رژیم جنرال موتورز | لاغری سریع با رژیم جنرال موتورز

هفت روز میوه و سبزی بخور و لاغر شو! | همه چیز درباره رژیم جنرال موتورز

A
۰

رژیم جنرال موتورز به دلیل تنها مصرف میوه و سبزیجات در هفت روز تاثیرات زیادی بر کاهش وزن دارد. در ادامه با این رژیم بیشتر آشنا می شوید.

رژیم جنرال موتورز نوعی برنامه غذایی سفت و سخت در هفت روز است که در این مدت زمان شما تنها با مصرف میوه و سبزیجات وزن کم می کنید. با این برنامه غذایی در هفت روز ممکن است وزن زیادی را از دست داده و لاغر شوید اما به دلیل عدم تامین تمام مواد مورد نیاز بدن؛ این رژیم چندان توصیه نمی شود. در ادامه با رژیم جنرال موتورز بیشتر آشنا می شوید.

رژیم جنرال موتورز چیست؟

در سال ۱۹۸۵ مدیران جنرال موتورز رژیمی را اختراع کردند که از آن پس به نام رژیم جنرال موتورز یا GM Diet شناخته شد. می‌گویند این رژیم در همکاری با وزارت کشاورزی آمریکا و FDA با کمک مرکز مطالعاتی جان هاپکینز به وجود آمد.

اما بیشتر حرف‌هایی که راجع به این رژیم می‌زنند شبیه به افسانه‌های محلی است و کسی درست نمی‌داند این رژیم چطور و در چه شرایطی ظهور کرد.

به هر حال رژیم جنرال موتورز یک هفته را به هفت روز تقسیم می‌کند و در هر روز قواعدی بسیار خشک دارد که باید از آن‌ها پیروی کنید.

برای مثال در روز دوم به شما سبزیجات داده می‌شود، در حالی که در آخرین روز، مقدار زیادی برنج دریافت می‌کنید.

ادعا می‌شود که پیروی از این برنامه غذایی عجیب این خواص را برای شما دارد:

  •     از دست دادن ۷ کیلوگرم وزن در یک هفته.

  •     سم‌زدایی بدن.

  •     بهبود گوارش.

  •     افزایش توان بدن در سوزاندن چربی.

مدعیان می‌گویند این رژیم کار می‌کند، چون بیشتر غذاهای موجود در این رژیم کالری خیلی کمی دارند. مثل میوه‌ها و سبزیجات. به بیان ساده، این رژیم قرار است با ایجاد یک کسری کالری، یعنی مصرف غذا کمتر از کالری‌ای که بدنتان می‌سوزاند، وزن شما را به سریع‌ترین شکل ممکن پایین بیاورد. همچنین گفته می‌شود که در این رژیم، غذاهایی مصرف می‌شود که کالری لازم برای هضم آن‌ها بیشتر از کالری خود غذا است. به این دلیل که در این رژیم آب زیادی مصرف می‌شود، قرار است علاوه‌بر افزایش متابولیسم، سم‌زدایی در بدن نیز رخ بدهد.

هستند کسانی که هر ماه، یک هفته را به رژیم جنرال موتورز اختصاص می‌دهند و مدعی می‌شوند که این کار بدنشان را سالم و متناسب نگه می‌دارد.

در رژیم جنرال موتورز چه می‌خورند؟

روز اول رژیم جنرال موتورز

روز اول این رژیم با میوه‌ها شروع می‌شود. در این روز مجازید هر اندازه که دلتان می‌خواهد از انواع میوه‌ها مصرف کنید. اما خوردن موز در این روز مجاز نیست. همچنین فرد توصیه به خوردن طالبی و خربزه می‌شود.

قرار است که میوه‌ها به صورت خام و به خصوص کنسرونشده باشند. میوه‌های تازه، بدون در نظر گرفتن محدودیت برای مصرف آن‌ها.

روز دوم رژیم جنرال موتورز

در این روز کار کمی سخت‌تر می‌شود. امروز فقط سبزیجات مصرف می‌شود. اما سیب‌زمینی در این روز حساب نیست.

سبزیجات می‌تواند خام یا پخته باشند. در این روز هم فرد می‌تواند هر اندازه که دلش می‌خواهد سبزی مصرف کند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

روز سوم رژیم جنرال موتورز

روز سوم، از ترکیب روز اول و دوم به دست می‌آید. فرد در این روز می‌تواند هر اندازه که می‌خواهد از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کند. همچنین خام یا پخته بودن سبزی‌ها مهم نیست. اما باز هم استفاده از موز و سیب‌زمینی مجاز نیست.

در این روز هم نیازی نیست به میزان کالری دریافتی فکر کنید. هر میوه و هر سبزی‌ای که دلتان بخواهد را می‌توانید مصرف کنید.

روز چهارم رژیم جنرال موتورز

اگر دلتان برای موز تنگ شده است، ایرادی ندارد. امروز روز موز و شیر است. روز چهارم تنها غذای مجاز موز و شیر است.

در این روز فرد می‌تواند در حدود ۶ موز بزرگ یا ۸ موز کوچک بخورد. سه لیوان شیر برای صبح، ظهر و شب هم در برنامه غذایی او قرار می‌گیرد. می‌گویند بهتر است که شیر کم چرب باشد.

رژیم جنرال موتورز

روز پنجم رژیم جنرال موتورز

در روز پنجم فرد مجاز است نزدیک به ۳۰۰ گرم گوشت، مرغ یا ماهی استفاده کند. تنها چیزی که می‌شود به گوشت اضافه کرد، ۶ گوجه فرنگی کامل است.

برای کسانی که گیاه‌خوار هستند، گاهی این وعده با پنیر، غذای گیاهی یا برنج قهوه‌ای جایگزین می‌گردد. در این روز مقدار آبی که فرد می‌نوشد باید به اندازه دو لیوان افزایش پیدا کند.

روز ششم رژیم جنرال موتورز

این روز هم در حدود ۳۰۰ گرم (ممکن است فرد به فرد این عدد متفاوت باشد) مرغ، گوشت یا ماهی مجاز است. با این تفاوت که در کنار گوشت، می‌توانید مقادیر زیادی سبزیجات به غیر از سیب‌زمینی (و دیگر ریشه‌های نشاسته‌ای) استفاده کنید.

گیاه‌خواران شاید در این روز از پنیر یا برنج قهوه‌ای استفاده کنند.

دو لیوان آب اضافه برای دفع اسید اوریک ناشی از مصرف گوشت هم الزامی است.

روز هفتم رژیم جنرال موتورز

این روز شامل مصرف برنج قهوه‌ای، میوه و سبزیجات می‌شود.

برای مصرف این غذاها هم سقفی در نظر گرفته نشده است. یعنی فرد می‌تواند هر اندازه که دلش می‌خواهد برنج قهوه‌ای (نه سفید) و میوه و سبزی بخورد.

فواید رژیم جنرال موتورز

در زندگی بسیاری از آدم‌ها عادت‌های غذایی نادرستی وجود دارد که برای کنار گذاشتن آن‌ها برنامه‌ای ندارند. این عادت‌ها در این رژیم تغییر می‌کنند:

  • هستند کسانی که با تمام وعده‌های غذایی خود نوشابه مصرف می‌کنند.

  • خوردن شیرینی در صبح و عصر بسیار مرسوم است. صبحانه‌های ناسالم مثل مربا و دونات در این هفته حذف می‌شوند.

  • در طول این هفته هیچ غذای فراوری شده مثل سوسیس و کالباس به مصرف نمی‌رسد.

  • بیشتر مردم به اندازه کافی میوه و سبزی نمی‌خورند. چیزی که در رژیم جنرال موتورز جبران می‌شود.

  • سبزیجات تازه

  • چیپس، پفک، ذرت بو داده و دیگر اسنک‌های ناسالم کنار گذاشته می‌شوند.

  • مصرف نان سفید، نمک زیاد و قند و شکر کاهش شدیدی پیدا خواهد کرد.

  • الکل کالری بسیار زیادی دارد و برای بدن شما مفید نیست. این یک هفته مقدمه خوبی است برای کنار گذاشتن همیشگی الکل.

  • خوب است که این عادت‌های غذایی بدون رژیم جی ام هم در زندگی افراد به وجود بیایند.

مضرات رژیم جنرال موتورز

  • مطالعه‌ای علمی که نشان دهد واقعا خواص مورد ادعای این رژیم برای افراد رخ می‌دهد یافت نمی‌شود.

  • از سوی دیگر یک رژیم غذایی علاوه بر کاهش وزن، باید به بهتر شدن فاکتورهای سلامتی مثل فشار خون و تنظیم کلسترول منجر شود. چیزی که در این رژیم رخ نمی‌دهد.

  • بدن شما برای داشتن یک حیات سالم، به غیر از انرژی و کالری به مواد غذایی متنوعی نیاز دارد. میوه‌ها و سبزی‌ها خوب هستند، اگر در کنار دیگر گروه‌های غذایی بتوانند نیاز شما به مواد ضروری را کامل کنند. برای مثال در طول این هفت روز خیلی کم‌تر از چیزی که به آن نیاز دارید، پروتئین دریافت می‌کنید. همچنین در این رژیم فرد به اندازه کافی از چربی‌های سالم، ویتامین ب ۱۲، آهن و کلسیم بهره‌مند نمی‌شود.

  • کاهش وزن رژیم رژیم جنرال موتورز برگشت‌پذیر است وقتی از اصلاح الگوی غذایی حرف می‌زنیم، منظورمان به یک یا دو هفته تحمل سختی نیست. بلکه می‌خواهیم عادت‌های غذایی و حرکتی افراد را به شکلی تغییر دهیم که عمری طولانی، سالم و شاداب را تجربه کنند.

  • اگر با روشی مثل جراحی یا یک رژیم بسیار سخت بتوانید وزن کم کنید، اما قادر نباشید این برنامه را در بلندمدت دنبال کنید، نه تنها وزنتان دوباره به عدد قبلی باز می‌گردد، بلکه هیچ تاثیر مثبتی بر زندگی و سلامتی شما به وجود نخواهد آمد.

 

منبع: فیت کلاب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها