درمان سینوزیت با گیاهان دارویی | درمان سینوزیت در طب سنتی

سینوزیت را با این گیاهان دارویی به روش طب سنتی درمان کن

A
۰

سینوزیت را می توانید با مصرف گیاهان دارویی مانند آویشن و یا پونه کوهی کنترل و درمان کنید. در ادامه با گیاهان دارویی مفید برای سینوزیت و نحوه مصرف آن ها آشنا می شوید.

برای درمان سینوزیت بهتر است در وهله اول به پزشک مراجعه کنید اما به طور کلی اگر این مشکل حاد نبود با چند نسخه گیاهی به سادگی می توانید آن را کنترل کنید. طب سنتی برای درمان ای بیماری گیاهان دارویی مانند زردچوبه، آویشن و پونه کوهی را پیشنهاد می دهد. در ادامه با دیگر گیاهانی که در طب سنتی برای درمان سینوزیت به کار می روند؛ آشنا می شوید.

گیاهان مفید برای درمان سینوزیت

زنجبیل

زنجبیل سال هاست که به عنوان بهترین گیاه دارویی برای درمان سینوزیت شناخته می‌شود. این گیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف و همچنین رفع مشکلات ناشی از بیماری‌های ویروسی و عفونی فوق العاده است. افرادی که با مشکل گرفتگی بینی و احساس درد در پیشانی به علت عفونت سینوس‌ها مواجه هستند، می‌توانند از زنجبیل برای درمان سینوزیت استفاده کنند.زنجبیل با خاصیت ضد التهابی خودش، به آرامی درد ناشی از سینوزیت را تشکیل می‌دهد. همچنین به مرور زمان با مصرف زنجبیل، می‌توانید مشکلات جسمی خودتان را از جمله کسلی را درمان کنید.

  • روش‌های مختلفی برای مصرف زنجبیل جهت درمان سینوزیت وجود دارند. می‌توانید یک معجون عالی با زنجبیل و سرکه سیب تهیه کنید. یا اینکه زنجبیل رنده شده یا پودر آن را به عنوان دمنوش مورد استفاده قرار دهید.

آویشن

آویشن یکی از گیاهان دارویی است که بسیار برای درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود. این گیاه به دلیل خواصی که دارد، می‌تواند برای کنترل علائم سینوزیت نیز گزینه خوبی باشد. ترشحات غلیظی که در پشت جلو و در بینی وجود دارند، با مصرف منظم آویشن رقیق می‌شوند و به راحتی دفع خواهند شد. آویشن چه به صورت خوراکی مصرف شود، چه به صورت بخور، می‌تواند برای باز کردن مجاری تنفسی افراد دارای سینوزیت عالی باشد. فقط کافیست که از آویشن مرغوب و باکیفیت برای درمان سینوزیت استفاده کنید.

  • افرادی که مدام با مشکل عود کردن سینوزیت مواجه هستند، کافیست که از دمنوش آویشن استفاده کنند. آویشن مجرای سینوس‌ها را تخلیه کرده و فشار ایجاد شده روی پیشانی و دور چشم‌ها را به علت عود کردن سینوزیت کاهش می‌دهد.

 پونه کوهی

پونه کوهی یکی از گیاهان دارویی برای درمان سینوزیت است که می‌تواند برای کاهش درد در پیشانی و علائم سینوزیت از جمله گرفتگی بینی مفید باشد. مصرف روزانه پونه کوهی، به شما برای کاهش علائم سینوزیت کمک خواهد کرد. افرادی که احساس تنگی نفس زیادی در اثر ابتلا به سینوزیت دارند، می‌توانند از پونه کوهی برای درمان سینوزیت و علائم آن استفاده کنند.

  • پونه کوهی می‌تواند به صورت دمنوش و با ترکیب با گیاهان دیگری از جمله نعناع نیز مصرف شود. همچنین شما می‌توانید از عرق پونه کوهی برای کاهش علائم سینوزیت استفاده کنید که اثربخشی فوق العاده‌ای دارد. برخی از افراد نیز بر این عقیده هستند که گلودردهای عفونی می‌توانند با کمک پونه کوهی درمان شوند.

زردچوبه

عفونت سینوس‌ها می‌تواند علائم زیادی را به همراه داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها درد و فشار در ناحیه پیشانی است. التهابی که در اثر عفونت سینوسی در صورت به وجود می‌آید، می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد. به همین خاطر توصیه می‌شود که افراد از داروهای ضد التهابی گیاهی توصیه شده در طب سنتی برای کاهش علائم خود استفاده کنند که یکی از بهترین آن‌ها زردچوبه است.

  • زردچوبه که در بسیاری از غذاهای ما ایرانیان به عنوان یک ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند فواید بسیار زیادی برای بدن به همراه داشته باشد. با مصرف مقداری زردچوبه می‌توانید سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی و سینوزیت را درمان کنید. فقط کافیست که 1 الی 2 قاشق زردچوبه را به آب جوش یا شیر داغ اضافه کرده و میل کنید. اگر هر روز این کار را انجام دهید، شاهد کاهش علائم سینوزیت خواهید بود.

بیشتر بخوانید:گرما کلافه ات کرده؟ این گیاهان دارویی علاج مشکلت هستن

لیمو ترش

لیمو ترش یکی از ترکیبات مفید برای درمان سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی و عفونی است. به همین خاطر است که می‌توانیم لیمو ترش را به عنوان بهترین گیاه دارویی برای درمان سینوزیت معرفی کنیم. لیمو ترش دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و به مرور زمان عفونت را درمان می‌کند.

  • مصرف لیمو ترش می‌تواند باعث کاهش گرفتگی بینی در زمان ابتلا به سینوزیت شده و علائم این بیماری را برطرف کند. روش‌های مختلفی برای میل کردن لیمو ترش جهت کاهش علائم سینوزیت وجود دارند که یکی از ساده‌ترین و بهترین آن‌ها، تهیه شربت آب جوش، عسل و لیمو ترش است. می‌توانید لیمو ترش را به غذاهای خودتان مانند سوپ اضافه کنید و از فواید بی نظیر آن بهره مند شوید.

 سیر

مصرف آنتی بیوتیک‌هایی که می‌توانند برای سیستم گوارش و بدن ما مضر باشند، با وجود گیاهان دارویی برای درمان سینوزیت ضروری نیست. شما می‌توانید از سیر به عنوان یک ادویه خوش طعم در غذاهای خودتان استفاده کنید. اما توصیه می‌کنیم که فواید این گیاه را نادیده نگیرید. مصرف سیر نه تنها فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، بلکه در کنترل علائم سرماخوردگی و سینوزیت نیز موثر است.

  • خاصیت سیر در کنترل تب و کاهش التهاب در بدن فوق العاده است. افرادی که از علائم سینوزیت رنج می‌برند، می‌توانند روزانه 1 الی 2 حبه سیر را له کنند و میل نمایند. علائم سینوزیت با مصرف روزانه و مداوم سیر کم کم از بین خواهند رفت.

سرکه سیب

سرکه سیب، بهترین گیاه دارویی برای درمان سینوزیت است که نقش مهمی را در کنترل علائم این بیماری به همراه دارد. بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که مصرف سرکه سیب به صورت منظم، می‌تواند نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی داشته باشد. از طرفی سرکه سیب به واسطه داشتن اثرات آنتی اکسیدانی، بسیار به سلامت افراد کمک می‌کند و مقاومت بدنی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

  • مصرف سرکه سیب با عسل، می‌تواند علائم سینوزیت از جمله احتقان بینی را کاهش دهد. البته باید توجه داشت که مصرف بیش از حد سرکه سیب، برای معده و دستگاه گوارش مضر بوده و اگر هم نیاز به مصرف سرکه سیب را دارید، باید آن را به نسبت 1 به 5 رقیق کنید و سپس میل نمایید. می‌توانید به سرکه سیب مقداری زردچوبه، زنجبیل و یا حتی لیمو ترش نیز اضافه کنید.

منبع: دیجی عطار
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها