رژیم کره ای | لاغری با رژیم کره ای | کاهش وزن با رژیم کره ای

راز خوش اندامی بازیگران کره ای با این رژیم غذایی | معرفی رژیم غذایی کره ای

A
۰

رژیم کره ای می تواند از موفق ترین برنامه های غذایی برای کاهش وزن باشد. در این نوع رژیم مصرف سبزیجات، حبوبات و آجیل ها نسبت به مصرف دیگر مواد غذایی ارجحیت دارد. در ادامه با رژیم کره ای بیشتر آشنا می شوید.

رژیم کره ای شاید یکی از بحث برانگیز ترین رژیم های لاغری به دلیل تناسب اندام مردم کره جنوبی باشد. در این نوع برنامه غذایی شما بیشتر طبق کره ای ها غذا نوش جان می کنید به همین دلیل باید به دنبال تهیه غذاهای ارگانیک بوده؛ ادویه و سبزیجات مصرف بیشتری نسبت به سایر مواد غذایی دارند. در ادامه درباره رژیم کره ایو اصول آن بیشتر صحبت می کنیم.

رژیم لاغری کره ای چیست؟

رژیم لاغری کره ای که با نام رژیم K-diet هم شناخته می شود، در واقع یک برنامه غذایی ست که از برنامه غذایی سنتی کره ای الهام گرفته شده و در حال حاضر بین کشور‌های غربی از محبوبیت زیادی برخوردار است. این رژیم یک راهکار مؤثر برای کاهش وزن و تناسب اندام به شمار می‌آید؛ چراکه طرف‌داران آن معتقد هستند برای افزایش طول عمر و پاک‌سازی پوست بسیار مفید و مطلوب است.

  • در رژیم کاهش وزن کره ای معمولاً از مواد غذایی که تازه و پردازش نشده‌اند، استفاده می شود و باید مصرف غذا‌های چرب، شیرین و مواد غذایی که فراوری شده، به حداقل برسد. رژیم غذایی کرده‌ای که بیشتر بر روی تغذیه متمرکز بوده و به وزرش و انجام فعالیت بدنی تأکید می‌کند، با تغییر برنامه غذایی و میزان فعالیت جسمی بدن و حذف ماده غذایی خاصی از وعده‌های اصلی، باعث کاهش وزن و لاغری می شود و فرد پس از مدت زمان طولانی می‌تواند به فرم ایده‌آل خود برسد، بنابراین رژیم غذایی کره ای جزء رژیم‌های سخت محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:معرفی رژیم غذایی غارنشینی

خصوصیات رژیم لاغری کره ای چیست؟

  •     در این رژیم بیشتر از غذا‌های تخمیر شده استفاده می شود.

  •     در این رژیم سبزیجات به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

  •     در این رژیم مصرف حبوبات و ماهی بالا بوده و گوشت قرمز کمتر استفاده می شود.

  •     در این رژیم گیاهان دارویی مثل سیر، زنجبیل، پیاز سبز و فلفل قرمز بیشتر مصرف می شود..

فواید رژیم لاغری کره ای چیست؟

این برنامه غذایی با تمام محدودیت‌های غذایی، شامل بسیاری از مواد غذایی مفید است که باید به سبزیجات، میوه‌ها، محصولات مبتنی بر سویا و توفو اشاره کنیم. لبنیاتی مثل شیر، پنیر و ماست کم چرب هم در این برنامه غذایی قرار می‌گیرد. رعایت رژیم لاغری کره‌ای چند فایده دارد که عبارتند از:

داشتن پوست زیبا و بدون آکنه

مطمئنا وقتی میزان چربی و قندهای مصنوعی کم شود، در شفاف‌تر شدن و زیبایی پوست تاثیر زیادی دارد. مصرف زیاد قند ترشح انسولین را زیاد می‌کند که آکنه را به دنبال دارد. اما این برنامه غذایی به طور کامل مصرف غذاهای پرچرب و حاوی قندهای مصنوعی را ممنوع کرده است.

ارتقا سلامت کلی بدن

یکی دیگر از فواید پیروی از رژیم غذایی کره، بدست آوردن دوباره سلامت بدن و لاغری بدون بیماری ست. در این برنامه غذایی سبزیجات و میوه توصیه شده‌اند که به تأمین مواد مغذی و مواد معدنی بدن کمک می‌کنند. همچنین با کاهش قندهای اضافه، خطرات ابتلا به دیابت و اضافه وزن کمتر می‌شود.

همچنین در این برنامه غذایی، باید از سبزیجات تخمیر شده مثل کلم یا کیمچی استفاده کنید که باعث بهبود سلامت روده شده و در کاهش فشار خون، قند خون و کلسترول مضر تاثیر زیادی دارند.

برآورده کردن نیازهای غذایی بدن

برخی با برنامه‌های غذایی غیراصولی، به نیازهای بدن هیچ توجهی ندارند. اگرچه این افراد لاغر می‌شوند اما به قیمت کم پشت شدن موها، سلولیت پوست و یا مشکلات گوارشی تمام می‌شود. در حالی که رژیم غذایی کره ای به نیازهای اصلی بدن نیز توجه دارد و با حذف یک غذا، مواد غذایی دیگری را جایگزین می‌کند.

با رژیم کره‌ای چند کیلو می‌توان وزن کم کرد؟

وعده‌های غذایی سنتی کره‌ای به طور طبیعی سرشار از سبزیجات هستند که حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. رژیم‌های غذایی غنی از فیبر می‌توانند با کاهش گرسنگی و هوس به کاهش وزن کمک کنند و در عین حال احساس سیری را تقویت کنند.

علاوه بر این، این رژیم میان‌وعده‌ها، غذاهای چرب و غذاهای حاوی قند اضافه شده، گندم یا لبنیات را محدود می‌کند و باعث کاهش بیشتر کالری دریافتی شما می‌شود. همچنین ورزش منظم را تشویق می کند، که به افزایش تعداد کالری که می‌سوزانید کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:لاغری بدون خطر تنها در ۱۴ روز با رژیم پروتئین

در نهایت، به شما توصیه می‌شود با کم‌خوری به تدریج حجم وعده‌های خود را کاهش دهید تا زمانی که مقدار غذایی را بیابید که به شما امکان می‌دهد وزن خود را کاهش دهید و در عین حال احساس سیری و رضایت کنید.

همه این عوامل می‌توانند به شما کمک کنند کالری کمتری نسبت به کالری که می‌سوزانید بخورید. به طور مداوم نشان داده شده است که چنین کمبود کالری به کاهش وزن افراد کمک می‌کند، صرف نظر از غذاهایی که انتخاب می‌کنند.

البته فراموش نکنید که عوارض این رژیم را هم به خاطر داشته باشید. این نکته را هم از ما به یادگار داشته باشید که لاغر بودن کره‌ای‌ها تنها به دلیل داشتن رژیم غذایی خاص آن‌ها نیست، بلکه به دلیل داشتن فرهنگ پیاده‌روی در کره نیز هست.

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها