تاثیر رابطه زناشویی بر قند خون | افت قند خون بعد از رابطه

افت قند خون بعد از رابطه جنسی نشونه چیه؟

A
۰

افت قند خون ممکن است بعد از رابطه زناشویی رخ بدهد و دلایلی مانند کاهش میل جنسی پایین و یا عفونت ها را داشته باشد. در ادامه از دلایل افت قند خون بعد از رابطه جنسی بیشتر می خوانید.

افت قند خون از شایع ترین پیامدهای رابطه زناشویی است که ممکن است برای هر کسی رخ دهد. این حادثه اگر به دفعات تکرار نشود چندان خطرناک نیست اما بروز پیاپی آن را جدی بگیرید. افت قند خون ممکن است به دلیل عفونت ادراری و یا خشکی واژن رخ بدهد. در ادامه از دلایل و نحوه تاثیر قند خون بر رابطه زناشویی بیشتر می خوانید.

رابطه جنسی و سطح قند خون

درست مانند دویدن یا ایروبیک، رابطه جنسی مانند یک ورزش است که می تواند باعث کاهش سطح قند خون شود. این به این دلیل اتفاق می افتد که گلوکز منبع اصلی انرژی است که در طول فعالیت های بدنی و تمرینات استفاده می شود.

رابطه جنسی در حالی که می تواند باعث کاهش سطح قند خون شما شود، می توانید با روش های مختلف آن را مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید:شایع ترین دلایل کمر درد بعد از رابطه جنسی چیه؟

برای افراد مبتلا به دیابت، داشتن رابطه جنسی می تواند سطح قند خون را کاهش دهد، اما می تواند از راه های دیگر نیز بر شما تأثیر بگذارد. در اینجا برخی از روش های رایجی که دیابت بر زندگی جنسی شما تأثیر می گذارد آورده شده است:

1. خشکی واژن

بسیاری از زنان مبتلا به دیابت ممکن است خشکی واژن را تجربه کنند. بر اساس گزارش Diabetes UK، ابتلا به دیابت شانس ابتلا به خشکی واژن را افزایش می دهد. سطح بالای قند خون باعث می شود رگ های خونی در واژن شما آسیب ببینند و باعث خشکی شوند. از این رو، رابطه جنسی می تواند دردناک باشد.

2. میل جنسی پایین

میل جنسی پایین یکی دیگر از مشکلات شایع در افراد مبتلا به دیابت است. مطالعه‌ای که در مجله علوم پزشکی ایران منتشر شد نشان داد که اختلال عملکرد جنسی در زنان مبتلا به دیابت شیوع بالایی دارد. مهم است که با پزشک خود در مورد بهترین زمان مصرف داروهای دیابت خود صحبت کنید. برخی داروها می‌توانند باعث کاهش سطح قند خون شوند، بنابراین مصرف آن‌ها را با زمان رابطه جنسی خود تنظیم کنید.

3. عفونت های ادراری

دیابت از دیرباز با عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) مرتبط بوده است.

مطالعات نشان داده اند که افراد دیابتی بیشتر مستعد ابتلا به UTI، مشکلات مثانه و اختلال عملکرد جنسی هستند. بر اساس مطالعه ای که در PLOS ONE منتشر شده است، دیابت حتی می تواند شرایط اورولوژیک را بدتر کند.

بیشتر بخوانید:چرا بعد از رابطه جنسی سردرد می گیریم؟

کاهش ناگهانی سطح قند خون می تواند در زندگی جنسی شما اختلال ایجاد کند. در اینجا آنچه می توانید برای حفظ سطح قند خون خود انجام دهید، گفته شده است:

  •     سطح قند خون خود را مرتباً کنترل کنید تا از افت یا افزایش ناگهانی آن جلوگیری کنید.

  •     وعده های غذایی و میان وعده های خود را به موقع بخورید تا سطح قند خون خود را حفظ کنید.

  •     فعالیت های بدنی مانند رابطه جنسی می تواند بر سطح قند خون شما تأثیر بگذارد، بنابراین اگر متوجه شدید که سطح قند خون شما در حین یا بعد از رابطه جنسی کاهش می یابد، باید یک منبع کربوهیدرات همراه خود داشته باشید.

منبع: سلامت نیوز
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها