طرز تهیه شربت گوجه سبز | طرز تهیه شربت آلوچه

عمرا تا حالا اسم شربت گوجه سبز رو شنیده باشی! + طرز تهیه

A
۰

گوجه سبزهای خوشمزه را تبدیل به شربت کنید تا یک نوشیدنی خوشمزه و جدید برای روزهای گرم سال داشته باشید. طرز تهیه شربت گوجه سبز را در ادامه می خوانید.

شربت گوجه سبز یا شربت آلوچه یکی از بهترین نوشیدنی هایی است که می توانید با گوجه سبز تهیه کنید تا یک نوشیدنی خوشرنگ و ملس را تست کنید. برای تهیه شربت گوجه سبز به مواد اولیه خاصی نیاز ندارید و تنها مواد لازم گوجه سبز و شکر است. پس اگر می خواهید نوشیدنی ملس و خوش طعم را به وعده عصرانه اضافه کنید؛ زودتر دست به کار شوید.

مواد لازم برای تهیه شربت گوجه سبز

گوجه سبز 1 کیلو گرم
شکر 1 کیلو گرم
آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی سبز 3 قطره

بیشتر بخوانید:مهم ترین خواص گوجه سبز که از آن بی خبرید

شربت گوجه سبز

روش تهیه شربت گوجه سبز

  1. برای تهیه شربت گوجه سبز خوشمزه در ابتدای کار گوجه سبز را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس حرارت را ملایم می کنیم.

  2. زمانی که گوجه سبزها کاملا پخته و له شدند، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه روی یک قابلمه مناسب آبکش گذاشته و گوجه سبز را از آبکش رد می کنیم تا آب صاف آن درون قابلمه ریخته و گوجه سبزها جدا شوند.

  3. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و شکر را به قابلمه می افزاییم، سپس اجازه می دهیم شربت روی حرارت بجوشد تا کمی غلیظ شود. توجه داشته باشید شربت پس از خنک شدن به غلظت بیشتری می رسد.

  4. در ادامه کف های روی شربت را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت شربت شفافی داشته باشیم. زمانی که شربت کمی غلیظ شد، آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه کرده و پس از گذشت ۲ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم.

  5. پس از گذشت این زمان درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم شربت به مدت ۱ تا ۲ ساعت در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان به دلخواه رنگ خوراکی سبز را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم.

  6. زمانی که رنگ خوراکی درون شربت پخش شد، شربت را درون یک ظرف درب بسته ریخته و درون یخچال نگهداری می کنیم. در نهایت مقداری از شربت را درون لیوان ریخته و به همراه آب و یخ سرو می کنیم.

منبع: نکته چی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها