شربت هندوانه و گلاب | طرز تهیه شربت هندوانه

شربت هندوانه؛ بهترین نوشیدنی برای رفع عصبانیت تو روزهای گرم + طرز تهیه

A
۰

شربت هندوانه را می توانید با مقدار کمی شکر و گلاب تهیه کنید. نکات تهیه این شربت خوشمزه و خوش عطر را در ادامه می خوانید.

شربت هندوانه بخورید تا عطش تابستانی را با خواص بی نظیری که برای سلامت بدن دارد؛ برطرف کنید. این نوشیدنی برای تقویت لثه مفید بوده و در پیشگیری از آسم بسیار موثر است. پس می تواند انتخاب خوبی برای روزهای گرم سال باشد. اینفوگیاهی در ادامه درباره مواد لازم و شیوه تهیه شربت هندوانه و گلاب صبحت می کند.

مواد لازم برای تهیه شربت هندوانه

هندوانه 1 عدد
گلاب 2 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق غداخوری
لیمو 1 عدد
یخ به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:آنچه باید درباره هندوانه بدانیم

شربت هندوانه

شیوه تهیه شربت هندوانه

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه شربت هندوانه و گلاب باید هندوانه‌ها را خرد کنید. سپس تخم هندوانه را با کمک یک خلال دندان جدا کنید و آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید.

  2. در این مرحله باید هندوانه‌های خرد شده را در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. سپس گلاب و شکر را به آن اضافه کنید و دوباره مواد را با هم ترکیب کنید.

  3. اگر قصد دارید شربت هندوانه و گلاب را برای مدت طولانی‌تر در یخچال نگه دارید، بهتر است آن را بجوشانید. در غیر این صورت می‌توانید شربت را بعد از ترکیب کردن مواد با هم میل کنید. برای جوشاندن شربت باید ترکیب هندوانه میکس شده، گلاب و شکر را روی حرارت گاز قرار دهید.

  4. اجازه دهید آب هندوانه بجوشد و حجم آن نصف شود. سپس آب لیموترش تازه را اضافه کنید. کمی صبر کنید تا غلظت شربت به حد مناسب برسد، سپس شعله گاز را خاموش کنید.

  5. بعد از این که شربت هندوانه خنک شد، در این مرحله از طرز تهیه شربت هندوانه مخصوص تابستان می‌توانید آن را در ظرف شیشه‌ای بریزید. برای درست کردن شربت باید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از شربتی را که آماده کرده‌اید در یک لیوان بریزید. سپس بقیه لیوان را با آب سرد پر کنید. می‌توانید چند قالب یخ نیز به آن اضافه کنید و شربت را میل کنید.

بیشتر بخوانید:هندوانه بخور و در کوتاه مدت وزن کم کن

خواص شربت هندوانه

  • خاصیت ضد التهابی

  • پیشگیری از سرطان

  • پیشگیری از عطش

  • مفید برای دیابت

  • جلوگیری از دردهای عضلانی

  • سلامت استخوان

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها