طرز تهیه مربای سیب بدون شکر | طرز تهیه مربای سیب رژیمی

مربای سیب؛ کم کالری و پرخاصیت برای هر روز از سال! + طرز تهیه

A
۰

مربای سیب را بدون شکر و رژیمی درست کنید تا نوعی مربای خوشمزه مناسب برای همه فصل ها را داشته باشید. در ادامه درباره نحوه تهیه مربای سیب رژیمی را می خوانید.

مربای سیب را می توانید در هر فصل و زمانی تهیه و نوش جان کنید. اگر سیب میوه مورد علاقه شما هم هست آن را به عنوان دسر های می توانید استفاده کنید که یکی از انواع آن مربا می باشد. برای تهیه این مدل مربا نیازی به شکر ندارید و با شیره و یا عسل؛ البته به صورت اختیاری، قابلیت درست کردن دارد. در ادامه نحوه تهیه مربای سیب بدون شکر را بخوانید.

مواد لازم برای تهیه مربای سیب رژیمی

سیب 4 عدد
لیمو 1 عدد
کره 2 پوشش نرم
عسل یا شیره خرما 1 قاشق چای خوری
دارچین 1 قاشق چای خوری
آب نصف لیوان

بیشتر بخوانید:خوشمزه ترین نوشیدنی ها رو با سیب درست کن + خواص

نحوه تهیه مربای سیب بدون شکر

  1.  سیب‌ها را بشویید، پوست آنها را برداشت کنید و به تکه‌های کوچک برش دهید. لیمو را ابتدا بشویید و سپس آب و پوست آن را آماده کنید.

  2. سیب‌ها را در یک ظرف مناسب به همراه آب و پوست لیمون قرار دهید. آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و تا زمانی که سیب‌ها نرم شوند، بپزید. (حدود ۱۰-۱۵ دقیقه)

  3.  پودر دارچین را به سیب‌ها اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید.در صورت استفاده، عسل یا شیره خرما را هم افزوده و مجدداً مخلوط کنید.

  4. سیب‌ها را به همراه مایعات آب مربا به یک مخلوط‌کن بریزید و آن را به مدت ۱-۲ دقیقه پالس بزنید تا تمامی مواد به خوبی مخلوط شوند.مربا را به یک ظرف ترکیبی انتقال دهید و به مدت چند ساعت در یخچال خنک کنید.مربا آماده به مصرف است. می‌توانید آن را در بطری‌های تمیز بریزید و برای مصرف هفتگی نگه‌داری کنید.

خواص مربای سیب

  •  استفاده از مواد طبیعی و کم کالری در تهیه این مربا به افراد در رژیم کم کالری کمک می‌کند.

  • سیب حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که به سلامتی سلول‌ها کمک می‌کند.

  • پودر دارچین و سیب باعث کنترل قند خون می‌شوند و مفید برای افراد دیابتی می‌باشند.

  • لیمو حاوی ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

  • تعداد کالری در هر 100 گرم مربای سیب بستگی به مقدار موادی که در آن استفاده شده است. اگر مواد اضافی مثل عسل یا شیره خرما هم در تهیه مربا به کار رفته باشد، مقدار کالری ممکن است افزایش یابد.

 

منبع: روز فیت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها