روش تهیه مربای پوست هندوانه | طرز تهیه مربا پوست هندوانه با گلاب

صبحانه امروز بچه هامون؛ مربا پوست هندوانه! + طرز تهیه

A
۰

مربا پوست هندوانه به دلیل داشتن هل و گلاب در ترکیبات مواد اولیه اش؛ بسیار خوشمزه و خوش عطر است. در ادامه طرز تهیه مربا با پوست هندوانه را می خوانید.

مربا با پوست هندوانه می تواند از بهترین ترکیبات پوست هندوانه با دیگر مواد غذایی باشد و انتخاب خوبی برای صبحانه یا عصرانه است. برای تهیه این مربا کافی است پوست هندوانه را با موادی مانند گلاب، هل و زعفران ترکیب کنید تا عطر خوشش شما را مدهوش کند. برای تهیه این مربا روشی که اینفوگیاهی آموزش داده ر امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه مربا پوست هندوانه

پوست هندوانه ۵۰۰ گرم
شکر ۵۰۰ گرم
هل ۲ تا ۳ عدد
گلاب ۲ تا ۳ عدد
زعفران دم کرده ۲ قاشق غداخوری
آب لیمو ۱ قاشق غداخوری
آب ۲ لیوان

بیشتر بخوانید:هندوانه رو بریز بیرون اما پوستش رو نگهدار!

مربا پوست هندوانه

طرز تهیه مربا با پوست هندوانه

  1. برای تهیه مربای پوست هندوانه خوشمزه ابتدا هندوانه را برش دهید و قسمت قرمز آن را جدا کنید و کنار بگذارید، بعد پوست سبز رنگ را تمیز بشورید و در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید یا از قالب آماده برای شکل دادن استفاده کنید.

  2. بعد قطعات خرد شده پوست هندوانه را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و به آن آب اضافه کنید به اندازه‌ای که آب کاملا روی پوست‌های هندوانه را بگیرد و کمی بالاتر از سطح آن‌ها باشد.

  3. سپس درب قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت یک ساعت اجازه دهید تا پوست‌های‌ هندوانه کاملا پخته شوند، بعد از این زمان پوست‌ها را آبکشی کنید.

  4. دوباره پوست‌های هندوانه را داخل قابلمه بریزید و روی آن آب بگیرید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید، بعد شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در آب حل شود.

  5. حالا مقداری زعفران را همراه با کمی آب جوش در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم اجازه دهید تا دم بکشد، بعد ۲ قاشق زعفران دم‌کرده غلیظ را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

  6. وقتی رنگ زعفران در مخلوط مواد کاملا باز شد، هل را که سوراخ کرده اید یا از قبل پودر شده است به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر هل در همه مواد پخش شود.

  7. بعد از آن به سلیقه و دلخواه خودتان اگر می‌خواهید که مربا بافت ترد تری داشته باشد از مقداری آهک خوراکی استفاده کنید و داخل مخلوط مواد بریزید و هم بزنید تا کاملا با مواد ترکیب شود.

  8. وقتی آب به جوش آمد یک لیموی تازه را برش بزنید و آب آن را بگیرید و سپس یک قاشق از اب لیمو ترش را به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید تا از شکرک زدن مربا جلوگیری کند.

  9. بعد اجازه دهید تا مربا قوام پیدا کند و به غلظت دلخواه برسد، بعد از روی حرارت بردارید و درب قابلمه را ببندید و در دمای محیط قرار دهید تا مربا خنک شود و مانند شیشه بافت بلوری پیدا کند.

  10. در این مرحله مربای پوست هندوانه را که خنک شده است در شیشه‌ بریزید و درب آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید و برای مدت طولانی نگهداری کنید. در آخر مقداری از مربای پوست هندوانه را در ظرف مناسب بریزید .

منبع: نکته چی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها