رژیم لاغری با قارچ | رژیم سه روزه قارچ

انواع و اقسام غذا با قارچ بخور و لاغر شو! | معرفی رژیم قارچ

A
۰

رژیم قارچ به دلیل مواد مغذی قارچ یعنی فیبر و پروتئین توصیه می شود. ادامه مطلب را خوانده تا با رژیم قارچ و خواص آن آشنا شوید.

رژیم قارچ از برنامه غذایی های مفید برای بدن می باشد که عارضه خاصی ندارد. در رژیم قارچ شما در کنار رعایت غذایی به دلیل داشتن مواد مغذی قارچ انواع ویتامین ها، فیبر و پروتئین را دریافت کرده و وزن کم می کنید. اینفوگیاهی در ادامه این مطلب از خواص رژیم قارچ و نحوه رعایت کردن آن بیشتر توضیح می دهد.

فواید لاغری با قارچ

لاغری با قارچ از نظر عملکردی یک رژیم غذایی جایگزین است که در آن یک وعده غذایی در روز با قارچ جایگزین می شود. طرفداران این رژیم بهترین روش پخت قارچ برای لاغری را پختن قارچ با کمترین حرارت ممکن است تا مواد معدنی را از دست ندهد. سعی کنید بافت آبکی داخل قارچ حفظ شود تا مدت بیشتری سیر بمانید.

اول آنکه پیروی از این رژیم بسیار ساده است. فقط با یک قانون می­توانید از این رژیم استفاده کنید و آنهم جایگزینی یک وعده غذایی در روز با قارچ است. غذای رژیمی با قارچ نیازی به شمارش کالری یا کربوهیدرات یا حتی توجه به کنترل وعده غذایی ندارد.

رژیم لاغری با قارچ به سیری طولانی مدت کمک میکند، زیرا می تواند یک مکمل مغذی برای هر برنامه غذایی و به عنوان جایگزینی سالم و کم کالری برای غذاهای پرکالری باشد. دکتر هایدی دیلر، متخصص تغذیه، می گوید: "استفاده از قارچ به عنوان جایگزین گوشت، راهی عالی برای کاهش کالری هر وعده غذایی است. به علاوه، ثابت شده است که قارچ ها به اندازه گوشت سیر کننده هستند."

بیشتر بخوانید:معرفی رژیم هویج و فواید آن

دیلر می‌گوید: «قارچ‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی (مس، ویتامین B3، ویتامین B5، پتاسیم، فسفر و آهن) هستند و کالری بسیار کمی دارند.

قارچ ها مملو از مواد مغذی و یک مکمل سالم برای هر رژیم غذایی متعادلی هستند. آنها کم کالری و کم کربوهیدرات هستند و منبع خوبی از فیبر، پتاسیم، ویتامین های گروه B، ویتامین D، آهن، و حتی کمی پروتئین هستند.

چه غذاهایی را می توان با قارچ در رژیم لاغری مصرف کرد؟

املت قارچ

قارچ را در روغن زیتون تفت دهید تا قهوه ای شود. سپس تخم مرغ های زده شده را به آن اضافه کنید و بپزید تا پخته شود. این املت ساده می تواند سطح گلوکز را متعادل نگه دارد.

قارچ سرخ شده ژاپنی

سبزیجات مورد علاقه خود و قارچ را در فر بپزید، سپس آن را با سس سویا و سرکه و شکر قاطی کنید. این دستور غذا برای حفظ وزن بدن و متابولیسم عالی است.

سوپ قارچ

قارچ های مختلف را با پیاز و سیر بپزید، آب سبزیجات را اضافه کنید، بجوشانید، سپس مخلوط کنید تا یکدست شود. می­توانید کمی خامه رقیق شده هم به آن اضافه کنید. این سوپ مقوی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

آیا قارچ لاغر کننده است؟

کالری و چربی کم قارچ تنها گوشه ای از خواص آن است. قارچ ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند. به عنوان مثال، آنها حاوی ویتامین های B هستند که برای حفظ سلامت و تندرستی بهینه ضروری هستند. برخی از قارچ‌ها مانند مایتاکه نیز سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم هستند که به تنظیم سطح انسولین بالا کمک می‌کند. قارچ ها چیزی بیش از ویتامین ها و مواد معدنی آن هستند. آنها حاوی ترکیبات زیست فعال هستند که می توانند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند. به عنوان مثال، قارچ های یال شیر به دلیل مزایای بالقوه عملکرد شناختی و ایمنی خود شناخته شده اند.

آیا رژیم لاغری با قارچ علمی است و دانشمندان تایید می کنند؟

پیروان رژیم قارچ، هر روز یکی از وعده ­های غذایی را با یک وعده غذایی حاوی قارچ به مدت 14 روز جایگزین می کنند. آن­ها ادعا می کنند که این رژیم می تواند چربی را در ران ها، باسن و کمر کاهش دهد. اما واقعیت این است که شما نمی توانید چربی را به صورت موضعی و انتخابی کاهش دهید. رژیم قارچ صرفاً یک رژیم غذایی است که هیچ مدرک علمی برای حمایت از ادعاهای کاهش وزن آن وجود ندارد. کارشناسان معتقدند غذا نمی تواند چربی بدن را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:لاغری کوتاه مدت با رژیم طالبی راسته؟

عوارض جانبی رژیم لاغری با قارچ

در حالی که لاغری با قارچ راهی آسان و سریع برای کاهش وزن به نظر می­رسد، اما دارای معایبی هم هست. همانطور که کم کردن موضعی سایز مثلا شکم و پهلو از طریق ورزش امکان پذیر نیست، این داستان برای رژیم غذایی نیز صدق می‌کند. هیچ غذا یا رژیم غذایی نمی‌تواند چربی سوزی در نواحی خاص را هدف قرار دهد حتی رژیم لاغری با قارچ. به یاد داشته باشید که کاهش وزن اینگونه نیست.

چگونه با قارچ در یک ماه 5 کیلو وزن کم کنیم؟

گنجاندن قارچ برای کاهش وزن در وعده های غذایی روزانه می­تواند یک تجربه آشپزی لذت بخش و مفید باشد. تطبیق پذیری قارچ­ها، آنها را برای بسیاری از غذاها مناسب می کند و به شما کمک می کند از رژیم غذایی پرچرب که منجر به افزایش وزن ­می­شود اجتناب کنید.

برنامه غذایی برای لاغری با قارچ

برای صبحانه، یک املت ساده پر از قارچ تفت داده شده را امتحان کنید. این موضوع به شروع روزی پر انرژی با یک وعده غذایی غنی از مواد مغذی کمک می­کند. ناهار می تواند یک سوپ قارچ مقوی یا یک سالاد با قارچ کبابی باشد. برای شام، قارچ شکم پر، کلم پلو با قارچ، پیتزای قارچ و پنیر و یا نان سیر با کمی قارچ تفت داده شده را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:کاهش وزن با خیار در ۱۴ روز

احتیاط در مصرف قارچ و تناسب اندام

تعادل و تنوع برای هر رژیم غذایی سالم حیاتی است. مصرف بیش از حد هر ماده غذایی، از جمله قارچ، می تواند منجر به بیماری شود و تلاش شما برای کاهش وزن را خنثی می­کند، منجر به افزایش وزن ناخواسته می­شود یا حتی بر جنبه های دیگر سلامتی مانند کنترل قند خون و مقاومت به انسولین تأثیر منفی می­گذارد.

آیا رژیم لاغری با قارچ برای همه افراد مناسب است؟

مانند هر ماده غذایی، قارچ نیز می تواند برای برخی افراد آلرژی ایجاد کند. علائم آلرژی به قارچ می تواند از خفیف، مانند خارش یا کهیر، تا شدیدتر، از جمله مشکل در تنفس متغیر باشد. اگر آلرژی غذایی دارید، هنگام وارد کردن قارچ‌ها به رژیم غذایی خود، محتاط باشید، زیرا ممکن است باعث واکنش آلرژیک شوند. علاوه بر این، برخی از قارچ ها، ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشند. به عنوان مثال، قارچ های دارویی ممکن است بر لخته شدن خون تأثیر بگذارند، که در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد می تواند مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین، اگر در نظر دارید از قارچ برای کمک به کاهش وزن استفاده کنید و در حال حاضر هر دارویی مصرف می کنید، ضروری است که با یک متخصص و پزشک مشورت کنید. بسیار مهم است که قبل از تغییر شدید رژیم غذایی خود برای کاهش وزن، با متخصص تغذیه مشورت کنید. یک متخصص می تواند بر اساس وضعیت سلامتی، نیازهای غذایی و اهداف کاهش وزن، توصیه هایی مخصوص شرایط شما ارائه دهد.

منبع: دکتر سلامت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها