انبه برای کودکان | نحوه مصرف انبه برای کودکان

سن مجاز کودکان برای انبه خوردن از چند سالگیه؟

A
۰

انبه حاوی ویتامین های مفید برای رشد کودک بوده و سلامت گوارش و رشد مغز را تضمین می کند. در ادامه از خواص و سن مناسب کودک برای مصرف انبه را می خوانید.

انبه برای کودکان به دلیل تامین ویتامین های مورد نیاز برای رشد بسیار مفید است. به طور کلی کودکان می توانند از 8 ماهگی انبه مصرف کنند تا رشد مغز سالمی داشته و بینایی را تقویت کند. همچنین اگر کودک ضعیف است برای رفع کم خونی و یا تقویت قوای جسمی بدن کودک می تواند انبه مصرف کند. در ادامه از خواص انبه برای کودکان بیشتر می خوانید.

فواید انبه برای کودکان

  • اولین خاصیت انبه برای کودکان، ارائه ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. این میوه حاوی ویتامین‌های A و C است که برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم هستند. ویتامین A به رشد سالم چشم‌ها و پوست کودک کمک می‌کند، در حالی که ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

  • همچنین، انبه حاوی فیبر است که برای سلامت دستگاه گوارش کودکان بسیار مفید است. فیبر به خوردن منظم و قابل هضم غذا کمک می‌کند و می‌تواند مشکلات مربوط به یبوست را کاهش دهد. انبه همچنین حاوی آنزیم‌های گوارشی است که به هضم غذا کمک می‌کنند و می‌توانند مشکلات مربوط به گوارش را بهبود بخشند.

  • علاوه بر این، انبه می‌تواند به کودکان کمک کند تا از بیماری‌های مربوط به تنفس مانند آسم و سرماخوردگی جلوگیری کنند. این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند و عفونت‌ها را کاهش دهند. همچنین، انبه حاوی ویتامین E است که به حفظ سلامتی ریه‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:شگفت انگیزترین خواص انبه که باید بدانید

  • در نهایت، انبه می‌تواند به کودکان کمک کند تا از بیماری‌های مربوط به قلب و عروق جلوگیری کنند. این میوه حاوی پتاسیم است که به حفظ فشار خون سالم کمک می‌کند و می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

  • کودک برای کمک به رشد مغز خود به غذای مناسب نیاز دارد. ویتامین B-6 برای بهبود عملکرد مغز کودک مفید است. همچنین وجود گلوتامین اسید در انبه به بهبود قدرت حافظه کمک می کند.

انبه برای کودک

  • بینایی کودکان نیاز به مراقبت و تغذیه خوب دارد. انبه رسیده حاوی ویتامین A است که برای بهبود بینایی لازم است. در صورت مصرف انبه، مشکلات شایع چشم مانند خارش و قرمزی قابل پیشگیری است. علاوه بر این، از کوری شب، خشکی چشم، خطاهای انکسار نیز می توان جلوگیری کرد.

  • سیستم ایمنی کودکان نوپا و کودکان کوچک هنوز در مرحله در حال پیشرفت است. انبه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و کاروتن و بتا کاروتن موجود در انبه ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

  • انبه حاوی آنزیم هایی است که باعث هضم غذا می شود و به تجزیه پروتئین ها کمک می کند همچنین فیبر موجود در انبه باعث می شود کودک از یبوست رنج نبرد.

  • انبه ها دارای آهن هستند که به درمان کم خونی در کودکان کمک می کنند. انبه به مقدار مناسب به تقویت تعداد گلبول های قرمز در بچه ها کمک می کند و همچنین کودک شما را از عوارض کم خونی نجات می دهد.

  • اگر فرزند شما در مقایسه با سایر بچه های هم سن و سال ضعیف است، می توانید روزانه مقداری انبه به او بدهید از آنجا که انبه ها به راحتی قابل هضم هستند و به راحتی جذب می شوند سبب افزایش وزن می شوند.

بیشتر بخوانید:مدل اسموتی انبه رژیمی و خنک برای میان وعده های تابستونی

 چه زمانی کودک می‌تواند انبه بخورد؟

معمولا حدود 8 ماهگی که کودک آماده خوردن بیشتر میوه ها است و می‌توان به او انبه داد. انبه بسیار لغزنده است (و از مشت‌های گره کرده کودک بیرون می‌پرد!). با وجود این میوه خوشمزه و غذای جالبی برای دلبند شماست.

آیا دادن انبه به نوزاد نه ماهه خطر خفگی دارد؟

بله. انبه سفت و لیز است؛ دو عاملی که خطر خفگی را در کودکان افزایش می‌دهد و گاهی دارای بافتی ریشه‌دار است که خوردن آن برای کودکان کم‌سن چالش‌برانگیز می‌شود. مقاله زیر را بخوانید تا در مورد کاهش خطر خفگی و نحوه آماده کردن میوه بر اساس سن کودک، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا دادن انبه به نوزاد ۱۰ ماهه حساسیت‌زاست؟

خیر. حساسیت به انبه شایع نیست، هرچند رخ می‌دهد. توجه کنید، انبه از خانواده بادام‌هندی و پسته است. بنابراین اگر کودکی به یکی از این مواد غذایی حساسیت داشته باشد، ممکن است به دیگری نیز واکنش نشان دهد

 

منبع: نی نی پلاس
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها