درمان و کنترل علائم سنگ کلیه استفاده می‌شد. برخی از تحقیقات صورت‌گرفته روی گیاه خارشتر نشان داده‌اند که ترکیبات زیست فعال (بیواکتیو) گوناگون موجود در خارشتر، همچون فلاونوئیدها، تانن‌ها و تری ترپن‌ها علت خواص خارشتر در درمان سنگ کلیه هستند. البته توصیه ما این است که اگر سنگ کلیه دارید، خوددرمانی نکنید و در عوض با پزشک خود در مورد اثربخشی این گیاه و مناسب بودن آن برای شرایطتان صحبت کنید.

بیشتر بخوانید:دمنوش های موثر برای دفع سنگ کلیه

عرق خارشتر برای کلیه

میزان مصرف عرق خارشتر برای سنگ کلیه

به طور کلی برای دفع سنگ، نوشیدن یک لیوان از این عرق قبل از سه وعده غذایی در بزرگسالان و نصف لیوان برای کودکان توصیه می‌شود. افراد مستعد سنگ نیز لازم است روزی دو لیوان از این عرق را میل کنند چرا که با برطرف کردن رسوبات کلیه سبب پیشگیری از ایجاد سنگ می‌شود. در رابطه با مزاج ها نیز باید گفت افراد گرم مزاج باید این عرق را به طور مساوی با عرق کاسنی، عرق خارش یا عرق بابونه مخلوط و به مدت دو تا سه ماه، روزی دو یا سه فنجان از آن را میل کنند.

این ترکیبات در افراد سردمزاج جای خود را به عرق اسطوخدوس یا بادرنجبویه می‌دهد. البته این عارضه دردناک بیش از هر چیز به نوشیدن فراوان آب احتیاج دارد که این آب نباید دارای آهک و یا املاح باشد و ترجیحا افزودن چند قطره آبلیموی تازه به آن می‌تواند روند بهبودی بیمار را سرعت بخشد.

منبع: دکتر تو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها