طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ | طرز تهیه کیک بدون شیر

کیک تابه ای بدون شیر و تخم مرغ با یه بافت اسفنجی + طرز تهیه

A
۰

کیک را بدون نیاز به شیر و تخم مرغ می توانید به گونه ای درست کنید که بافت نرم و اسفنجی خوبی داشته باشد. در ادامه طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ و شیر را می خوانید.

از مهم ترین مواد لازم برای تهیه کیک؛ تخم مرغ و شیر است که بدون آن ها درست کردن کیکی که بافت نرم و خوبی داشته باشد چندان آسان نیست. اما اگر گیاهخوارید و یا دوست دارید مدل جدیدی از طرز تهیه کیک را امتحان کنید اینفوگیاهی روش تهیه کیک بدون شیر و تخم مرغ را با یک بافت عالی آموزش می دهد.

مواد لازم برای تهیه کیک بدون شیر

آب ولرم ۱ لیوان
شکر ۲/۳ لیوان
روغن ۱/۳ لیوان
سرکه سفید ۱ قاشق غداخوری
وانیل نوک قاشق چای خوری
آرد ۱ و نیم لیوان
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید:آخر هفته رو با این کیک شکلاتی وگان، خوشمزه تر کن

روش تهیه کیک بدون تخم مرغ

  1. ابتدا مقداری آب ولرم را داخل یک ظرف بریزید سپس شکر را به آن اضافه کنید، خوب هم بزنید تا شکر در آن حل شود و بافت یکدستی تشکیل شود سپس مقداری روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

  2. سپس مقداری وانیل را به مخلوط اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود، بعد از آن کمی سرکه روی مخلوط بریزید و دوباره هم بزنید تا همه مواد با هم کاملاً ترکیب شوند در نهایت باید بافت مخلوط صاف و یکدست شود.

  3. بعد آرد سفید قنادی را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک شود سپس مقداری بکینگ پودر و پودر کاکائو به آن اضافه کنید، کاملاً با هم مخلوط کنید حالا ترکیب آرد را به مخلوط مواد کم کم و در چند مرحله اضافه کنید و روی مخلوط الک کنید.

  4. سپس با همزن دستی در یک جهت و به شکل دورانی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند، آرد نباید داخل مخلوط گلوله شود وقتی که مایه کیک بافت یکدست و صافی را تشکیل داد بعد داخل یک تابه را با روغن مایع یا کره کاملا چرب کنید.

  5. بعد کف تابه کاغذ روغنی قرار دهید و کاغذ روغنی را هم چرب کنید سپس مایه کیک را داخل تابه بریزید و سطح آن را با لیسک صاف کنید بعد در تابه را با دم‌کنی محکم ببندید، سپس شعله پخش کن را روی حرارت گاز قرار دهید تا خوب گرم شود.

  6. بعد از این که شعله پخش کن ۱۰ دقیقه روی حرارت گاز کاملاً گرم شد حالا تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید ابتدا کمی حرارت را زیاد کنید و بعد از گذشت تقریباً ۵ دقیقه حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی حرارت بپزد.

  7. بعد از نیم ساعت در تابه را بردارید و یک خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته و آماده شده است سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

روش تزیین کیک بدون تخم مرغ

  1. وقتی که کیک در دمای محیط کمی خنک شد به آرامی آن را از داخل قالب بیرون بیاورید، بعد روی توری فلزی قرار دهید تا کاملا خنک شود، در این فاصله برای درست کردن گاناش شکلاتی مقداری شکلات سکه‌ای را داخل یک ظرف بریزید.

  2. سپس ظرف شکلات را به روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا شکلات‌ها ذوب شوند بعد مقداری خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب و یکدست شوند سپس ظرف را از روی حرارت بردارید.

  3. بعد اجازه دهید تا گاناش در دمای محیط کمی خنک شود سپس گاناش را روی سطح کیک بریزید و اجازه دهید تا کمی جذب کیک شود و به خورد آن برود در ادامه مقداری شکلات تخته‌ای سفید را رنده کنید بعد روی کیک بریزید و کاملا پخش کنید.

  4. سپس تعدادی توت فرنگی تازه را تمیز بشورید و از وسط برش بزنید و روی کیک را با آن‌ها تزئین کنید به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید از برش‌های موز به جای توت فرنگی استفاده کنید بعد از آن کیک را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

  5. تقریباً بعد از یک ساعت که گاناش روی کیک کاملاً خودش را گرفت و بافت آن سفت و منسجم شد کیک را از داخل یخچال بیرون بیاورید بعد در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، سپس چند برش از کیک بدون تخم مرغ را داخل ظرف مناسب بچینید. در آخر کیک بدون تخم مرغ را به عنوان یک میان وعده مقوی و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای سرو کنید.

منبع: نکته چی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها