فواید سیر برای پوست | فواید سیر برای مو

سیر رو این مدلی استفاده کن که برای پوست و مو می ترکونه!

A
۰

سیر دارای خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی است و برای داشتن پوست سالم، رفع جوش و همچنین جلوگیری از ریزش مو مفید می باشد. خواص و نحوه مصرف سیر برای پوست و مو را در ادامه می خوانید.

سیر از بی نظیرترین صیفی جات است که برای سلامت بدن می توانیم استفاده کنیم. سیر دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدباکتریایی است که برای دور کردن بیماری ها مفید به شمار می آید و همچنین شما می توانید از این خواص سیر برای داشتن پوست و موی سالم بهره مند شوید. اینفوگیاهی در ادامه این مطلب از خواص سیر بی نظیر سیر برای پوست و مو می گوید.

خواص سیر برای پوست

از بین بردن جوش ها

سیر دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد قارچی می باشد. به همین دلیل با کشتن باکتری ها از ایجاد آکنه و انواع و اقسام جوش ها جلوگیری می کند. علاوه بر آن، آنتی اکسیدان های موجود در آن از ایجاد عفونت و آسیب به پوست جلوگیری می کند. برای از بین بردن جوش ها از ترکیب سیر و سرکه استفاده کنید.

  • برای این کار 2 قاشق چایخوری آب سیر را با 2 قاشق چایخوری سرکه سیب مخلوط کنید و با پنبه روی جوش ها بمالید.

از بین بردن منافذ باز پوست

منافذ باز از بزرگترین دشمنان پوست محسوب می شوند، چرا که به آسانی با آلودگی ها و باکتری ها پر شده و موجب ایجاد جوش می شوند. سیر نقش مهمی در کوچک کردن روزنه ها و تعداد آنها دارد.

  • 3 تا 4 حبه سیر را با نصف یک گوجه مخلوط کرده، از آن خمیری تهیه کنید. سپس آن را به سر تا سر پوست خود بزنید. بگذارید 20 دقیقه روی صورت شما بماند، سپس با آب بشویید. این مخلوط موجب بسته شدن منافذ باز صورت، پیشگیری از ایجاد جوش و سفت شدن آن می شود.

بیشتر بخوانید:مهم ترین خواص سیر برای بدن + طبع و مصلح آن

از بین بردن نشانه های پیری

سیر به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی به کاهش سن کمک می کند. پلی فنول های موجود در آن از آسیب رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری کرده و سولفور موجود در آن به تولید کلاژن در بدن کمک می کند. در نتیجه موجب برطرف کردن چین و چروک ها می شود

  • برای اینکه بیشترین بهره را از خواص ضدپیری سیر ببریم، چند حبه از آن را له کنید و آن را به ماسک یا کرم صورت خود اضافه کنید. با این روش صورت پوست صورت شما سفت و جوان می ماند.

از بین بردن جوش های سرسیاه

اگر جوش های سرسیاه زیبایی شما را تحت تاثیر قرار داده، با کمک یک حبه سیر به سرعت از شر آنها خلاص شوید.

  • تنها کافیست یک حبه از آن را از وسط نصف کنید و روی جوش های سر سیاه قرار دهید تا آب آن به عمق پوست شما نفوذ کند. یک شب بگذارید روی پوستتان بماند و صبح روز بعد با آب ولرم بشویید. این کار را به صورت منظم انجام دهید.

درخشندگی پوست

برای درخشان کردن پوست نیاز به محصولات گران قیمت ندارید. سیر سرشار از ترکیبات سولفوری به نام آلیسین است که پوست را صاف و جوان می کند. به علاوه با تغذیه و رطوبت رسانی به پوست، آن را صاف می کند. این ماده، جریان خون را به پوست افزایش می دهد و آن را درخشان می کند. سیر نه تنها برای پوست بلکه برای مو نیز بسیار مفید است. در ادامه به خواص این ماده ی بی نظیر در سلامت و زیبایی مو اشاره شده است.

خواص سیر برای مو

جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلات شایع دنیای امروز است و سیر یک ماده ی طبیعی اثبات شده برای جلوگیری از ریزش مو است. ترکیبات سولفوری موجود در آب سیر به افزایش جریان خون در پوست سر کمک می کند. افزایش جریان خون در نقاط کم مو به تحریک رشد مو و پیشگیری از ریزش آن کمک می کند.

بیشتر بخوانید:سیر رو چجوری بخوریم تا لاغر شیم؟

  • چند حبه سیر را له کرده و آن را با مقداری عسل خالص مخلوط کنید. حالا این ترکیب را به شامپو اضافه کنید و موها را با آن به خوبی شست و شو دهید. خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی آن از شوره، خارش و عفونت پوست جلوگیری کرده و عسل موجب رطوبت رسانی به پوست سر می شود.

پیشگیری از سفید شدن موها

  • 4 تا 5 حبه سیر له شده را به مقداری روغن نارگیل اضافه کنید. سپس آن را با کمی پودر فلفل تازه مخلوط کرده و برای چند دقیقه گرم کنید. پس از خنک شدن، آن را همانند یک ماسک روی موها بمالید. پس از نیم ساعت موها را بشویید.

 

منبع: برنافیت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها