روغن هسته انگور برای پوست

روغن هسته انگور برای پوست | طریقه مصرف روغن هسته انگور برای پوست

با روغن هسته انگور دیگه داشتن پوست سالم برات رویا نیست!

A
۰

روغن هسته انگور استفاده کرده تا جوش ها را از بین ببرید و از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید. اینفوگیاهی خاصیت های روغن هسته انگور را توضیح می دهد.

روغن هسته انگور به دلیل مواد سازنده ای که دارد، دارای خواص زیادی برای سلامت پوست است. این روغن گیاهی از ویتامین سی و آنتی اکسیدان زیادی تشکیل شده که برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و محافظت از آن در برابر آفتاب بسیار مفید است. این مطلب را بخوانید تا با خواص روغن هسته انگور برای پوست صورت بیشتر آشنا شوید.

خواص روغن هسته انگور برای پوست

روغن هسته انگور برای پوست فواید زیادی دارد. به همین دلیل است که این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود و از مواد اصلی تولید این محصولات است. ولی همان‌طور که گفتیم این محصول یک روغن حامل است و شما می‌توانید به جای اینکه از آن در محصولاتی مانند کرم، نرم‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده کنید آن را به طور مستقیم روی پوست ماساژ دهید و یا آن را با یک روغن اسانسی ترکیب کنید و بر روی پوست بزنید. در ادامه با خواص اصلی و فوق‌العاده این روغن آشنا می‌شوید:

ضد جوش و آکنه

یکی از مهم‌ترین خواص روغن هسته انگور برای پوست صورت مبارزه با جوش و آکنه است. این روغن ضد التهاب و ضد باکتری است. بنابراین با قرمزی و التهاب پوست صورت مقابله می‌کند. همچنین به دلیل خواص ضد باکتری، این روغن میکروب‌ها و باکتری‌های پوست را از بین می‌برد و پوست را سالم نگه می‌دارد. از طرفی این روغن مقدار زیادی اسید لینولئیک دارد. کمبود این اسید در پوست باعث می‌شود تا سبوم یا چربی پوست چسبنده شود و منافذ پوست را ببندد. بنابراین روغن هسته انگور با باز کردن منافذ پوست و پاک کردن چربی از روی آن از جوش زدن جلوگیری می‌کند. این روغن با خواص بی‌نظیری که دارد یک محصول فوق‌العاده برای جوش است و اگر با روغن درخت چای که یک روغن اسانسی است مخلوط شود اثر بیشتری بر جوش و آکنه خواهد گذاشت.

مرطوب‌کننده قوی

روغن هسته انگور مقدار بسیار زیادی ویتامین E وC  دارد و یک آب‌رسان قوی است. این روغن به تمامی لایه‌های پوست نفوذ می‌کند و آنها را مرطوب نگه می‌دارد. بنابراین اگر پوست خشکی دارید این روغن یک محصول ارگانیک فوق‌العاده موثر برای مرطوب کردن آن است. این روغن در بیشتر محصولات آب‌رسان و مرطوب‌کننده وجود دارد ولی بهتر است که از آن به صورت خالص استفاده کنید تا اثر بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:روغن هسته انگور و خواص معجزه آسای آن برای سلامتی

ضدچروک

روغن هسته انگور یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با رادیکال‌های آزاد پوست که عامل اصلی چروک شدن پوست و پیری آن است مبارزه می‌کند. از دیگر خواص هسته انگور برای پوست صورت این است که این روغن میزان کلاژن و الاستین را در پوست زیاد می‌کند و به این ترتیب پوست شما را جوان و شاداب نگه می‌دارد. با استفاده منظم از این روغن روی سطح پوست، جوانی چهره شما حفظ می‌شود.

روشن شدن پوست

از دیگر خواص روغن هسته انگور برای پوست صورت روشن کردن آن است. این روغنیک آنتیاکسیدان قوی به نام پروانتوسیانیدین دارد که این ماده به روشن شدن پوست کمک می‌کند. از طرفی روغن هسته انگور سلول‌های پوست را بازسازی می‌کند و با از بین بردن تیرگی پوست و لکه‌ها آن را روشن و شفاف می‌کند.

محافظت در برابر نور خورشید

این روغن به دلیل داشتن ویتامین E و آنتی‌اکسیدان زیادی که در خود دارد در برابر اشعه UV خورشید از پوست محافظت می‌کند و مانند یک لایه محافظ روی پوست شما قرار می‌گیرد.

رفع ترک‌های پوستی

یک خاصیت روغن هسته انگور برای پوست صورت خاصیت آب‌رسانی آن است. این روغن تمامی سلول‌های پوست را مرطوب می‌کند. از طرفی روغن هسته انگور به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان زیاد سلول‌های جدیدی می‌سازد و سلول‌های مرده و فرسوده را از بین می‌برد.

چگونه از روغن هسته انگور استفاده کنیم؟

همان‌طور که گفتیم روغن هسته انگور یک روغن حامل است. بنابراین می‌توانید از آن به صورت تکی استفاده کنید و آن را مستقیم روی پوست خود ماساژ دهید. کافی است تا هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی دو تا چهار قطره از روغن هسته انگور را بر پوست تمیز ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی پوست‌تان بماند. سپس آن را بشویید و از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

سرم آب‌رسان ضدجوش

یک راه استفاده از روغن هسته انگور برای پوست صورت تهیه سرم است. برای داشتن یک سرم آب‌رسان ضد جوش فوق‌العاده برای پوست‌های چرب و مختلط می‌توانید روغن هسته انگور را با چند قطره از روغن اسانسی درخت چای مخلوط کنید. به این صورت که سه قاشق غذاخوری روغن هسته انگور را با ده قطره روغن درخت چای ترکیب می‌کنید و هر شب 2 تا 4 قطره از آن را بر روی پوست صورت خود ماساژ می‌دهید و می‌گذارید تا صبح روی پوست صورت‌تان بماند. سپس آن را با فوم مخصوص صورت بشویید و برای خروج از منزل از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

سرم درخشان کننده پوست

سه قاشق روغن هسته انگور، پنج قطره روغن لیمو و پنج قطره روغن بهارنارنج را با هم ترکیب کنید و هر شب 2 تا 4 قطره از آن را روی پوست صورت خود ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی پوست صورت‌تان باقی بماند. ویتامین C موجود در روغن لیمو و خاصیت ضدلک روغن بهار نارنج پوست شما را روشن کرده و لک‌ها را از بین می‌برند. پس از شستشوی صورت از مرطوب‌کننده استفاده کنید و یا اگر می‌خواهید از منزل خارج شوید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

 

منبع: نارین گل
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها