آب کلم

فواید آب کلم | عوارض مصرف آب کلم

برای بیمه کردن سلامت بدن از خواص آب کلم غافل نشو!

A
۰

آب کلم را بنوشید اگر دوست دارید پوست صاف داشته و عملکرد مغز را بهتر کنید. اینفوگیاهی در این مطلب درباره خاصیت های بی نظیر آب کلم برای سلامت بدن توضیح می دهد.

آب کلم مقادیر زیادی از از ویتامین های گروه های مختلف و آنتی اکسیدان دارد که برای سلامت بدن خاصیت زیادی داشته و بسیار مفید است. با مصرف آب کلم به بهبود سلامت قلب کمک کرده و از سیستم ایمنی بدن مراقبت می کنید همچنین باعث کاهش وزن و تعادل هورمون می شود. دیگر خواص آب کلم و مضرات مصرف آن را در ادامه می خوانید.

فواید آب کلم برای سلامتی

فواید چشمگیر آب کلم برای سلامتی ممکن است شامل سم زدایی بدن، تقویت ایمنی، کاهش وزن، بهبود سریعتر مشکلات پوستی، متعادل کردن عملکرد هورمون ها، کاهش فشار خون و غیره باشد.

مراقبت از پوست

آب کلم سرشار از آنتی اکسیدان هایی از جمله ویتامین C و E است که همگی می توانند به بهبود سلامت و ظاهر پوست شما کمک کنند. ممکن است رادیکال های آزاد را از سطح پوست پاک کند و احتمالاً علائم پیری مانند چین و چروک و لکه ها را کاهش دهد در حالی که به پوست شما درخشندگی سالم می بخشد.

سم زدایی بدن

کلم ها به عنوان یک ماده ادرار آور معروف هستند، قرن ها است که آب کلم را برای خلاص شدن از شر سموم در بدن می نوشند. گلوکوزینولات ها در آب کلم یافت می شوند که می توانند به دفع بسیاری از سموم، هورمون های غیر ضروری و آنزیم ها از بدن کمک کنند. همچنین به سم زدایی کبد و کلیه کمک می کند.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره کلم و خواص آن

کمک به کاهش وزن

آب کلم بسیار کم کالری است و تنها ۱۸ کالری در یک لیوان دارد. با این حال، این آب میوه نیز کاملاً مغذی است و می تواند به بدن شما کمک کند احساس سیری کند. بنابراین، خطر مصرف میان وعده ها و پرخوری را کاهش می دهد و آب کلم را به بخشی ایده آل از رژیم کاهش وزن تبدیل می کند.

تقویت سیستم اسیمنی

با وجود احتمالی ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد معدنی تقویت کننده سیستم ایمنی، این آبمیوه می تواند سپر بسیار خوبی برای سیستم ایمنی بدن باشد. علاوه بر این، برخی از ترکیبات فعال کمیاب می توانند با آزاد شدن هیستامین در بدن مقابله کنند که باعث کاهش حجم کار سیستم ایمنی شما می شود.

کاهش کلسترول

مطالعات متعدد نشان داده اند که مصرف منظم آب کلم می تواند به کاهش سطح کلسترول LDL شما کمک کند، که شکل “بد” چربی است که می تواند منجر به مشکلات قلبی شود. با متعادل کردن سطح کلسترول، این آب می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت قلب کمک کند.

آب کلم

حفظ سلامت معده

این همان چیزی است که آب کلم به آن معروف است، متعادل کردن سطح اسیدیته در معده و کاهش وجود زخم معده. به دلیل وجود سولفورافان و سایر آنزیم های طبیعی، پوشش مخاطی معده شما تقویت می شود و ایجاد زخم معده بسیار سخت تر می شود. در واقع، مطالعات نشان داده اند که نوشیدن 4 تا 6 فنجان آب کلم در روز می تواند زخم معده را در کمتر از دو هفته از بین ببرد.

بهبود عملکرد مغز

تحقیقات برخی از مواد فعال موجود در آب کلم، یعنی آنتوسیانین ها و ویتامین K را با بهبود عملکرد مغز و کاهش رسوب پلاک در مسیرهای عصبی مرتبط کرده است. در ترکیب با سایر آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی، می توانید خطر ابتلا به اختلالات عصبی را کاهش دهید.

تعادل هورمون

مقدار قابل توجهی ید در کلم یافت می شود، به این معنی که این آب می تواند به تنظیم و نظارت بر تولید غده تیروئید و هورمون شما کمک کند. این یک ماده معدنی ضروری است که بسیاری از افراد در آن کمبود دارند، اما اگر می خواهید شانس ابتلا به پرکاری/کم کاری تیروئید را کاهش دهید، این آب دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید.

پیشگیری از سرطان

تعدادی آنتی اکسیدان منحصر به فرد در آب کلم وجود دارد، از جمله ترکیبات سولفوریک و ایزوسیانات، که هر دو می توانند از تاثیر منفی استرس اکسیداتیو و سرطان زا بر سلول ها جلوگیری کنند. با این حال، مطالعات بیشتری برای تأیید این ادعا مورد نیاز است.

کاهش فشار خون

آب کلم دوز سالمی از پتاسیم را ارائه می دهد که به معنای کاهش فشار خون به دلیل عملکرد آن به عنوان گشادکننده عروق است. این می تواند فشار و تنش را در رگ های خونی و شریان های شما کاهش دهد که در نتیجه خطر تصلب شرایین، حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد و در عین حال عملکرد ماهیچه ها و سیستم عصبی را نیز بهبود می بخشد.

عوارض آب کلم

مصرف آب کلم عوارض جانبی بسیار کمی دارد، اگرچه ذکر این نکته ضروری است که برخی افراد افزایش گاز و نفخ را تجربه می کنند، در حالی که برخی دیگر افزایش التهاب روده را گزارش می دهند. بسیاری از این عوارض جانبی را می توان به راحتی در صورت رعایت اعتدال اجتناب کرد.

  •   نفخ: مواد فعال موجود در آب کلم، یعنی ترکیبات سولفوریک، ممکن است با باکتری های موجود در روده شما تعامل ضعیفی داشته باشد و در نتیجه باعث افزایش گاز شود. این می تواند منجر به نفخ و ناراحتی شود. اگر این عارضه جانبی را تجربه کردید، مقدار کمتری از آب کلم را امتحان کنید.

  •  سندرم روده تحریک پذیر: در نکته مشابه، افراد مبتلا به IBS گزارش کرده اند که نوشیدن بیش از مقدار توصیه شده آب کلم منجر به بدتر شدن علائم، از جمله اسهال، ناراحتی، و التهاب روده می شود.

  •  عملکرد تیروئید: اگر مقدار قابل توجهی آب کلم می نوشید، شاید برای از بین بردن زخم معده، این احتمال وجود دارد که غده تیروئید خود را تحت تأثیر قرار دهید. در حالی که ید برای تولید هورمون ها و تنظیم تیروئید ضروری است، مصرف بیش از حد آن می تواند خطرناک باشد. اگر دچار پرکاری/کم کاری تیروئید هستید، قبل از اینکه این آب میوه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید، با پزشک خود صحبت کنید.

 

 

منبع: عطارک
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها