شربت هل و عسل | طرز تهیه شربت هل

این مدل شربت هل عطرش ده تا خونه اونوتر میره! | | خواص شربت هل + طرز تهیه

A
۰

شربت هل بخورید تا قلب را تقویت کرده و سلامت چشم را تضمین کنید. مواد لازم و شیوه تهیه شربت هل را در ادامه می خوانید.

شربت هل از نوشیدنی های خوشبو و خوش طعمی است که با میوه هل تهیه شده و برای بدن خاصیت زیادی دارد. در تهیه این شربت از عرق زنجبیل استفاده کرده و با عسل مخلوط می کنید به همین دلیل این نوشیدنی کم کالری خواص زیادی برای سلامت بدن دارد. در ادامه اینفوگیاهی از خواص شربت هل و شیوه تهیه آن صحبت می کند.

مواد لازم برای تهیه شربت هل

عرق هل 1 لیتر
عرق زنجبیل نیم لیتر
دانه های نیم کوب شده هل 35 گرم
عسل 500 گرم

بیشتر بخوانید:خواص شگفت انگیز هل

طرز تهیه شربت هل با عسل

  1. ابتدا عرقیات را هم ترکیب و مخلوط کنید سپس دانه های خرد شده هل را به ترکیب عرقیات خود اضافه کنید و اجازه دهید ۵ ساعت بماند.

  2. سپس ترکیب مواد را بگذارید ۵ دقیقه در حالت ملایم بجوشد بعد اینکه ترکیب موادتان به ۵۰ درجه سانتی گراد رسید سپس آن را صاف کرده و عسل به آن اضافه کنید شربت را به خوبی هم بزنید تا غلیظ شود.

  3. همچنین اگر عرقیات در دسترستان نبود می توانید از ۱.۵ لیتر آب به همراه ۶۰ گرم هل و ۲۵ گرم زنجبیل خشک شده استفاده کنید

خواص شربت هل

شربت هل دارای خاصیت های فراوانی می باشد، از جمله شربت هل باعث چربی سوزی و لاغری می شود و همچنین نقش بسزایی در افزایش قدرت باروری مردان را دارد که سیستم قلبی و عروقی و بینایی را تقویت می کند. در ادامه اینکه شربت هل به دلیل داشتن ویتامین c فراوانی که دارد باعث می شود که سرماخوردگی، گلودرد، برونشیت و آسم را درمان کند این شربت بسیار آرامبخش می باشد  در نتیجه اضطراب، افسردگی و استرس را از بین می برد. خوردن این شربت ضد نفخ و بادشکن می باشد شربت هل تاثیر بسزایی در رفع بوی بد دهان، عفونت معده، سینوس ها و گلو درد ها و بوی بد ناشی از سیر و پیاز را خنثی و از بین می برد.

منبع: آرگا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها