عرق خارخاسک برای سنگ کلیه | طریقه مصرف عرق خارخاسک برای کلیه

خواص درمانی سریع السیر عرق خارخاسک برای سنگ کلیه

A
۰

عرق خارخاسک با داشتن خواص ضدعفونی کنندگی و ادرار آوری برای سنگ کلیه مفید می باشد. در ادامه از خاصیت های این عرق گیاهی برای درمان سنگ کلیه بیشتر می خوانید.

عرق خارخاسک از عرقیات گیاهی با طبع گرم و خشک است که برای مشکلات دیابت، کنترل فشار خون و حفظ سلامت قلب مفید می باشد. این عرق گیاهی برای محافظت از کلیه و دفع سنگ کلیه مفید می باشد. اینفوگیاهی در این مطلب درباره خواص بی نظیر عرق خارخاسک برای سنگ کلیه صحبت می کند.

خواص عرق خارخاسک برای سنگ کلیه

عرق گیاهی خارخاسک به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و ادرار آوری باعث دفع راحت تر سنگ کلیه می شود. این عرق گیاهی همچنین با افزایش ادرار از ایجاد سنگ کلیه در بدن جلوگیری می کند. در طب سنتی عرق خارخاسک برای افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند، بسیار توصیه می شود.

عرق خارخاسک از یک گیاه علفی 1 ساله با ساقه‌های بلند به دست می‌آید. این گیاه دارای طبع گرم و خشک بوده و گل آن نیز به رنگ زرد دیده می‌شود. خواص درمانی متنوع این عرق باعث می‌شود تا افراد بتوانند از عرق خارخاسک برای درمان سنگ کلیه و بسیاری از مشکلات مختلف بدن خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:خواص عرق خارخاسک برای درمان بیماری های شایع

این عرق حاوی ترکیبات مهم زیر است:

این ترکیبات بسیار در صنعت داروسازی استفاده می‌شوند و فواید بسیار زیادی برای بدن دارند. گیاه خارخاسک حاوی 45 تا 65 درصد روغن بوده و می‌تواند برای تهیه روغن یا همان کره گیاهی نیز مورد استفاده قرار گیرد. به همین خاطر است که برخی از کره‌های گیاهی نیز برای درمان سنگ کلیه مفید هستند.

عرق خارخاسک دارای خواص ضد عفونی کنندگی و ادرارآوری است. از این رو می‌تواند برای درمان سنگ کلیه و عفونت مجاری ادراری مفید باشد. مصرف عرق خارخاسک باعث می‌شود که جریان ادرار افزایش پیدا کند و سنگ کلیه راحت‌تر در مجاری ادرار حرکت کرده و دفع شود. بنابراین، با این گیاه مفید برای پاکسازی مجرای ادراری، می‌توانید شاهد بهبود سلامت کلیه‌ها و دستگاه دفع ادرار خودتان باشید.

 

منبع: دیجی عطار
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها