خواص دمنوش مارچوبه برای فشار خون | دمنوش مارچوبه برای کاهش فشار خون

مفید ترین دمنوش گیاهی برای کاهش فشار خون

A
۰

دمنوش مارچوبه از مفید ترین گیاهان دارویی برای فشار خون است که با پتاسیم لازم می تواند سطح فشار خون را کنترل کند.

دمنوش مارچوبه طبع گرم و خشکی دارد و حاوی مقدار زیادی فیبر و ویتامین بی است. همچنین این چای دم کرده گیاهی می تواند برای پیشگیری از سرطان و بهبود پوکی استخوان موثر باشد. در این مطلب یکی از مهم ترین خواص دمنوش مارچوبه، یعنی کاهش فشار خون را توضیح دادیم. در ادامه از تاثیرات دم کرده مارچوبه برای فشار خون می خوانید.

فواید دمنوش مارچوبه برای فشار خون

فشار خون بالا عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی و سکته است. تحقیقات نشان می دهد که افزایش مصرف پتاسیم در حالی که مصرف نمک را کاهش می دهد یک راه موثر برای کاهش فشار خون بالا است.

پتاسیم فشار خون را به دو طریق کاهش می دهد: با شل کردن دیواره رگ های خونی و دفع نمک اضافی از طریق ادرار. مارچوبه سبز منبع خوبی از پتاسیم است و ۶ درصد از نیاز روزانه شما را در یک وعده نصف فنجان تامین می کند.

علاوه بر این، تحقیقات روی موش‌های مبتلا به فشار خون بالا نشان می‌دهد که مارچوبه سبز ممکن است خواص دیگری برای کاهش فشار خون داشته باشد. در یک مطالعه، موش‌ها با رژیم غذایی حاوی ۵ درصد مارچوبه سبز یا رژیم غذایی استاندارد بدون مارچوبه سبز تغذیه شدند.

بیشتر بخوانید:خوراکی های مفید برای افراد با فشار خون پایین

دمنوش مارچوبه

محققان بر این باورند که این اثر به دلیل یک ترکیب فعال در مارچوبه سبز است که باعث گشاد شدن عروق خونی می شود.

با این حال، مطالعات انسانی مورد نیاز است تا مشخص شود آیا این ترکیب فعال همان اثر را در انسان دارد یا خیر. در هر صورت، خوردن بیشتر سبزیجات غنی از پتاسیم، مانند مارچوبه سبز، راهی عالی برای کمک به حفظ فشار خون در محدوده سالم است.

دمنوش مارچوبه سبز حاوی پتاسیم است، ماده معدنی که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. علاوه بر این، تحقیقات حیوانی نشان داده است که مارچوبه سبز ممکن است حاوی یک ترکیب فعال باشد که رگ‌های خونی را گشاد می‌کند و در نتیجه فشار خون را کاهش می‌دهد.

طرز تهیه دمنوش مارچوبه

ابتدا چند تکه از مارچوبه سبز را داخل قوری حاوی آب جوش ریخته و پس از ۱۰-۱۵ دقیقه با عسل نوش جان کنید.

توجه داشته باشید: افرادی که دارای شرایط خاص سلامتی هستند نباید زیاد مارچوبه سبز بخورند. ویتامین K در لخته شدن خون نقش دارد. هرکسی که از داروهای رقیق کننده خون، مانند وارفارین (کومادین) استفاده می کند، نباید مصرف ویتامین K خود را به طور ناگهانی افزایش یا کاهش دهد

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها