عرق کاسنی برای لاغری | طریقه مصرف عرق کاسنی برای لاغری

فواید باورنکردنی عرق کاسنی برای کاهش وزن!

A
۰

عرق کاسنی اینولین دارد که برای کاهش وزن و تقویت دستگاه گوارش مفید می باشد. از علل و نحوه مصرف عرق کاسنی برای لاغری بیشتر می خوانید.

عرق کاسنی برخلاف گیاهش دارای طبع سردی است و خاصیت های بی نظیری مانند افزایش سیستم ایمنی بدن، رفع استرس، سلامت کبد و کمک به بهبود هضم غذا دارد. از مهم ترین خاصیت های عرق کاسنی می توان به کاهش وزن اشاره کرد که به دلیل وجود مواد معدنی تشکیل دهنده آن برای کاهش وزن است. در ادامه از علل و شیوه مصرف عرق کاسنی برای لاغری بیشتر می خوانید.

عرق کاسنی لاغر می‌کند؟

شواهد تجربی و علمی حاکی از آن هستند که عرق کاسنی برای لاغری و کاهش‌وزن مفید است. یکی از خواص جالب اینولین موجود در عرق کاسنی این است که بدون هضم از بدن عبور کرده و باکتری‌های روده را تغذیه می‌کند. به‌این‌ترتیب، اینولین می‌تواند به تقویت و بهبود هضم صحیح در روده کمک نموده و یبوست را نیز کاهش دهد.

عرق کاسنی با پاکسازی روده به دفع سموم از بدن، کاهش اشتهای کاذب و لاغرشدن صحیح کمک می‌کند. در یک مطالعه ۴ هفته‌ای روی ۴۴ بزرگسال مبتلابه یبوست مشخص شد که مصرف ۱۲ گرم اینولین کاسنی در روز، باعث نرم‌شدن مدفوع و افزایش قابل توجه دفعات حرکت روده شد.

بیشتر بخوانید:خواص عرق کاسنی از لاغری تا درمان

البته باید به‌خاطر داشت که بیشتر مطالعات کنونی روی اینولین موجود در کاسنی متمرکز شده‌اند و به تحقیقات بیشتری درمورد عصاره آن نیاز است. اما فیبر ریشه کاسنی از راه‌های دیگر نیز به‌راحتی به رژیم غذایی راه پیدا می‌کند. درواقع، ممکن است همین الان بدون این‌که متوجه شوید، درحال استفاده آن به‌عنوان یک افزودنی در غذاهای بسته‌بندی شده باشید.

اینولین به‌دلیل خواص ژل‌مانند و طعم شیرین خود، برای افزایش محتوای فیبر یا به‌عنوان جایگزین قند یا چربی در برخی محصولات استفاده می‌شود. یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای روی ۴۸ بزرگسال دارای اضافه‌وزن نیز مشخص کرد که مصرف ۲۱ گرم در روز اولیگو فروکتوز مشتق شده از کاسنی (که بسیار شبیه به اینولین است)، منجربه کاهش قابل توجه ۱کیلوگرم از وزن بدن شد. این مطالعه همچنین نشان داد اولیگو فروکتوز به کاهش سطح گرلین (هورمون تحریک احساس گرسنگی) کمک می‌کند.

عرق کاسنی برای لاغری

کاسنی را می توانید برای چربی های پهلو خودتون هم استفاده کنید کنید، چرا که عرق کاسنی متابولیسم بدن را افزایش داده و به سوختن کالری‌ها و چربی‌ها کمک می کند،همچنین در نظر داشته باشید اگر که قصد بر این دارید که کاهش وزن داشته باشید حتما باید رژیم غذایی خودتان را حفظ کنید و سراغه مواد غذایی مضر نروید.

ارزش غذایی عرق کاسنی

عرق کاسنی حاوی ریزمغذی‌های ارزشمندی، مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، فولات، منیزیم، ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین K، ویتامین A و منگنز است. طبع این عرق گیاهی، سرد و تر بوده و برای افراد گرم مزاج به‌ویژه در فصل تابستان یک نوشیدنی فرح‌بخش و گوارا محسوب می‌شود. همچنین، ریشه کاسنی منبع خوبی از اینولین به‌شمارمی‌رود. اینولین نوعی فیبر پری‌بیوتیک است که به کاهش وزن و بهبود سلامت روده کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:آقایان برای پسردار شدن عرق کاسنی بخورند

زمان‌مصرف عرق کاسنی برای کاهش وزن

  • بهترین زمان برای مصرف عرق گیاهی کاسنی برای لاغری شکم و پهلو در هنگام صبح و قبل از خوردن صبحانه می باشد، مطمئنا در عرض یک ماه الی ۴۵ روز تاثیر لاغری شکم خود را احساس خواهید کرد

  • استفاده از عرق کاسنی و شاه‌تره در طب سنتی، یک روش بسیار قدیمی و رایج است که با متعادل‌کردن طبع این دو نوشیدنی گیاهی به سلامت کبد، پوست و کمک به کاهش وزن می‌انجامد. کافیست روزانه یک فنجان از مخلوط مساوی این دو نوشیدنی را میل کرده و منتظر دیدن نتایج خوب آن در کنار رژیم غذایی اصولی و ورزش باشید.

  • کمی ریشه و گل کاسنی را به همراه یک تکه کوچک چوب دارچین در یک لیوان آب‌جوش ریخته و پس از چند دقیقه که دم کشید، آن را صاف کرده و میل کنید. این روش برای افرادی که دمنوش‌ها را به عرقیجات گیاهی ترجیح می‌دهند، راه مناسبی است.

مصرف پیش از حد عرق کاسنی

مصرف بیش از حد عرق کاسنی به منظور بهره بردن از فواید آن ممکن است برخی از اعضای بدن آسیب ببیند،همچنین افرادی که دارای شاخص توده ی بدنی بالا می باشند، ممکن است به دلیل استفاده از عرق کاسنی و انواع دیگر گیاهان دارویی هیچ تغییری را در وزن خود احساس نکنند.

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها