جوش زدن بعد از اصلاح | از بین بردن سریع جوش بعد از اصلاح

جوش بعد از اصلاح؛ معضل روزهای گرم! + راهکار خانگی

A
۰

جوش بعد از اصلاح یک واکنش طبیعی پوست در برابر بند یا تیغ است. برای درمان آن از ماسک ها می توانید استفاده کنید و یا روش های دیگر را به کار ببرید که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

جوش زدن بعد از اصلاح برای اکثر افراد خصوصا در هوای گرم طبیعی است. این اتفاق به دلیل کنده شدن مو از ریشه و التهاب صورت؛ رخ می دهد. برای درمان این مشکل راهکارهای زیادی اعم از استفاده کمپرس آب سرد و یا ماسک های خنک کننده وجود دارد که در ادامه درباره پیشگیری و درمان جوش های صورت بعد از اصلاح بیشتر صحبت می کنیم.

چرا بعد از اصلاح جوش می زنیم؟

فرآیند اصلاح موهای زائد صورت یا بند انداختن معمولا با به‌سرعت خارج کردن مو از پوست همراه است. خارج شدن ریشه مو از عمق پوست، در بعضی مواقع موجب التهاب، حساسیت و مسدود شدن مجرای ساقه مو می‌شود و زمینه نفوذ باکتری و میکروب به مجرا افزایش پیدا می‌کند؛ این تغییرات در نهایت جوش بعد از اصلاح با بند را به‌دنبال دارد.

علاوه‌براین گاهی ممکن است پس از اصلاح، مو به جای رشد به‌سمت بیرون، گردش به داخل پوست داشته باشد و زیرپوستی رشد کند، این مسئله موجب ایجاد تورم، التهاب و نوعی جوش روی صورت یا حتی بدن خواهد شد.

درمان خانگی جوش بعد از اصلاح صورت

روش‌های خانگی زیادی برای از بین بردن جوش‌های بعد از اصلاح وجود دارد. این نوع جوش‌ها ممکن است در هر ناحیه از پوست که اصلاح می‌کنید، ایجاد شود. بنابراین استفاده از روش‌های خانگی می‌تواند به شما به بهبود و درمان این نوع جوش‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید:موقع شستن صورت این اشتباهات رو نکن

جوش شیرین

همانطور که می‌دانید، جوش شیرین خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند به درمان جوش‌های بعد از اصلاح کمک کند. با این حال در استفاده از این ماده طبیعی بسیار دقت کنید، زیرا در کنار خواص بسیاری که دارد، می‌تواند بسیار هم مضر باشد.

  • یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک پیمانه آب مخلوط کنید. بعد از اصلاح پنبه را به این مخلوط آغشته کرده و به آرامی روی جوش‌ها بمالید. بعد از گذشت 5 دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید.

اسکراب پوست

باید بدانید که هیچ روش درمانی به سرعت نمی‌تواند شما را از شر این نوع جوش‌ها خلاص کند. استفاده از اسکراب‌ها می‌تواند به شما برای باز کردن منافذ پوست و خارج کردن موهای محبوس شده در زیر پوست کمک کند. شما می‌توانید از اسکراب‌های خانگی استفاده کنید. معمولا اسکراب‌های خانگی را با استفاده از شکر، نمک و آسیاب کردن هسته‌‌ی میوه‌ها و دانه‌های ریز تهیه می‌کنند.

دستمال گرم

اگر بلافاصله بعد از اصلاح موفق به انجام روش‌های درمانی نشدید، نگران نباشید. یک دستمال حوله‌ای را گرم و مرطوب کنید و روی پوست خود قرار دهید. گرما و رطوبت باعث نرم شدن پوست، باز شدن منافذ و خارج شدن جوش‌های سر سفید می‌شود. بخار گرم و یا سرد نیز می‌تواند به شما کمک کند.

جوش بعد از اصلاح

ماسک خانگی برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح

اگر شما هم اغلب بعد از اصلاح دچار جوش‌های بعد از اصلاح می‌شوید، پس حتما ماسک‌های خانگی را به برنامه مراقت پوستی خود بعد از اصلاح اضافه کنید. ماسک‌های خانگی تنوع زیادی دارند و همین نکته مثبت آن است، زیرا می‌توانید به راحتی و باتوجه به مواد اولیه که دارید، ماسک مورد نیاز خود را تهیه کنید. ماسک‌های زیر می‌تواند به شما در بهبود و درمان جوش‌های بعد از اصلاح استفاده کنید.

روغن آووکادو و درخت چای

این دو روغن دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی هستند و با باکتری‌های مولد جوش نیز مبارزه می‌کنند. این دو روغن با کاهش التهاب و مبارزه با باکتری‌ها به درمان جوش‌های بعد از اصلاح کمک می‌کند. می‌توانید روغن درخت چای و آووکادو را هر یک بطور جداگانه روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. همچنین می‌توانید دو روغن را در کف دست خود مخلوط کرده و به پوست خود بمالید.

بیشتر بخوانید:یخ گلاب چه فوایدی برای پوست داره؟

عسل

خواص بسیار عسل برای پوست بر کسی پوشیده نیست. از مهم‌ترین خواص عسل برای پوست خاصیت ضد التهابی آن است. عسل علاوه بر اینکه پوست را مرطوب نگه می‌دارد، در صورت وجود باکتری و عفونت، می‌تواند آنها را از بین ببرد.

مخلوط عسل و لیموترش یا عسل و شیر می‌تواند التهاب پوست را کاهش دهد، پوست را خنک کند و مرطوب نگه دارد که نتیجه آن از بین رفتن جوش‌های سر سفید بعد از اصلاح است.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی از مواد طبیعی است که برای کاهش التهاب و آرامش دادن به پوست بسیار محبوب است. از این گیاه پر خاصیت حتی در صنعت آرایشی و بهداشتی هم استفاده می‌شود. آلوئه‌ورا می‌توانید بصورت ژل، کرم، پماد و حتی بصورت طبیعی استفاده کنید. آلوئه‌ورا با خاصیت ضد التهابی که دارد، پوست را خنک کرده و باعث آرامش پوست می‌شود.

منبع: گهواره
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها