آلوئه ورا برای دندان | سفید کردن دندان با آلوئه ورا | آلوئه ورا برای آفت دهان

با آلوئه ورا دندونات رو برق بنداز | کاربرد آلوئه روا برای لثه و دندان

A
۰

برای داشتن دندان های زیبا و سالم از آلوئه ورا استفاده کنید. این گیاه دارویی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند. دیگر خواص آن برای دندان را در ادامه بخوانید.

اگر شما هم از آلوئه ورا برای پوست و مو استفاده می کنید و راضی هستید٬ پیشنهاد می کنیم تا ژل این گیاه دارویی را برای دندان ها هم استفاده کنید تا با خواص ضدباکتریایی و ضدقارچ خود از دندان هایتان محافظت کند. در این مطلب از فواید و نحوه استفاده آلوئه ورا برای دندان توضیح دادیم.

آلوئه ورا برای پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان زمانی اتفاق می افتد که باکتری های دهان، قند موجود در غذا و نوشیدنی ها را تخمیر و اسید تولید می کنند. این اسید می تواند مینای دندان را از بین ببرد و در نهایت باعث ایجاد حفره شود.

آلوئه ورا می تواند باکتری های مضر موجود در دهان را از بین ببرد و از تشکیل پلاک جلوگیری کند. همچنین، آلوئه ورا می تواند به ترمیم مینای دندان آسیب دیده نیز کمک کند.

    آنتی‌اکسیدان‌ها که می‌توانند به محافظت از دندان‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کنند.

    خاصیت ضد باکتری که می‌تواند به کاهش رشد باکتری‌های مضر در دهان کمک کند.

    خاصیت ضد التهابی که می‌تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از پوسیدگی دندان کمک کند.

بیشتر بخوانید:کاربردهای آویشن برای سلامت دهان و دندان

مزایای استفاده از آلوئه ورا برای سلامت دهان و دندان

  •     پیشگیری از پوسیدگی دندان

  •     ترمیم مینای دندان آسیب دیده

  •     کاهش التهاب لثه

  •     تسکین درد دندان

  •     تقویت لثه ها

روش استفاده از آلوئه ورا برای درمان پوسیدگی دندان

ماساژ لثه با ژل آلوئه ورا: یکی از ساده ترین راه های استفاده از آلوئه ورا برای درمان پوسیدگی دندان، ماساژ لثه با ژل آلوئه ورا است. برای این کار، مقداری ژل آلوئه ورا را روی انگشت خود بمالید و به آرامی روی لثه های خود ماساژ دهید. این کار را به مدت 2-3 دقیقه انجام دهید و سپس دهان خود را با آب بشویید.

غرغره با آب آلوئه ورا: آب آلوئه ورا نیز می تواند به عنوان دهانشویه برای درمان پوسیدگی دندان استفاده شود. برای این کار، مقداری آب آلوئه ورا را در دهان خود بریزید و به مدت 30 ثانیه غرغره کنید. سپس دهان خود را با آب بشویید.

استفاده از خمیر دندان آلوئه ورا: استفاده از این خمیر دندان می تواند به کاهش پلاک دندان و جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی دندان کمک کند

آلوئه ورا برای سفید کردن دندان: برای سفیدی دندان با طب سنتی ژل آلوئه ورا را با مقداری جوش شیرین و گیلیسیرین ترکیب کرده و روی دندان‌ ها بمالید، آلوئه ورا باکتری‌ های موجود در دهان را نیز از بین می‌ برد.

آلوئه ورا برای دندان

آلوئه ورا و درمان آفت دهان

آفت دهان زخم‌های کوچک و دردناک در دهان هستند که می‌توانند در هر نقطه از دهان، از جمله زبان، لب‌ها، لثه‌ها و سقف دهان، ظاهر شوند.

نتایج مطالعات متعدد نشان داده‌اند که استفاده از ژل آلوئه ورا به صورت موضعی می‌تواند به درمان آفت دهان کمک کند. در یک مطالعه، استفاده از ژل آلوئه ورا به مدت 3 روز، باعث کاهش اندازه و درد آفت دهان در 90 درصد از افراد شد.

برای استفاده از آلوئه ورا در درمان آفت دهان، می‌توانید از ژل خالص آلوئه ورا استفاده کنید. ژل را به طور مستقیم روی آفت دهان بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

یکی دیگر از دلایل بروز آفت دهانی، ضعف سیستم ایمنی بدن است. میتوانید از نوشیدنی های خالص فوراور نیز استفاده کنید تا هم سیستم ایمنی خود را تقویت کنید هم بدن را از سموم پاک کنید.

بیشتر بخوانید:راهکار خانگی برای عفونت دندان

نکات استفاده از آلوئه ورا

در حالی که آلوئه ورا مزایای خود را دارد، اما برای همه مناسب نیست. اگر دیابت دارید، برای مصرف آن با یک پزشک صحبت کنید. اگر برای کنترل قند خون خود دارو مصرف می کنید، آلوئه ورا ممکن است قند خون شما را تا سطح خطرناک کاهش دهد.

همچنین، اگر شما به آلوئه ورا حساس باشید یا آلرژی داشته باشید، مصرف خوراکی ژل یا آب آن می تواند باعث یبوست یا اسهال شود.

اگر شما باردار هستید، بچه شیر می دهید، یا فکر می کنید ممکن است باردار باشید، قبل از استفاده از آلوئه ورا، با یک پزشک صحبت کنید.

منبع: دکتر اصلانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها