اسپری رزماری برای مو | نحوه تهیه اسپری رزماری

با رزماری موهات رو پرپشت کن | طرز تهیه اسپری رزماری برای مو

A
۰

اگر یک روش طبیعی و مطمئن برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش می خواهید از اسپری رزمای استفاده کنید. در این مطلب روش تهیه آن را توضیح دادیم.

این روزها از محبوب ترین روش ها برای تقویت و برگرداندن موهای از دست رفته استفاده از عصاره رزماری است. این گیاه با ترمیم موهای آسیب دیده به شادابی و درخشندگی مو کمک می کند و با رزماری شما موهای پرپشت تری خواهید داشت. در این مطلب روش تهیه اسپری رزماری برای مو و نحوه استفاده از آن را توضیح دادیم.

روش تهیه اسپری رزماری برای مو

  •     به اندازه یک لیوان آب درون یک ظرف بریزید و صبر کنید تا به دمای جوش برسد.

  •     پس از این که آب به جوش آمد یک یا دو شاخه رزماری را به آن اضافه کنید. برای این که عصاره بهتری بگیرید، بهتر است که رزماری شما تازه باشد.

  •     در این مرحله شما باید صبر کنید. معمولا به یک تا دو ساعت زمان نیاز دارید تا رزماری شما به خوبی دم بکشد و عصاره آن استخراج شود.

  •     پس از طی شدن این مدت می‌توانید ظرف را از روی حرارت بردارید. باید به اندازه‌ای صبر کنید که محلول شما خنک شود. پس از خنک شدن، یک محلول غلیظ خواهید داشت.

  •     محلول خنک شده خود را از صافی عبور دهید. با این کار ذرات بزرگ که در محلول حل نشده‌اند جدا می‌شوند. می‌توانید این کار را چند بار تکرار کنید تا محلولی یکدست داشته باشید.

  •     در ادامه محلول خود را با مقداری آب رقیق کنید. بهتر است آب استفاده شده جوشانده شده باشد. محلول رقیق شده را به داخل ظرف اسپری منتقل کنید. پس از این مرحله اسپری شما آماده استفاده می‌باشد.

بیشتر بخوانید:همه چیز در مورد رزماری و خواص آن

رزماری

خواص رزماری برای پوست سر

ترمیم موهای آسیب دیده

 در گیاه رزماری ماده‌ای وجود دارد که باعث می‌شود بافت و عصبی از مو که آسیب دیده است درمان شود. همچنین این ماده با کمک به اعصاب کف سر، تار موهای از دست رفته را به خوبی بازسازی و احیا می‌کند.

بهبود سلامت پوست سر

رزماری یک درمان طبیعی است که نه تنها می‌تواند رشد مو را تقویت کند، بلکه پوست سر شما را نیز سالم نگه می‌دارد. و البته همانطور که می‌دانید موی سالم از یک پوست سر سالم شروع می‌شود. جوشانده رزماری دارای خاصیت ضدالتهابی و ضدقارچی است و این خاصیت از بسیاری از بیماری‌های پوست سر و فولیکول مو پیشگیری می‌کند.

افزایش جریان گردش خون

بهبود گردش خون در فولیکول‌ها یکی دیگر از آثار جوشانده رزماری بر روی موی سر است. این محصول رگ‌های خونی را گشاد می‌کند و گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد. همچنین گردش خون بهتر به رساندن مواد مغذی لازم به فولیکول مو و رشد بهتر مو کمک می‌کند.

کاهش التهابات و حساسیت‌های پوست سر

این ماده با عمل به عنوان یک آنتی‌اکسیدان و کاهش التهاب در پوست سر باعث بهبود سلامت پوست سر و تقویت مو می‌شود.

ضد شوره و پوسته‌ریزی سر

 شوره و پوسته‌ریزی سر که برای اکثر افراد به خصوص در فصول سرد سال اتفاق می‌افتد از مشکلاتی است که با استفاده از رزماری به راحتی قابل درمان است.

شما می‌توانید با استفاده از روغن رزماری به صورت موضعی و ماساژ آن بر کف سر خود خشکی پوست کف سر خود را برطرف کرده و مانع از شوره زدن موهای خود شوید.

منبع: پذیرش ۲۴
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها