روغن به دانه برای پوست | روش مصرف روغن به دانه برای پوست

روغن به دانه؛ راه حل طبیعی برای تمام مشکلات پوستی

A
۰

روغن به دانه را برای پوست صورت استفاده کنید تا پوست صاف و بدون جوش های زیر پوستی داشته باشید. نحوه مصرف این روغن گیاهی برای پوست را در ادامه بخوانید.

از کاربردهای روغن به دانه که تا به حال نشنیده اید خواص آن برای پوست صورت و درمان سوختگی ها است. روغن به دانه ویتامین های آ ٬ ب ٬ ث  دارد و برای ترک لب و شادابی پوست مفید است. در این مطلب از ویژگی های مثبت روغن به دانه برای پوست صورت می خوانید.

فواید به دانه برای پوست

  • برخی از مطالعات نشان داده اند که اضافه کردن روغن به دانه ، به کرم صورت می تواند باعث کاهش تحریکات روی پوست حساس مانند خارش و سوزش شود.

  • علاوه بر این، کرم غنی شده با عصاره به دانه ، از پوست حساس محافظت می کند و این توانایی به دلیل داشتن سطح بالای پلی فنول موجود در به است.

  • روغن به دانه می تواند به درمان سوختگی های سبک کمک کند.

روغن به دانه

بیشتر بخوانید: فواید بی نظیر به دانه

  • روغن به دانه دارای خاصیت ضد التهابی بوده و از بروز عفونت های جدی در پوست سوخته جلوگیری می کنند.

  • از خواص روغن به دانه آنتی اکسیدان های آن هستند که توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد بدن را دارند و با این کار موجب جلوگیری از پیری زودرس پوست می شوند.

  • روغن این میوه پر خاصیت سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل دارای خاصیت ضد التهابی و ضد حساسیست می باشد.

روش تهیه روغن به دانه

به را کاملا بپزید و آب آن را بگیرید و آن را با روغن زیتون بجوشانید، آن قدر که آب آن تبخیر شود و فقط روغن بماند. به این ترتیب روغن به بدست می آید.

نحوه مصرف روغن به دانه

به دانه را داخل گلاب ریخته و یک شب صبر کنید. روز بعد آن را از صافی رد کرده و سپس روغن بادام را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و به پوست خود بمالید . اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست شما باقی بماند

 

منبع: عطارک
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها