آلوئه ورا برای کاهش وزن | نحوه مصرف آلوئه ورا برای لاغری

آلوئه ورا رو چطوری استفاده کنیم که لاغر شیم؟

A
۰

آلوئه ورا به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد، تنظیم سوخت و ساز بدن می تواند به کاهش وزن کمک کند که در ادامه از خواص آن برای لاغری می خوانید.

آلوئه ورا مقدار زیادی از ویتامین ها، کلسیم و منیزیم دارد که برای بسیاری از مشکلات مانند پوسیدگی دندان، کاهش قند خون و پیشگیری از سرطان مفید است. این گیاه دارویی بی نظیر می تواند خواص لاغرکنندگی نیز داشته باشد که در ادامه از شیوه مصرف آن برای کاهش وزن توضیح دادیم.

خواص آلوئه ورا برای لاغری

سم زدای طبیعی است

آلوئه‌ورا به دلیل این که یک منبع خوبی از پلی ساکاریدها و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است باعث تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از رشد رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. در واقع این گیاه سیستم داخلی بدن را بدون سم نگه می‌دارد و یک بدن خالی از سموم و توکسین‌ها برای کاهش وزنِ سالم، ضروری است.

تقویت متابولیسم

گیاه آلوئه ورا اثرات مثبتی بر دستگاه گوارش ما می‌گذارد که باعث تقویت قابل ملاحظه‌ای در متابولیسم می‌شود. مصرف منظم آب آلوئه ورا باعث کاهش مشکلاتی چون ریفلاکس اسید معده، زخم معده و تنظیم حرکات روده می‌شود که این موارد موجب تسریع روند سوختن کالری‌ها و در نتیجه افزایش سرعت متابولیسم و افزایش سرعت کاهش وزن می‌شود.

محتوای ویتامین B موجود در آلوئه ورا نیز نقش مهمی در افزایش متابولیسم، پیشگیری از ساخت چربی و جلوگیری از اشتهای کاذب دارد.

بنابراین، با استفاده از آن، کاهش وزن برایتان خیلی ساده‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:دم کرده میخک؛ چربی سوز ترین دمنوش برای لاغری

ملین طبیعی

آلوئه ورا به عنوان یک ملین طبیعی شناخته شده است. مصرف روزانه آب آن می‌تواند منجر به هضم بهتر شود. هضم سالم نیز موجب عملکرد مناسب روده بزرگ، کولون تمیز و معده سالم می‌شود.

بنابراین یا روزتان را با نوشیدن یک لیوان آب آلوئه ورا شروع کنید یا درست قبل از ورزش آن را مصرف کنید تا سریع‌تر وزنتان را کاهش دهید.

آلوئه ورا برای لاغری

جلوگیری از پرخوری

آلوئه ورا قادر است سطح قندخون را به واسطه‌ی کاهش سرعت جذب گلوکز، کاهش دهد که این اتفاق مانع تجمع چربی در بدن می‌شود. این گیاه همچنین فرد را برای مدتی طولانی سیر نگه می‌دارد، در نتیجه از پرخوری جلوگیری کرده و باعث کاهش وزن می‌شود.

علاوه بر تمام ویژگی‌های بالا، آلوئه ورا دارای مقادیر فراوانی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب است که می‌تواند به راحتی نیازهای معمول یک فرد به مواد مغذی را، حتی در زمان پیروی از رژیم‌های غذایی خیلی سخت، تامین کند.

آلوئه ورا به عنوان یک ملین طبیعی شناخته شده است. مصرف روزانه آب آن می‌تواند منجر به هضم بهتر شود. هضم سالم نیز موجب عملکرد مناسب روده بزرگ، کولون تمیز و معده سالم می‌شود.

بنابراین یا روزتان را با نوشیدن یک لیوان آب آلوئه ورا شروع کنید یا درست قبل از ورزش آن را مصرف کنید تا سریع‌تر وزنتان را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید:ویژگی های مهم تخم گشنیز برای لاغری

روش استخراج آب آلوئه ورا

آب آلوئه ورا از برگ‌های تازه‌ی این گیاه به دست می‌آید. این کار یک فرایند ساده دارد که می‌تواند در مراحل زیر انجام شود:

  •     برگ‌هایی که قرار است عصاره‌شان گرفته شود را کاملاً شستشو دهید.

  •     پوست رویی برگ را بردارید، آن را خرد کرده و آبش را بگیرید.

  •     این عصاره را می‌توانید از صافی رد کرده و در یخچال نگهداری کنید.

روش مصرف آب آلوئه ورا برای کاهش وزن

توصیه می‌شود روزانه یک قاشق چای‌خوری آب آلوئه ورا، پانزده دقیقه قبل از صرف غذا، نوشیده شود. دوره مصرف آب آلوئه ورا برای کاهش وزن باید یک یا دو هفته طول بکشد.

اگرچه این نوشیدنی کاملا سالم است، اما قبل از مصرف آب آلوئه ورا توصیه می‌شود با پزشک مشورت کنید.

منبع: جوانه سبز
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها