درمان سرفه با سیب پخته | طرز تهیه معجون سیب و دارچین | معجون خانگی برای گلو درد

درمان گلو درد با معجون سیب دارچین + ویدیوی طرز تهیه

A
۰

معجون سیب دارچین دارای عطر و طعم بسیار دلنشینی بوده و تاثیر بسزایی در رفع سرفه و گلو درد دارد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این معجون فوق العاده را برای شما توضیح دهیم.

معجون سیب و دارچین یه ترکیب بمب برای گلو درد و سرفه هست!! معجون سیب و دارچین به اضافه این که یه طعم فوق العاده و عالی داره خواص زیادی هم برای سلات بدن داره. پس اگه شما هم دوست دارین این معجون مفید رو نوش جان کنین؛ تا انتهای این مقاله از سایت اینفوگیاهی همراهمون باشن تا طرز تهیه معجون سیب و دارچین را یاد بگیرین.

سیب پخته یکی از درمان های خانگی درمان سرفه و سرماخوردگی است که می توانید خیلی راحت این نوشیدنی را با طعم دارچین در خانه تهیه کنید و برای درمان گلو درد استفاده کنید. کسانی که در فصول سرما دچار سرماخوردگی می شوند یکی از بهترین روش های درمان خانگی سیب پخته و تهیه نوشیدنی آن می بشد که شما می توانید خیلی سریع و ساده با سیب زرد آن را تهیه کنید و برای بهبود درمان خود استفاده کنید. سیب پخته علاوه بر سرماخوردگی برای یبوست و لاغری استفاده کرد. خوردن سیب پخته موجب نرم شدن گلو می شود و در نتیجه باعث رفع گرفتگی صدا و در نتیجه بهتر شدن گلو درد می شود. سیب به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و بدن برا در مقابله با بیمارهای مختلف کمک می کند. رنگ زرد در سیب وجود بتاکاروتن را نشان می دهید و زمینه ساز ویتامین A می باشد و برای شادابی پوست و انواع سرطان ها مفید است.

فیلم روش تهیه معجون سیب و دارچین

 

مواد لازم معجون سیب و دارچین

  • سیب: به مقدار لازم

  • چوب دارچین: به مقدار لازم

  • آب: یک لیوان

بیشتر بخوانید: خواص فوق العاده دارچین

طرز تهیه معجون سیب و دارچین

مرحله اول: آماده سازی سیب

برای درست کردن معجون سیب ، ابتدا سیب را خوب بشویید و خشک کنید. سپس آن را به صورت چهار قاچ برش بزنید و دانه های داخل آن را خارج کنید. هم چنین می توانید سیب را به صورت نگینی خرد کنید و یا با رنده درشت رنده کنید. پس از خرد کردن سیب ها، آن ها را داخل یک قابلمه مناسب بریزید. پوست سیب ها را جدا نکنید و همراه با خود سیب ها داخل قوری بریزید.

مرحله دوم: طعم دار کردن معجون سیب

در این مرحله چوب دارچین را هم به سیب های داخل قابلمه اضافه کنید. سپس به ازای هر عدد سیب یک لیوان آب داخل قابلمه بریزید. در صورت تمایل می توانید مقدار یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه هم به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: دم کردن معجون سیب

درب قابلمه را بگذارید و شعله گاز را ملایم کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه دم بکشد تا خوب تمامی مواد به هم طعم دهند و عطر دارچین در فضا بپیچد.

مرحله چهارم: سرو کردن معجون سیب

سپس  آن را از یک صافی چای رد کنید و داخل یک فنجان یا لیوان بزرگ بریزید و عسل را هم داخل فنجان یا لیوان بریزید و هم بزنید و سپس میل کنید.

نوش جان :)

 

سایر خواص معجون سیب

  1.      معجون سیب موجب پاکسازی و بهبود کبد چرب می شود.

  2.      سیب به تقلیل کلسترول بد خون کمک می کند.

  3.      این معجون موجب بهبود کارکرد سیستم گوارشی می شود.

  4.      سیب منبعی غنی از فیبر و کلسیم است.

  5.      معجون سیب به درمان بیماری های پوستی مانند خشکی پوست کمک چشمگیری می کند.

  6.      آرام بخش، کاهش دهنده استرس و برطرف کننده خستگی روزانه است.

  7.      معجون سیب به بهبود عملکرد قوه بینایی کمک می کند.

  8.      این معجون به درمان کم خونی کمک می کند.

  9.     سیب سیستم تنفسی را بهبود می بخشد.

  10.     این معجون موجب  لاغری سریع تر با مصرف روزانه سیب و از طریق ایجاد حس سیری در فرد می شود.

منبع: ویکی گردی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها