خوراکی مقوی بعد از رابطه زناشویی

خانم ها و آقایون بعد از رابطه زناشویی این خوراکی ها رو بخورین

A
۰

خوراکی بعد از رابطه جنسی برای تامین انرژی بدن مفید است و پیشنهاد می شود از برخی میوه ها مانند سیب و یا آجیل ها استفاده کنید.

بعد از رابطه جنسی به دلیل داشتن فعالیت و خستگی بهتر است از راهکاری برای تامین انرژی استفاده شود.  مهم است که غذاهایی که مصرف می شوند شامل مواد مغذی برای مغز و قلب باشند. اینفوگیاهی در ادامه این مطلب از مواد غذایی مفیدی که زوجین بعد از رباطه زناشویی می توانند نوش جان کنند؛ صحبت می کند.

پس از رابطه جنسی چه بخوریم؟

آووکادو

کلمه آووکادو از یک کلمه از زبان آزتک‌ها گرفته شده و به معنای بیضه است. این میوه برای سلامت بیضه‌ها و مایعی که از آنها خارج می‌شود، فواید بسیار دارد. ویتامین E به وفور در آووکادو یافت می‌شود که یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می‌آید و رگ‌های خونی را گشاد کرده و احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. این ویتامین همچنین از آسیب به DNA اسپرم نیز جلوگیری می‌کند. برای اینکه عملکرد قلب شما بعد از پایان رابطه همچنان در اوج باشد، خوردن آووکادو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:چرا آقایون بعد از رابطه جنسی احساس خواب آلودگی دارند؟

سیب

یکی از بهترین میوه‌هایی که معمولا در همه خانه‌ها یافت می‌شود و برای بعد از رابطه ایده‌آل است، چیزی نیست به جز سیب. این میوه حاوی مواد مغذی بوده که حس لذت‌بخشی به شما می‌دهند که همراه با آرامش است. حتما شنیده‌اید که می‌گویند روزانه یک عدد سیب بخورید و برای همیشه از مراجعه به پزشک بی‌نیاز شوید.

 سیب زمینی

سیب زمینی را به صورت آبپز به بسیاری از غذاها می‌توانید افزوده و میل کنید. مثلا می‌توانید پوره سیب زمینی درست کنید یا سیب زمینی آبپز را در کنار تخم مرغ میل نمایید.

دانه چیا

دانه‌های چیا دانه‌های کوچک به رنگ سیاه یا سفید هستند که از هزاران سال پیش تاکنون به عنوان مواد مغذی بسیار پرفایده در سراسر جهان شناخته شده‌اند. چیا حاوی پروتئین بسیار بوده و بسیاری از افراد با هدف کمک به لاغری به سراغ مصرف آن می‌روند. با این حال دانه‌های چیا برای بعد از رابطه نیز عالی به حساب می‌آیند. در 28 گرم دانه چیا 138 کالری وجود دارد که انرژی شما را بهبود می‌بخشد و برای رفع احساس ضعف و خستگی ایده‌آل است.

بیشتر بخوانید:عادت های پرخطری که سلامت جنسی را تهدید می کنند!

آجیل

برخی از مواد موجود در آجیل مثل بادام و بادام هندی سرشار از ماده معدنی روی (زینک) هستند. زینک جهت بهبود عملکرد جنسی مطلوب بوده و مصرف آن بعد از پایان رابطه نیز پیشنهاد می‌شود. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که گنجاندن آجیل به طور منظم در رژیم غذایی نه تنها میل جنسی را بهبود می‌بخشد بلکه بعد از پایان رابطه باعث می‌شود که افراد همچنان احساس سرزنده بودن و شادابی داشته باشند.

بعد از رابطه جنسی از غذاهایی که خون لطیف در بدن ایجاد می‌کنند و سبب تقویت اعضای رئیسه بدن (قلب، مغز و کبد) می‌شود استفاده کنید. مانند:

  •     حریره بادام

  •     زرده تخم مرغ عسلی

  •     گوشت کبابی گوسفند یا شیره گوشت

  •     ماء العسل (یک لیوان آب جوش ولرم شده + یک قاشق غذاخوری عسل)

  •     مصرف شیرگرم همراه با نبات و روغن بادام شیرین

  •     شیر بادام، شیر توت بادام، شیر فندق

 

منبع: طبایع
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها