مقدار پروتئین گیاه بامبو | خواص گیاه بامبو

این گیاه به اندازه شیر گاو پروتئین دارد!

A
۰

گیاه بامبو پروتئین زیادی دارد و از این منظر مصرف آن شبیه به استفاده از شیر گاو است.تاثیرات گیاه بر سلامت بدن را در این مطلب بخوانید.

مرکز اصلی کاشت گیاه بامبو آسیا است اما شما در اکثر نقاط جهان می توانید این درخت را پیدا کنید. از درخت بامبو را علاوه بر اینکه به عنوان یک گیاه زینتی در دکوراسیون خانه استفاده می کنید؛ می توانید از کاربردهای دارویی آن نیز بهره ببرید. در این مطلب از خاص ترین خواص درمانی گیاه بامبو برای شما گفتیم.

بامبو؛ منبع پروتئین

گیاه بامبو فواید بسیاری برای سلامتی دارد؛ این گیاه سرشار از پروتئین، اسیدهای آمینه، آهن، فیبر و ویتامین است. حالا مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که بامبو حاوی مقادیر بالای پروتئین مشابه شیر گاو است؛ به عبارت دیگر، می‌توان این گیاه را جایگزینی برای لبنیات درنظر گرفت. همچنین درحالی‌که سالانه 35 میلیون تُن بامبو در چین کشت می‌شود، کشاورزان تنها یک‌سوم از این میزان را برداشت می‌کنند.

براساس مقاله محققان که هنوز همتاداوری نشده است، شاخه‌های بامبو فواید فراوانی برای سلامتی دارند؛ این شاخه‌ها مشابه شیر گاو، دارای پروتئین بالایی هستند. به گفته تیمی از دانشمندان چینی، بامبو یکی از قدیمی‌ترین گیاهان در جهان است که رشد بسیار سریعی نیز دارد. بامبو همچنین می‌تواند یک منبع غذایی پایدار و مغذی برای جمعیت روبه‌رشد جهان باشد.

تقریباً 68 درصد جمعیت کره زمین به لاکتوز حساسیت دارند و از سویی، صنایع لبنی نیز یکی از بزرگ‌ترین عوامل انتشار گازهای گلخانه‌ای به شمار می‌آیند؛ ازهمین‌رو، بامبو می‌تواند به‌عنوان یک راه‌حل درنظر گرفته شود.

سایر خواص درمانی درخت بامبو

بامبو برای درمان اختلالات معده

گفته می‌شود که برگ‌های بامبو به کشیدگی طبیعی ماهیچه‌های معده و پیشرفت و بهبود فعالیت معده کمک می‌کند. از این رو برگ‌های بامبو برای درمان سوء هاضمه و دیگر مشکلات گوارشی سودمند است. علاوه بر این، خاصیت آنتی اسپاسمودیک (ضد انقباض و تشنج ) بامبو می‌تواند به تسکین اسپاسم‌ها و انقباضات روده و معده کمک کند و به موجب آن اس ال را نیز درمان نماید.

درمان اختلالات مربوط به قاعدگی

خاصیت قاعدگی‌آوری بامبو می‌تواند به بهبود و تنظیم دوران عادت ماهیانه کمک کند. در نتیجه بامبو ممکن است به درمان دوره‌های نامنظم قاعدگی کمک کند.

بامبو برای درمان اختلالات ریوی

خاصیت آنتی اسپاسمودیک برگ‌های بامبو می‌تواند به درمان انقباضات لوله تنفسی کمک کند. از این رو این گیاه برای بیماران مبتلا به آسم مفید است. بامبو انقباضات مربوط به نایژه‌ها و همچنین تنگی تنفس را درمان می‌کند.

بامبو برای درمان کرم‌های روده‌ای

این باور وجود دارد که خاصیت میکروب‌کشی بامبو می‌تواند به کشتن کرم‌ها و انگل‌های روده کمک کند. جوشانده‌ی برگ بامبو برای تخلیه‌ی انگل‌ها و کرم‌ها مفید است.

بامبو
گیاه بامبو

بامبو برای درمان زخم‌ها

بامبو می‌تواند به تمیز کردن و التیام بخشیدن زخم‌ها به وسیله‌ی تقویت سیستم گردش خون کمک کند. از این رو برای درمان زخم‌ها مفید است.

مو و ناخن سالم

یکی دیگر از خواص درمانی گیاه بامبو کمک به حفظ سلامتی ناخن و مو است. برگ های بامبو یکی از بهترین منابع طبیعی سیلیس است. مطالعات نشان داده است که مکمل های سیلیکونی به حفظ سلامت مو و ناخن کمک می‌کنند. علاوه بر این، سیلیس درخشندگی موهای شما را افزایش می‌دهد و رشد مو را تقویت می‌کند.

ضد آنفولانزا و ضد ویروس HIV

یکی از خواص دارویی گیاه بامبو آن است که عصاره برگ های آن دارای اثرات ضد HIV و ضد ویروس آنفولانزا هستند و ممکن است به درمان برخی از مشکلات مختلف سیستم ایمنی کمک کنند. بر اساس مطالعات علمی انجام شده، عصاره برگ بامبو می تواند به طور قابل توجهی به  زنده ماندن سلولی کمک کند و مانع از چسبیدن سلول های HIV و آنفولانزا به سلول ها شوند.

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها